Hugo Baeyens: Ik zag een heel goed paard in Timber van ’t Looveryck

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Hugo Baeyens: Ik zag een heel goed paard in Timber van ’t Looveryck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-22 09:37

Belgian Warmblood
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op de BWP Young Horses Auction, waarmee BWP de Hengstenkeuring afsloot, werd Timber van ’t Looveryck, (Chacoon Blue x Chin Chin) verkocht voor 28.000 euro. De 3-jarige Timber uit de fokkerij van Guido De Peuter, verhuist naar de Nederlandse topamazone Suus Kuyten die de afgelopen jaren regelmatig shopt op de BWP-veilingen.

Hugo Baeyens uit het Vlaams-Brabantse Kester bracht Timber van ’t Looveryck op de veiling. Hij kijkt dan ook heel tevreden terug op de BWP-veiling na afloop van de derde fase van de BWP Hengstenkeuring.

Toppapier
Hugo: Ik probeer regelmatig een veulen te fokken en als ik er maar één heb, dan ga ik vaak op zoek naar een veulen om er bij te lopen in de weide. Zo ben ik op de Nationale Prijskamp op Timber van ‘t Looveryck gestoten. Hij bewoog volgens mij heel goed en met Chaccoon Blue als vader en Chin Chin in de moederlijn, heeft hij ook nog eens een bijzonder goed papier. Gelukkig wilde de fokker toen verkopen. Timber heeft twee jaar op de weide gelopen en ik zag er wel een goed paard in. Daarom heb ik hem ingeschreven voor de veiling. Dat is heel positief uitgedraaid. Dit is niet mijn eerste succes op de veilingen van BWP overigens. Ik ben al zestig jaar fokker, kom nog uit de tijd van de boerenpaarden en ik heb in mijn leven al heel veel veulens gezien. Dat helpt wel natuurlijk.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie