Bram Chardon wint eerste ronde FEI Wereldbekerfinale

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103239
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Bram Chardon wint eerste ronde FEI Wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 14:52

KNHS
Sport

Afbeelding
Bram Chardon tijdens de FEI World Cup Driving 2018. Foto: FEI/Kriztina Hadju


Na een fenomenale rit in de eerste omloop van de FEI Wereldbekerfinale voor vierspannen gaat TeamNL-lid Bram Chardon (Den Hoorn ZH) aan de leiding. Met een ogenschijnlijk gemak snoepte Chardon 7,5 seconden af van de tijd van titelverdediger Boyd Exell en liet daarbij alle balletjes liggen.

Als zevende en laatste starter wist Bram Chardon wat hem te doen stond en reed geconcentreerd zijn ronde in het door Jeroen Houterman ontworpen parcours. “Ik had niet verwacht dat ik zoveel sneller zou zijn dan Boyd”, sprak Bram na afloop van de wedstrijd. “Mijn plan was om foutloos te blijven en dat lukte. Mede door de steun van het publiek had ik zo’n snelle tijd. Deze rit geeft vertrouwen voor de finale op zondag.”

Minder succesvol
TeamNL is met twee menners vertegenwoordigd in Leipzig. Koos de Ronde (Zwartewaal) kwam als vijfde rijder de piste binnenrijden, maar reed niet de wedstrijd die hij voor ogen had. Al in een vroeg stadium vielen de eerste balletjes in het zand en na de eerste dag staat De Ronde op een voor hem ongebruikelijke laatste plaats.

Spannende finale
Zondag om 12.40 uur komen alle zeven menners terug in de piste voor hun tweede ronde. De beste drie menners na twee rondes strijden in een Drive-Off om de kleur van het eremetaal.
Het resultaat van de eerste ronde telt voor 50% mee. Bram Chardon heeft door deze formule zo’n 3,7 seconden voorsprong op zijn grootste rivaal Boyd Exell, dus het belooft zondag een spannende finale te worden.

Uitslag 1e ronde FEI Wereldbekerfinale Vierspannen
1. Bram Chardon (Den Hoorn ZH) – 135.80
2. Boyd Exell (AUS) – 143.35
3. Dries Degrieck (BEL) – 152.76
4. Glenn Geerts (BEL) – 156.34
5. Michael Brauchle (DUI) – 156.94
6. Mareike Harm (DUI) – 163.89
7. Koos de Ronde (Zwartewaal) – 173.78

Klik hier voor de volledige uitslag.

Bekijk het filmpje van Bram Chardon en zijn winnende rit hier.