Paard brengt verrassingsbezoek aan verzorgingstehuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Paard brengt verrassingsbezoek aan verzorgingstehuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 16:37

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie.

Paarden staan erom bekend dat ze een goede, therapeutische invloed kunnen hebben op mensen. In Leatherhead, Engeland is een paard ingezet in het Long Lost Hobbies-programma van Care UK. Dit programma is speciaal ontwikkeld voor dementerende mensen, om ze te helpen hun hobby's weer op te pakken en herinneringen terug te brengen.

Rosie, het paard in kwestie, bracht een verrassingsbezoek aan het verzorgingstehuis waar de 90-jarige Frank Grace woont. Frank Grace werkte vroeger in een paardenopvangcentrum en hij reed graag paard. Het verrassingsbezoek van Rosie maakte de dag van Frank goed, zegt hij zelf. "Paarden zoals Rosie hebben altijd mijn dag goed gemaakt. Je moet niet bang voor ze zijn, alleen omdat ze groot zijn. Hou van ze en zij zullen van jou houden."

Niet alleen Frank Grace, maar ook het personeel en de andere bewoners van het verzorgingstehuis hebben genoten van het bezoek van Rosie. Manager Michelle Belch verklaart: "We hadden een fantastische tijd met het bezoeken van Frank's hobby en Rosie mee te nemen voor een wandeling door de tuin."

Experts zeggen dat het herleven van oude hobby's, zoals paardrijden, helpt bij het terughalen van oude herinneringen. Ook is het goed voor de sociale contacten. ""Het opnieuw beleven van een hobby uit het verleden, zoals paardrijden, kan helpen om herinneringen op te halen en biedt ook een leuke manier om met anderen in contact te komen door middel van een vertrouwde activiteit die ooit vreugde bracht. Bewoners en teamleden van Milner House vonden het geweldig om hun favoriete hobby's weer op te pakken en nieuwe manieren te ontdekken om de tijd door te brengen van jongere generaties."

Avalanche

Re: Paard brengt verrassingsbezoek aan verzorgingstehuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:45

Mooi <3

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:48

Ik heb mijn shetlander eens meegenomen naar het verzorgingstehuis waar mijn oma toen woonde. Wat vond iedereen het mooi daar.

Ik woon in een klein dorp en alle mensen in het verzorgingstehuis hadden wel een pony of paard gehad vroeger. Er kwamen heel veel verhalen van vroeger van de bewoners en ze genoten allemaal heel erg van het bezoekje. Nog dagenlang werd er over onze en de vroegere pony's gesproken en ze vroegen al snel wanneer we weer eens kwamen met de pony.

Het was heel mooi om te zien hoe iedereen genoot en herinneringen ophaalde.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie