Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103240
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 19:24

Omroep Zeeland
Algemeen

Afbeelding
Meisje met Tinker. Foto: Marlies Trap Fotografie


Waar vroeger klassen vol zaten met meiden die paard reden, is het nu zoeken naar paardenmeisjes, of -jongens. Misschien kunnen de kennismakingsdagen voor basisscholen in de gemeente Veere helpen. Vandaag startten de eerste klassen, met rijden op een stokpaard.

Want meteen op een paard springen is niet heel verstandig, zegt Marcelle de Kam van Domburg Holiday Resort. "Probleem is dat ik ook geen honderd paarden heb staan, maar het is ook super hip dat stokpaardracen, want er is zelfs een Nederlands Kampioenschap."

De leerlingen van de basisscholen uit Grijpskerke en Westkapelle zagen een demonstratie en ze mochten ook aaien en knuffelen. Het initiatief komt van de gemeente Veere. Ze organiseren de kennismakingslessen met verschillende sporten om jeugd maar in beweging te krijgen. Dat wordt al lang gedaan met bijvoorbeeld voetbal of tennis, maar paardrijden is dit jaar pas voor het eerst.

Spotlight
Volgens sportcoördinator Wilbert Koole staan op deze manier sporten in de spotlight die niet voor de hand liggen. De paardensport heeft dit ook nodig, want waar een tien jaar terug nog veel paardenmeisjes in de klas zaten, loopt dat nu snel terug.
Er is in ieder geval veel enthousiasme bij de aanwezige klassen. Sommigen zouden toch wel eens echt op een paard willen zitten. "En anders verzorgen," zegt één van de jongens: "want ik vind paarden veel minder eng dan ik ooit dacht."

De komende week komen nog meer klassen op bezoek in Domburg. Scholen krijgen ook de komende meer introductielessen bij verschillende sporten aangeboden door de gemeente Veere.

akishino
Berichten: 1883
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:54

Mooi initiatief.
Helaas ken ik best wel wat kinderen die dolgraag zouden paardrijden maar waarvan de ouders het gewoonweg niet kunnen betalen. Mijn dochter van 11 is er één van. Ze is uiteindelijk een paar weken terug begonnen met paardrijles, maar heeft hier al 3 jaar voor gespaard, verjaardagsgeld, karweitjes gedaan, speelgoed verkocht enz. Ze heeft nu genoeg gespaard om 1-1,5 jaar te kunnen rijden 1x per week. Anders was het financieel gewoon niet mogelijk en met ons veel meer gezinnen.

Digi
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:24

akishino schreef:
Mooi initiatief.
Helaas ken ik best wel wat kinderen die dolgraag zouden paardrijden maar waarvan de ouders het gewoonweg niet kunnen betalen. Mijn dochter van 11 is er één van. Ze is uiteindelijk een paar weken terug begonnen met paardrijles, maar heeft hier al 3 jaar voor gespaard, verjaardagsgeld, karweitjes gedaan, speelgoed verkocht enz. Ze heeft nu genoeg gespaard om 1-1,5 jaar te kunnen rijden 1x per week. Anders was het financieel gewoon niet mogelijk en met ons veel meer gezinnen.


Wat goed dat je dochter zelf heeft gespaard voor haar rijlessen. Na 1 a 1,5 jaar heeft ze genoeg ervaring om een bijrijpaard te vinden. Zonder geld kan je ook rijden. Er is veel vraag naar bijrijiders met de juiste instelling, en die lijkt ze te hebben met haar werk en sparen. Daar kan ze veel mee bereiken.
Ik heb toen ik 10 was 2 jaar lessen gehad van mijn ouders. Daarna heb ik het altijd zelf bij elkaar gewerkt. Ik reed M2 op een bijrijdpaard van de manege waar ik werkte toen ik 19 was. Pas op mijn 30ste kon ik zelf een paard kopen maar ik heb vanaf mijn 10de altijd kunnen rijden en nog steeds.
Er is zoveel mogelijk. Inspireer je dochter :knuffel:

akishino
Berichten: 1883
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:33

Ik heb ervaring en ze lijkt op mij ;) . Mijn ouders konden dat paardrijden ook niet bekostigen. Nooit een eigen paard gehad. Een jaar op een manege gereden toen ik 10 was, ook zelf gespaard en vanaf toen alleen maar bijrijdpony's en paarden gehad. Ook mee bij de ponyclub en rijvereniging. Weekend- en vakantiebaan op een stoeterij gehad. Dus altijd kei hard moeten werken, maar zoveel plezier gehad en geleerd.

