Cathrine Rasmussen volledig eigenaar van My Vitality

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49085
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Cathrine Rasmussen volledig eigenaar van My Vitality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 19:45

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Vitalis, hier met Hans Peter Minderhoud, is de volle broer van My Vitality.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie.


De Noorse Grand Prix-amazone Cathrine Rasmussen is nu volledig eigenaar van de volle broer van Vitalis, My Vitality.

My Vitality is een vijfjarige KWPN-hengst. Zijn vader is Vivaldi en zijn moeder is Tolivia (D-Day x Argus). Hij is gefokt voor Willeke Bos en hij was in gedeeld eigendom van Rasmussen en Helgstrand Dressage.

KWPN in Denemarken
De koffievos werd voorgesteld tijdens de eerste fase van de KWPN hengstenkeuring van 2020, maar hij werd niet toegelaten.

Drie maanden later werd hij voorgesteld op de hengstenkeuring van het Deens Warmbloed van 2020 in Herning en daar werd hij tot premiehengst benoemd. In de herfst van dat jaar behaalde hij de hoogste score op de Deense prestatieproef, met 902,5 punten.

My Vitality werd getraind en uitgebracht door de Spanjaard Eric Guardia Martinez. Samen wonnen ze het Deens kampioenschap voor jonge paarden, toen My Vitality vier jaar was.

Rasmussen
De 57-jarige Rasmussen vertegenwoordigde Noorwegen op de World Equestrian Games van 2010 en het EK van 2011 met Orlando, en op het EK van 2013 met Fernandez. Haar laatste internationale wedstrijd was in november 2018, met Dreamtime.

Ze is eigenaresse van dressuurstal en fokkerij Kleppenhus in Denemarken en ze heeft ook een hippisch bedrijf in Kristiansand, Noorwegen. Cathrine investeert al lang in het paardenbestand dat onder de vlag van Helgstrand Dressage wordt gehouden. Zo is ze bijvoorbeeld mede-eigenaar van Jovian.

"Als je ook ruiter bent, is het de ultieme droom om de mogelijkheid te hebben om zelf met een paard van die kwaliteit te werken", zegt Rasmussen. "Dus ik ben heel dankbaar dat Helgstrand me de mogelijkheid heeft gegeven om volledig eigenaar van My Vitality te worden. Ik kijk er erg naar uit om hem naar huis te halen en hem verder te trainen."


Afbeelding