Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
Anna79 schreef:Duopenotti: je weet dat een varken de intelligentie heeft van de slimmere hondenrassen? En dat de zeugen jaar in jaar uit vast staan in een kooi? Hoe is dat geen dierenmishandeling? Verplaats het eens in dat we dat met honden zouden doen, zie je het al voor je? Een border colli klem in een kooi? En als ze jongen krijgen er niet bij mogen? Terwijl het varken in de natuur een nest maakt en bovendien zindelijk is.
Anna79 schreef:Duopenotti: je weet dat een varken de intelligentie heeft van de slimmere hondenrassen? En dat de zeugen jaar in jaar uit vast staan in een kooi? Hoe is dat geen dierenmishandeling? Verplaats het eens in dat we dat met honden zouden doen, zie je het al voor je? Een border colli klem in een kooi? En als ze jongen krijgen er niet bij mogen? Terwijl het varken in de natuur een nest maakt en bovendien zindelijk is.
Ine23 schreef:Ik ben zo’n niet-dieren-etende fanatiekeling (zoveel mogelijk plantaardig etende vegetariër) die daarnaast ook niet zit te wachten op de wolf in ons straatbeeld. Waarom zou je het als excuus gebruiken dat mensen ook dierenleed veroorzaken om goed te praten dat dit nu gebeurt?
Ik heb echt het gevoel dat in onze streken er niet voldoende ruige natuur is om wolven een normaal jachtpatroon te laten onderhouden, waardoor er zo’n vreselijke taferelen plaatsvinden waarin schapen, pony’s, alpaca’s, … levend aan stukken worden gescheurd. En nee, daar zit ik niet op te wachten. Ruige natuur bestaat hier niet meer en de mens heeft al een heleboel geregeld hierin (met voordelen en zeker ook grote nadelen, kijk maar naar sommige ‘natuurreservaten’). Mijn hart bloedt elke keer als ik foto’s van verscheurde (landbouw)huisdieren zie. Voor mij liever geen wolven hier. Afschieten vind ik dan ook weer niks, maar er goed over nadenken wat een goede oplossing voor mens, dier en wolf zou zijn, juich ik alleen maar toe.
Anna79 schreef:Tja we kunnen wel net doen alsof het niet zo is maar de fokzeugen staan jaarrond vast in een soort kooi, 20 cm voor en achteruit, op stand zeg maar. Ik heb de landbouwschool gedaan, heb op diverse bedrijven stage gelopen. Ik ben geen wappie van een dierenrechten organisatie maar het is wat het is. En dat voor zo'n intelligent dier vind ik mishandeling ja, ook al wordt het verder nog zo goed verzorgd.
Anna79 schreef:Tja we kunnen wel net doen alsof het niet zo is maar de fokzeugen staan jaarrond vast in een soort kooi, 20 cm voor en achteruit, op stand zeg maar. Ik heb de landbouwschool gedaan, heb op diverse bedrijven stage gelopen. Ik ben geen wappie van een dierenrechten organisatie maar het is wat het is. En dat voor zo'n intelligent dier vind ik mishandeling ja, ook al wordt het verder nog zo goed verzorgd.