Jur Vrieling wint individuele GCL in Miami

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103247
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Jur Vrieling wint individuele GCL in Miami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 09:04

Equnews
Sport

Afbeelding
Jur Vrieling met Fiumicino van de Kalevallei. Foto: Marlies Trap Fotografie



Het was een tekstboek dubbele nulronde van Darragh Kenny en Chic Chic en nieuw teamlid, Ben Maher met Faltic HB, de twee combinaties wisten zo op donderdag avond de Paris Panthers naar de leiding te brengen in de Global Champions League van Miami. In het individueel klassement schreef Jur Vrieling de winst op naam.

Eerder won Maher ook al de 1.45m openingsrubriek op het strand in Florida. "Het is een schitterende start van de week," vertelt Maher na afloop. "We hebben een sterk team en ik ben echt blij deel te kunnen uitmaken van de Paris Panthers. Ik ben wel geen team-baas, dus ik weet niet of ik zaterdag ook zal starten, ik wacht de beslissing van Rob af."

Voorlopig aan de leiding in het algemene klassement wist ook Madrid in Motion sterk te scoren. Maikel van der Vleuten loodste voor het team zijn 12-jarige Beauville Z foutloos door de finish, net als Eduardo Alvarez Aznar met onder het zadel de 11-jarige BEntley de Sury.

Sf-Equestrian-team, Hamburg Giants volgen op een voorlopige derde plaats in aanloop naar de finale op zaterdag. Voor de Giants kwamen teamruiters Jur Vrieling met Fiumicino van de Kalevallei en Bart Bles met Kriskras DV aan de start.

Individueel
In het individuele klassement schreef Vrieling met zijn 11-jarige zoon van Plot Blue de winst op naam. Het paar was ruim een anderhalve seconde sneller dan opvolger Maikel van der Vleuten met de ruin van Bustique, Beauville Z. De derde trede kwam op naam Christian Ahlmann die met Solid Golf Z (Stakkato Gold), Darragh Kenny naar de vierde plek verwees.

Het duo werd opgevolgd door Kristen Vanderveen met Bull Run's Risen (Utopie).

Uitslag individueel.

Uitslag team.