Santos_05

Berichten: 3116
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:57

Brede school activiteiten heet dat bij ons. Alle sporten kunnen zich aanmelden, geweldige manier om kinderenbvoor een klein bedrag kennis te laten maken met diverse sporten, knutsel en cultuur activiteiten.

DuoPenotti

Berichten: 31737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:14

Bij ons was vroeger ook geen geld voor paardrijles.
In de buurt zat een handelsstal die er paardrijles bij is gaan geven omdat hij merkte dat daar vraag naar was.
En daar ben ik klusjes gaan doen en voor ruil mocht ik lessen.
Geweldige tijd daar gehad. En ook erg veel geleerd.

chanicha

Berichten: 12331
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:19

Ik kreeg 5 gulden zakgeld van mijn ouders en van mijn oma een knaak, de rijles kostte 7,50 :j
Meestal kreeg ik nog een zegelkaart van mijn oma en daarvan kon ik dan wat lekkers kopen.
Mijn dochters waren ook paardenmeisjes en nu mijn kleindochter, heel leuk om te zien.

YvonneV
Berichten: 8821
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:24

akishino schreef:
Mooi initiatief.
Helaas ken ik best wel wat kinderen die dolgraag zouden paardrijden maar waarvan de ouders het gewoonweg niet kunnen betalen. Mijn dochter van 11 is er één van. Ze is uiteindelijk een paar weken terug begonnen met paardrijles, maar heeft hier al 3 jaar voor gespaard, verjaardagsgeld, karweitjes gedaan, speelgoed verkocht enz. Ze heeft nu genoeg gespaard om 1-1,5 jaar te kunnen rijden 1x per week. Anders was het financieel gewoon niet mogelijk en met ons veel meer gezinnen.


Is er geen vergoeding vanuit de gemeente mogelijk?

akishino
Berichten: 1883
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:29

YvonneV schreef:
akishino schreef:
Mooi initiatief.
Helaas ken ik best wel wat kinderen die dolgraag zouden paardrijden maar waarvan de ouders het gewoonweg niet kunnen betalen. Mijn dochter van 11 is er één van. Ze is uiteindelijk een paar weken terug begonnen met paardrijles, maar heeft hier al 3 jaar voor gespaard, verjaardagsgeld, karweitjes gedaan, speelgoed verkocht enz. Ze heeft nu genoeg gespaard om 1-1,5 jaar te kunnen rijden 1x per week. Anders was het financieel gewoon niet mogelijk en met ons veel meer gezinnen.


Is er geen vergoeding vanuit de gemeente mogelijk?


Geen idee eerlijk gezegd. Ik weet dat dat voor muziek en cultuur wel het geval is, maar voor sport weet ik het niet.

LoveBodin

Berichten: 4379
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:49

https://www.leergeld.nl/ouderinfo/wat-k ... gd-worden/ Stichting Leergeld biedt in elk geval ook vergoeding voor sport aan. Bij ons op de vereniging (niet een ruitervereniging hoor) zaten geloof ik wel kinderen via deze stichting. We boden het in elk geval altidj aan en vermelden het ook altijd.


Ik had persoonlijk helemaal niet het idee dat het een 'probleem' is, dat er ineens veel minder paardenmeisjes zijn. Het is mij niet opgevallen, de maneges waar ik recent ben geweest hadden de lessen behoorlijk vol geloof ik. Ben benieuwd of de KNHS/FNRS hier dan ook wat mee zouden doen.

YvonneV
Berichten: 8821
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:54

akishino schreef:
Geen idee eerlijk gezegd. Ik weet dat dat voor muziek en cultuur wel het geval is, maar voor sport weet ik het niet.


Hier in de gemeente wel. Mijn bijrijdster heeft haar startpas vergoed gekregen bijvoorbeeld. https://www.steenwijkerland.nl/Inwoners ... r_inwoners

Padoertje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:11

Bij ons in de gemeente heb je Bravo! Kinderen van 4-12 jaar kunnen tegen gereduceerd tarief kennis maken met verschillende sporten en activiteiten. Als je uiteindelijk lid wordt, dan betaal je volgens mij (helaas) wel de volle mep. Voor gezinnen die onder de maatschappelijke koepel vallen van de gemeente, wordt er volgens mij wel voorzien in contributie zodat het kind aansluiting kan vinden met leeftijdgenoten.

Maar het artikel gaat over de interesse in de sport, niet over het wel of niet hebben van de middelen toch? Al is het inderdaad een erg dure sport voor veel gezinnen.

