Pilot Flex wedstrijden in het springen is gestopt

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14970
Geregistreerd: 20-04-16

Pilot Flex wedstrijden in het springen is gestopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 15:38

KNHS.nl
Sport

Afbeelding
De pilot Flex wedstrijden springen is gestopt.
Foto: Marlies Trap Fotografie


De pilot Flex wedstrijden in het springen is gestopt per 1 april 2022. In juni 2021 startte de KNHS in samenspraak met een aantal wedstrijdorganisaties met de pilot Flex wedstrijden in het springen. Het doel van de pilot was om springruiters meer flexibiliteit te bieden in het starten. Springruiters mochten zelf kiezen in welke klasse/hoogte er werd gestart, de start op een Flex wedstrijd telde niet mee voor de winstpunten, maar er kon wel mee gereden worden voor het klassement en de prijzen.

Mede uit de feedback van de deelnemende wedstrijdorganisaties en deelnemers aan de Flex wedstrijden is geconcludeerd dat het animo van de springruiters voor de Flex wedstrijden achterblijft.

Veel springruiters geven aan voornamelijk het stukje flexibiliteit in starten en in kosten, betalen voor wat je gebruikt, belangrijk te vinden. De KNHS heeft daarom per 1 april het flexibele springabonnement ingevoerd als alternatief voor de reguliere startpas. In overleg met het springforum is daarom besloten om de pilot Flex wedstrijden in het springen per 1 april stop te zetten.

Samen met het springforum kijken we continu naar verbeteringen in de springsport. Een mooie stap hierin is al gemaakt, lees of bekijk hier de video over de vernieuwing in de springsport vanaf 1 april.

wendy1987

Berichten: 7075
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Pilot Flex wedstrijden in het springen is gestopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:53

Dus ze starten iets op, waar je bijna geen gebruik van kan maken door corona en als alles weer open gaat stoppen ze er weer mee? Ik was juist van plan rond te kijken, tesamen met het flex abbonement. Want ik vind zelf B paarden gewoon te hoog.. (echt zelf, want de haflinger kan t denk ik wel)

maessie

Berichten: 5850
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Pilot Flex wedstrijden in het springen is gestopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:30

Denk dat dressuurruiters ook wel een flexibel abonnement willen :j Zou voor mij een uitkomst zijn met mijn fokmerrie. Heb maar een paar maand in het jaar waarin ik serieus zou kunnen starten, voor die paar wedstrijden is het dan wel serieus geld zo'n jaarkaart.

gomir

Berichten: 25792
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Pilot Flex wedstrijden in het springen is gestopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:26

Het flex abonnement bestaat nog voor de springruiters, maar de flexwedstrijden waarbij je met je z paard l mag starten voor de prijzen en waar geen winstpunten van geregistreerd worden gaan er weer uit.