Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Er staat een trailer in het weiland waar ze in kunnen schuilen, maar daar gaan ze niet in. Als ze echt zo'n last zouden hebben van de regen zouden ze daar wel in gaan.
Knikmops57 schreef:Beschutting in de vorm van struiken of een simpele schuilstal met droge bodem zou al voldoende kunnen zijn. Waarom heb je in vredesnaam dieren wanneer je ze de meest elementaire zorg onthoudt?
elnienjo schreef:Er staat een trailer in het weiland waar ze in kunnen schuilen, maar daar gaan ze niet in. Als ze echt zo'n last zouden hebben van de regen zouden ze daar wel in gaan.
quintusgl schreef:Paar weken ervoor al een Shetlander die niet meer op 1 been kon staan en alleen maar lag. Hij schikderde het af als spelen in de wei en kwam wel weer goed....Politie is uiteindelijk heen gegaan. Vlg dag was shet weg. Ach, die l*l is een handelaar en we zijn al jaren bezig met zijn dieren. Heeft overal in de omgeving wat staan. En alles staat er beroerd bij.
Berdien schreef:quintusgl schreef:Paar weken ervoor al een Shetlander die niet meer op 1 been kon staan en alleen maar lag. Hij schikderde het af als spelen in de wei en kwam wel weer goed....Politie is uiteindelijk heen gegaan. Vlg dag was shet weg. Ach, die l*l is een handelaar en we zijn al jaren bezig met zijn dieren. Heeft overal in de omgeving wat staan. En alles staat er beroerd bij.
Zijn jonge dieren aan de Rijkstraatweg, vlakbij Glimmen, ook van hem?
Instanties doen helaas niets. Bij ons in de buurt breekt steeds een jaarling uit. Eigenaar weigert wat aan de omheining te doen of door de dieren te zorgen. In de elf jaar dat ik daar mijn paarden in de buurt heb is het al ellende en verwaarlozing. En de instanties doen hélemaal niks.. Ja toen er eentje echt lag te creperen is hij op last van de politie afgemaakt. Nou.
windsor14 schreef:Nu zal ik heel Bokt wel op mij krijgen, maar tjonge sommige kunnen mooi praten (of beter typen).
Niet iedere gemeente laat een schuilstal toe, ook al staat het in de wet.
Wel moeten de ezels in dit geval dan een deken op.
Dieren moeten goed verzorgd worden, dat is een feit.
Bonita_Bon schreef:windsor14 schreef:Nu zal ik heel Bokt wel op mij krijgen, maar tjonge sommige kunnen mooi praten (of beter typen).
Dat lijkt mij wat te simpel. Als je gemeente geen schuilstal toestaat, moet je er geen dieren houden.
windsor14 schreef:Nu zal ik heel Bokt wel op mij krijgen, maar tjonge sommige kunnen mooi praten (of beter typen).