Rotterdam is jaren geleden gestart met de cross challenge om vooral jongens aan het paardrijden te krijgen. https://www.jockeyclub.nl/cross-challen ... ardrijden/ De open dagen werden goed ontvangen en de cijfers van jongens te paard zijn daar wel gestegen.

Popstra
Berichten: 14214
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:36

DuoPenotti schreef:
Bij ons was vroeger ook geen geld voor paardrijles.
In de buurt zat een handelsstal die er paardrijles bij is gaan geven omdat hij merkte dat daar vraag naar was.
En daar ben ik klusjes gaan doen en voor ruil mocht ik lessen.
Geweldige tijd daar gehad. En ook erg veel geleerd.

Grappig, hier idem. Bij een boer/fokker Stallen mesten, paarden verzorgen, schapen tellen..noem maar op. K*t klussen doen. Ik was vies en stonk een uur in de wind. Alles om maar paard te kunnen rijden. Ik deed paardjes daar zadelmak maken. Janken als ze verkocht werden... Op de manege er tegen over zat ik altijd bij de selectie lessen te kijken. Bestaande uit zeer gefortuneerde leeftijdsgenoten met leuke spring en dressuur ponys.
Ik kon daar enkel van dromen. Mijn droom is pas in vervulling gegaan toen ik eind 30 was, geld had en nu zelf paarden heb die ik internationaal show.
Prachtig toch!?
Je hebt die liefde in je hart zitten en die kun je niet iemand aan leren

chanicha

Berichten: 12331
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:58

Ik was de hele dag op de manege en als ik thuis kwam wilde ik me niet douchen en omkleden :')
Mijn opa maakte me altijd gek, we woonden op een flat, dat mijn ouders makkelijk een pony konden kopen want die kon dan op het balkon, ik zeuren natuurlijk _O-

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:45

Bellatrix schreef:
Vandaag startten de eerste klassen, met rijden op een stokpaard.


Dat klinkt als een 1april grap. Dat heeft toch niets met paardrijden te maken?

DuoPenotti

Berichten: 31737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:50

Popstra schreef:
DuoPenotti schreef:
Bij ons was vroeger ook geen geld voor paardrijles.
In de buurt zat een handelsstal die er paardrijles bij is gaan geven omdat hij merkte dat daar vraag naar was.
En daar ben ik klusjes gaan doen en voor ruil mocht ik lessen.
Geweldige tijd daar gehad. En ook erg veel geleerd.

Grappig, hier idem. Bij een boer/fokker Stallen mesten, paarden verzorgen, schapen tellen..noem maar op. K*t klussen doen. Ik was vies en stonk een uur in de wind. Alles om maar paard te kunnen rijden. Ik deed paardjes daar zadelmak maken. Janken als ze verkocht werden... Op de manege er tegen over zat ik altijd bij de selectie lessen te kijken. Bestaande uit zeer gefortuneerde leeftijdsgenoten met leuke spring en dressuur ponys.
Ik kon daar enkel van dromen. Mijn droom is pas in vervulling gegaan toen ik eind 30 was, geld had en nu zelf paarden heb die ik internationaal show.
Prachtig toch!?
Je hebt die liefde in je hart zitten en die kun je niet iemand aan leren

Nee precies, dat heb je of dat heb je niet.

Die handelsstal/manege is verhuisd, te ver voor mij toen.
Ik ben toen ook bij een boer/fokker gaan rijden en zijn schoonzoon reed de paarden in de sport.
Ook alles gedaan daar. Toen was ik 15 toen ik daar begon.
Spinnenwebben raggen, water buizen voor land besproeien mee verleggen.
Dat boertje rookte sigaar, zaten we hectares achter op een veld of ik even de aansteker wilde halen die was hij vergeten.
Hooi lossen, alles.
Maar reed ook meerdere jonge paarden daar. En samen met de schoonzoon mee op concours en later ook een startkaart van hem gekregen van een paard waar de schoonzoon zelf niet goed mee overweg kon. Zo'n hittepit en damespaard paard vond hij het. Hij was meer van de wat koelere paarden. Steigeren kon ze goed :+ Een 5 jarige Triton merrie en totaal over de rooie gereden door een ander.
En zo geweldig dat ik die persoon er op concours als absolute beginner er uit reed, die dag vergeet ik nooit meer!!!
Ik 1e hij 2e.

Erg dankbaar voor de kansen die ik daar toen heb gekregen :j

Dus idd wil je graag paardrijden kan het wel.
En bij ons in de familie was paardrijden sowieso geen gewoonte, maar ik zeurde als 4 jarige er al om. Hoe ik dat ook bedacht had? :D
Dus dat er nu minder om komen? Vraag me af waarom dat is.
Computerspelletjes belangrijker dan buiten vies worden?

