Britta Rasche-Merkt neemt Gut Auric over

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Britta Rasche-Merkt neemt Gut Auric over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 19:22

Eurodressage.com
Sport

Afbeelding
Britta Rasche - Merkt en Xerez tijdens een wedstrijd in Lier, 2015.
Foto: WDM/ World Dressage Masters/ Flicker


Britta Rasche – Merkt, grand Prix amazone en trainer van het Duitse Working Equitation team, en haar zakenpartner Melanie Puff hebben stal Gut Auric in Krefeld, Duitsland overgenomen van Gerald Wagener.

Van Marberthof naar Gut Auric
Het domein stond oorspronkelijk bekend als Marberthof, heette later Gestüt Taliho en werd geleid door Elle Gugel. In 2003 kocht Gerald Wagener de hof en heeft het volledig gerenoveerd.

Door de jaren heen is de hof een belangrijk opleidingscentrum geweest. De carrière van veel professionele dressuurruiters, onder andere Borja Carrascosa, Jordi Domingo, Henri Ruoste en Beata Stremler, is hier gestart.

Gut Auric was ook decennialang de trainingslocatie van de Belgisch-Duitse coach Jean Bemelmans.

De huidige eigenaar, Gerald Wagener, is een de top zakenmannen in Duitsland en een fervent sportliefhebber. Als jongvolwassene was hij nationaal sprintkampioen, en hij ontwikkelde ook een grote interesse voor handbal en bobsleeën. Zijn professionele carrière als zakenman startte in 1993 in Rusland, hij opende daar op het Rode Plein een modezaak voor het merk MCM en werd later distributeur van de merken Atomic, Willson, Burton en Oakley.

In 2003 kochten Wagener en zijn vrouw Susanne de hof en noemden hem Gut Auric, naar de James Bond schurk Auric Goldfinger, vanwege zijn sluwheid.

Aan het einde van de jaren ’00 kocht Wagener ook het bedrijf Schneekoppe en sommige van zijn paarden kregen het voorvoegsel Schneekoppe, bijvoorbeeld Märchenprinz van Leonie Bramall.

Rasche-Merkt
De 44-jarige Rasche-Merkt was al gevestigd op de hof, maar begon Gut Auric in zijn geheel te huren in april 2022.

“Ik kijk erg uit naar dit grote avontuur, samen met mijn goede vriendin Melanie,” vertelt Rasche – Merkt aan Eurodressage. “Het gaat een heel erg druk jaar worden met de nieuwe stal, het internationaal starten van mijzelf en het als trainer bijstaan van het Duitse Working Equestrian team in aanloop naar de wereldkampioenschappen in Frankrijk. We zullen wel zien hoe het gaat.”

Britta brengt de 19-jarige Lusitanohengst Xerez (Nordeste x Hostil) en de 12-jarige Rhijnlander Sunny Side Up (Donnerhall x Abanos) uit op internationaal Grand Prix niveau. Voordat ze in mei 2020 naar Gut Auric verhuisde, had zij haar thuisbasis op een kleinere stal vlakbij de paardenkliniek in Meerbusch, die van haar man is.

“Ik ben erg gelukkig met deze veranderingen. Deze stal heeft alles wat mijn paarden en ik nodig hebben,” voegt Britta nog toe.

Afbeelding