Phryso
Algemeen
Op twintigjarige leeftijd is de Sport Elite merrie Imke van de Miëde Ster (Olof 315 x Lute 304) gestorven. "Imke heeft mijn dromen laten uitkomen", aldus haar eigenaresse Karen Beijaard.
Grand Prix en Ster
Imke haar levensloop is er één van ‘gewoon’ Fries paard naar Grand Prix-merrie. Pas op achtjarige leeftijd startten Karen en Imke in de wedstrijdsport. "Hoe moeilijker het werd, hoe harder Imke wilde werken. Ze verbaasde ons in elke dressuurklasse weer", aldus Karen. "Imkes inzet voor mij was echt ongelooflijk. En dat we uiteindelijk die Grand Prix haalden, dat was voor mij een paardenmeisjesdroom die uitkwam." Bijzonder was ook haar Sterverklaring in 2019 op zeventienjarige leeftijd. Met een acht voor beenwerk werd ze reservekampioen op de keuring op Ameland.
Met pensioen, maar nog wel op het strand
Imke was al twee jaar met pensioen, maar ze was nog regelmatig op het strand van Ameland te vinden voor een ritje met Trees, de moeder van Karen. In januari kreeg Imke einschuss in haar been, later nog trombose. Toen het niet meer te verhelpen bleek, werd ze op zaterdag 2 april ingeslapen.