DuoPenotti

Berichten: 31737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:51

MissNienke1 schreef:
Bellatrix schreef:
Vandaag startten de eerste klassen, met rijden op een stokpaard.


Dat klinkt als een 1april grap. Dat heeft toch niets met paardrijden te maken?

https://jeugdjournaal.nl/artikel/240242 ... rland.html

zeg dat maar niet tegen deze fanatiekelingen :D

SVlugt
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:34

Het valt mij de laatste tijd op, dat er steeds minder kinderen starten op wedstrijden. Bij de paarden wel veel starts. Pony's en paarden steeds duurder in aanschaf, maar vooral wat het kost als je op wedstrijd wilt? Lidmaatschap knhs, lidmaatschap club en dan voor de start van een proef 12,50euro per proef bij de paarden. Niet voor iedereen toegankelijk, denk ik meer. Jammer, gelukkig kun je nog op een manege terecht of verzorgpony's, maar de wedstrijden zijn niet voor iedereen haalbaar meer, jammer

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:15

Op zich zie ik het juist als een gunstige ontwikkeling, dat er minder kinderen aan wedstrijden deelnemen.
Het winnen en/of cijfers krijgen, vind ik een achterhaald systeem.

Padoertje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:40

SVlugt schreef:
Het valt mij de laatste tijd op, dat er steeds minder kinderen starten op wedstrijden. Bij de paarden wel veel starts. Pony's en paarden steeds duurder in aanschaf, maar vooral wat het kost als je op wedstrijd wilt? Lidmaatschap knhs, lidmaatschap club en dan voor de start van een proef 12,50euro per proef bij de paarden. Niet voor iedereen toegankelijk, denk ik meer. Jammer, gelukkig kun je nog op een manege terecht of verzorgpony's, maar de wedstrijden zijn niet voor iedereen haalbaar meer, jammer


Niet persoonlijk hoor. Maar dit is weer zo'n eindeloze discussie over de kosten van de KNHS. Ik snap niet dat er zoveel mensen moeilijk doen hierover. Startkaart 118,- (voetbalcontributie hier is 160,-), vereniging 36,50 (goede 3,- per maand), proefje 10,- tot 15,- per proef. Zet je je kind op bijvoorbeeld musicallessen, dan ben je veel meer kwijt per maand.

Reken de toezichthouder die op ons eigen verzoek mbt dierenwelzijn de boel in de gaten houdt op het voorterrein, de jury krijgt een schamele 25,- per dagdeel en dan heb je nog de onkosten van de vrijwilligers die er een hele dag lopen, omdat wij zo graag willen starten. Ja, bij elkaar opgeteld kost het mij ook zo'n 50,- euro (startgeld, benzine en onkosten) om een wedstrijd te rijden, maar daar kiezen we toch zelf voor. Als je zorgt dat je thuis je huiswerk doet en op wedstrijd fijne scores rijdt, dan is het het m.i. waard. Ga je om steeds onder winst te rijden, dan kun je je geld beter investeren in goede lessen ipv aan wedstrijden.

Paardrijden is altijd duur geweest en dat is het nog steeds. Waar ik vroeger stalling betaalde van 250,-, zit ik nu op 550,- per maand, exclusief lesgelden etc. Ik ben allang gestopt met rekenen wat mijn paard mij per maand kost. Gelukkig is de lol en de ontspanning die ik hieruit haal, het wel waard.
Voor de mensen die een paard kunnen houden voor 150,- per maand, amper investeren in lessen en dan ook nog gaan zeuren over te hoge kosten van de KNHS, daar krijg ik een beetje jeuk van. En ja, helaas is dit de doelgroep die zeurt is mijn ervaring na 6 jaar bestuurslid van de KNHS te zijn geweest :j . Nogmaals niets persoonlijks, maar wel de feiten als het gaat over de hoogte van de onkosten om paardrijden voor iedereen leuk en betaalbaar te houden. Het was vroeger al een elitesport en dat is het nog steeds. Zeker nu iedereen met een vrachtwagentje het wedstrijdterrein op wil rijden :')

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:57

Een aparte vraag Padoertje, maar wat doet de KNHS met al dat geld? Bepaalde takken van de paardensport waren vroeger niet bij de KNHS. Wat heeft een huis- tuin en keuken ruiter aan het feit dat de KNHS jonge ruiters sponsort. Ze organiseren dagen voor dit en voor dat. Leuk, maar voor hoeveel van die betalende mensen is dat interessant.

