Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
akishino schreef:Mooi initiatief.
Helaas ken ik best wel wat kinderen die dolgraag zouden paardrijden maar waarvan de ouders het gewoonweg niet kunnen betalen. Mijn dochter van 11 is er één van. Ze is uiteindelijk een paar weken terug begonnen met paardrijles, maar heeft hier al 3 jaar voor gespaard, verjaardagsgeld, karweitjes gedaan, speelgoed verkocht enz. Ze heeft nu genoeg gespaard om 1-1,5 jaar te kunnen rijden 1x per week. Anders was het financieel gewoon niet mogelijk en met ons veel meer gezinnen.
akishino schreef:Mooi initiatief.
Helaas ken ik best wel wat kinderen die dolgraag zouden paardrijden maar waarvan de ouders het gewoonweg niet kunnen betalen. Mijn dochter van 11 is er één van. Ze is uiteindelijk een paar weken terug begonnen met paardrijles, maar heeft hier al 3 jaar voor gespaard, verjaardagsgeld, karweitjes gedaan, speelgoed verkocht enz. Ze heeft nu genoeg gespaard om 1-1,5 jaar te kunnen rijden 1x per week. Anders was het financieel gewoon niet mogelijk en met ons veel meer gezinnen.
YvonneV schreef:akishino schreef:Mooi initiatief.
Is er geen vergoeding vanuit de gemeente mogelijk?
akishino schreef:Geen idee eerlijk gezegd. Ik weet dat dat voor muziek en cultuur wel het geval is, maar voor sport weet ik het niet.
DuoPenotti schreef:Bij ons was vroeger ook geen geld voor paardrijles.
In de buurt zat een handelsstal die er paardrijles bij is gaan geven omdat hij merkte dat daar vraag naar was.
En daar ben ik klusjes gaan doen en voor ruil mocht ik lessen.
Geweldige tijd daar gehad. En ook erg veel geleerd.
Popstra schreef:DuoPenotti schreef:Bij ons was vroeger ook geen geld voor paardrijles.
In de buurt zat een handelsstal die er paardrijles bij is gaan geven omdat hij merkte dat daar vraag naar was.
En daar ben ik klusjes gaan doen en voor ruil mocht ik lessen.
Geweldige tijd daar gehad. En ook erg veel geleerd.
Grappig, hier idem. Bij een boer/fokker Stallen mesten, paarden verzorgen, schapen tellen..noem maar op. K*t klussen doen. Ik was vies en stonk een uur in de wind. Alles om maar paard te kunnen rijden. Ik deed paardjes daar zadelmak maken. Janken als ze verkocht werden... Op de manege er tegen over zat ik altijd bij de selectie lessen te kijken. Bestaande uit zeer gefortuneerde leeftijdsgenoten met leuke spring en dressuur ponys.
Ik kon daar enkel van dromen. Mijn droom is pas in vervulling gegaan toen ik eind 30 was, geld had en nu zelf paarden heb die ik internationaal show.
Prachtig toch!?
Je hebt die liefde in je hart zitten en die kun je niet iemand aan leren
MissNienke1 schreef:Bellatrix schreef:Vandaag startten de eerste klassen, met rijden op een stokpaard.
Dat klinkt als een 1april grap. Dat heeft toch niets met paardrijden te maken?
SVlugt schreef:Het valt mij de laatste tijd op, dat er steeds minder kinderen starten op wedstrijden. Bij de paarden wel veel starts. Pony's en paarden steeds duurder in aanschaf, maar vooral wat het kost als je op wedstrijd wilt? Lidmaatschap knhs, lidmaatschap club en dan voor de start van een proef 12,50euro per proef bij de paarden. Niet voor iedereen toegankelijk, denk ik meer. Jammer, gelukkig kun je nog op een manege terecht of verzorgpony's, maar de wedstrijden zijn niet voor iedereen haalbaar meer, jammer
Dinopino schreef:Een aparte vraag Padoertje, maar wat doet de KNHS met al dat geld? Bepaalde takken van de paardensport waren vroeger niet bij de KNHS. Wat heeft een huis- tuin en keuken ruiter aan het feit dat de KNHS jonge ruiters sponsort. Ze organiseren dagen voor dit en voor dat. Leuk, maar voor hoeveel van die betalende mensen is dat interessant.
Padoertje schreef:SVlugt schreef:Het valt mij de laatste tijd op, dat er steeds minder kinderen starten op wedstrijden. Bij de paarden wel veel starts. Pony's en paarden steeds duurder in aanschaf, maar vooral wat het kost als je op wedstrijd wilt? Lidmaatschap knhs, lidmaatschap club en dan voor de start van een proef 12,50euro per proef bij de paarden. Niet voor iedereen toegankelijk, denk ik meer. Jammer, gelukkig kun je nog op een manege terecht of verzorgpony's, maar de wedstrijden zijn niet voor iedereen haalbaar meer, jammer
Niet persoonlijk hoor. Maar dit is weer zo'n eindeloze discussie over de kosten van de KNHS. Ik snap niet dat er zoveel mensen moeilijk doen hierover. Startkaart 118,- (voetbalcontributie hier is 160,-), vereniging 36,50 (goede 3,- per maand), proefje 10,- tot 15,- per proef. Zet je je kind op bijvoorbeeld musicallessen, dan ben je veel meer kwijt per maand.