Padoertje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:12

Dinopino schreef:
Een aparte vraag Padoertje, maar wat doet de KNHS met al dat geld? Bepaalde takken van de paardensport waren vroeger niet bij de KNHS. Wat heeft een huis- tuin en keuken ruiter aan het feit dat de KNHS jonge ruiters sponsort. Ze organiseren dagen voor dit en voor dat. Leuk, maar voor hoeveel van die betalende mensen is dat interessant.


Kun je gewoon terugvinden op de website https://www.knhs.nl/lidmaatschap/
En de in jouw woorden 'huis, tuin-en keuken ruiter' start waarschijnlijk geen wedstrijden, dus daarmee heb je je eigen vraag al beantwoord.

En hoe kom je bij die sponsoring? Tot een paar jaar geleden was o.a de Rabobank geldschieter voor de Talenten en Beloften. De KNHS heeft niet eens de financiën om dit uit eigen zak te betalen. Dat dit op topsportniveau wel zo is ons land te vertegenwoordigen, is iets anders.

Overigens; er is een Bixie dag, veel regio's zijn druk met een Jong KNHS bestuur voor de jongere doelgroep, of juist formats voor de ouderen onder ons. Voor de Recreanten; de KNHS en de diverse platforms vragen op ledenvergaderingen en online heel vaak naar ideeën om bijvoorbeeld betere aansluitingen op ruiterpaden te ontwikkelen. Ik heb op de jaarvergaderingen nog nooit iemand gesproken die zijn ideeën kwam aandragen. Dus dat er niets gebeurd voor een bepaalde doelgroep is verwaarloosbaar, want veel van ons komen niet eens op een vergadering om wensen en ideeën kenbaar te maken. Dat doen we op een forum, want daar kan de KNHS zo lekker veel mee 8)7
Iedere regio heeft meerdere portefeuilles en die zijn er niet voor niets. Tip! Schrijf ze aan, zodat er ook dingen in jouw regio tot stand komen, waaraan een ieder wat heeft.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:23

Hier verschillen wij te veel van mening. Ik vind iedere ruiter apart en speciaal en een talent. En dat hangt er niet vanaf of de ouders tijd hebben om naar een vergadering te gaan.

Zertab

Berichten: 12743
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:31

Padoertje schreef:
SVlugt schreef:
Het valt mij de laatste tijd op, dat er steeds minder kinderen starten op wedstrijden. Bij de paarden wel veel starts. Pony's en paarden steeds duurder in aanschaf, maar vooral wat het kost als je op wedstrijd wilt? Lidmaatschap knhs, lidmaatschap club en dan voor de start van een proef 12,50euro per proef bij de paarden. Niet voor iedereen toegankelijk, denk ik meer. Jammer, gelukkig kun je nog op een manege terecht of verzorgpony's, maar de wedstrijden zijn niet voor iedereen haalbaar meer, jammer


Niet persoonlijk hoor. Maar dit is weer zo'n eindeloze discussie over de kosten van de KNHS. Ik snap niet dat er zoveel mensen moeilijk doen hierover. Startkaart 118,- (voetbalcontributie hier is 160,-), vereniging 36,50 (goede 3,- per maand), proefje 10,- tot 15,- per proef. Zet je je kind op bijvoorbeeld musicallessen, dan ben je veel meer kwijt per maand.


Maar dan ben je er nog niet. Je kan geen wedstrijden rijden zonder paard. Dat paard moet ergens onder gebracht worden, moet eten, tuig moet aangeschaft worden, hoefsmid/tandarts, word een keer ziek...
Jijzelf moet ook in een tenue, ook niet heel goedkoop...

Ik kan me wel voorstellen dat er minder kinderen paardenmeisje zijn, simpelweg omdat paardrijden gewoon echt heel duur is en er steeds meer ouders komen die het niet kunnen betalen.

SVlugt
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:00

De discussie is waar zijn de paardenmeisjes/jongens gebleven. Dat kan dus o.a. er aan liggen, dat de kosten voor veel mensen niet meer te betalen is. Het viel mij op dat er minder jeugd is tijdens de wedstrijd sport. Misschien voor recreanten laagdrempelig maken? Zodat de jeugd/recreanten ook plezier kunnen blijven beleven aan de paarden(sport)? Voor ons is het te betalen, privélessen ook. Maar het zou mooi zijn, als een kind met een eigen of verzorgpony ook eens op wedstrijd kan als het wil, zonder meteen zulke hoge bedragen te betalen, voordat je uberhaupt op het wedstrijdterrein staat.Voor sommige kinderen een geweldige ervaring! En dan van een jury horen waar het goed gaat en waar ze nog aan kunnen werken. Zou toch mooi zijn?