Verbod op verkoop van paarden naar Rusland

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Nieuwsredactie

Verbod op verkoop van paarden naar Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-22 10:11

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie.

De Europese Unie en haar landen hebben verschillende sancties getroffen tegen Rusland. Dit als antwoord op de oorlog in Oekraïne. In een bericht laat Horse Sport Ireland weten dat de hippische sector ook gebonden is aan de opgelegde sancties. De verkoop van paarden naar Rusland is voorlopig dus verboden.

Op 15 maart 2022 publiceerde de Europese Unie een lijst van artikelen die niet langer naar Rusland verkocht mogen worden. Bij de luxeartikelen werden ook paarden opgenomen. Of dit veel verandert aan de situatie is nog de vraag.

Bekijk hier de EU sanctieregels.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Lalahorse

Re: Verbod op verkoop van paarden naar Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:23

Oke ik vind dat we niet alles moeten verbieden . De ruslanders hebben zelf niets met de oorlog te maken . Die burgers die hebben dit niet veroorzaakt .

love fay love my horses
Vegan

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:25

Lalahorse schreef:
Oke ik vind dat we niet alles moeten verbieden . De ruslanders hebben zelf niets met de oorlog te maken . Die burgers die hebben dit niet veroorzaakt .

Zij kozen voor Putler (Putin) 'want ze weten/wisten wat ze aan hem hebben en voor een ander weet je dat niet'. Daarbij kan de 'gewone' Rus helemaal geen paard kopen in Europa da's daar weggelegd voor de rijken die rijk zijn dankzij Putler.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:30

Nee ze kozen niet voor Uutin, de meesten niet dan. Maar als je een land wilt treffen door sancties op te leggen, ja dan tref je de bevolking. Dat is ook de bedoeling, als het daar niet ontwricht raakt heeft een bewind nooit een reden om van koers te veranderen. Vreselijk maar zo werkt dat nu eenmaal.
Ik zou ook wel aan die meneer in het kremlin willen gaan vragen of tie vriendelijk op wil zouten. Maar ik geloof niet dattie dat zal doen

Bejaarde bokkers weten meer

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:31

Putin rijdt zelf ook paard.Weliswaar niet op een Kwpn-er maar op een lokaal steppenpaardje volgens wat ik heb gezien op internet. Wat is het toch vreselijk jammer dat hij zich niet fijn met paardrijden bezighoudt inplaats van alles en iedereen plat te bombarderen.Ik snap dat nou niet dat zo'n rijke en machtige man niet gewoon van het leven gaat genieten waar hij alle kansen voor had maar in plaats daarvan de wereld tot een hel maakt.Waarom toch?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:00

Goede zaak.

Economische sancties zijn een beproefde geweldloze manier om nare regimes tegen te werken.

En de gewone Rus...?
.... in 1985 pleitte onder andere bisschop Tutu voor economische sancties tegen 'zijn' land, het apartheids bewind van Zuid-Afrika.
'We blacks in South Africa, we suffer anuway.
But when the economic sanctions come, that will be suffering on the way to freedom!'

Het duurde tot 1990 voor het er van kwam.
Heel snel daarna kwam eerst Mandela uit de gevangenis en daarna kwamen er echte verkiezingen. En werd 'Mandiba' president.

En nu gaat het zoveel sneller en 'dieper'...

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:38

Janneke2 schreef:
Goede zaak.

Economische sancties zijn een beproefde geweldloze manier om nare regimes tegen te werken.

En de gewone Rus...?
.... in 1985 pleitte onder andere bisschop Tutu voor economische sancties tegen 'zijn' land, het apartheids bewind van Zuid-Afrika.
But when the economic sanctions come, that will be suffering on the way to freedom!'

Heel snel daarna kwam eerst Mandela uit de gevangenis en daarna kwamen er echte verkiezingen. En werd 'Mandiba' president.

Maar het lijkt me dat verkoop van paarden NAAR Rusland eerder een economische sanctie is die de verkopende partij treft. Geen paarden meer VANUIT Rusland kopen zou Russische verkopers dan treffen.Maar volgens mij was die handel er toch niet veel,alleen bijzondere paarden als de Akal Teke enzo?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:43

Die staan in Oekraïne volgens mij en niet in Rusland.
En kopen mag dan ook niet

It shall be prohibited to sell, supply, transfer or export, directly or indirectly, luxury goods as listed in Annex XVIII, to any natural or legal person, entity or body in Russia or for use in Russia).  Horses (“pure bred breeding animals” + “other”) are included in that category.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:50

Janneke2 schreef:
Goede zaak.

En de gewone Rus...?

Madiba, niet Mandiba. En het regime van de NP is niet echt te vergelijken met dat van Rusland.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:00

... ik zeg niet dat de twee regimes te vergelijken zijn.

Daar gaat het mij niet om.

Economische sancties zijn een beproefd geweldloos wapen. Dat de gewone Rus daarbij getroffen kan worden is inderdaad een feit, maar wat mij betreft geen doorslaggevend argument om het maar te laten.

[o]

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:05

Cherdenise schreef:
Die staan in Oekraïne volgens mij en niet in Rusland.
En kopen mag dan ook niet

Akhal-Tekes worden in beide landen gefokt. 2 grote fokkerijen in Oekraïne, maar de grootste & belangrijkste fokkerijen en paarden (+ het stamboek) staan in Rusland.

Volgens mij kopieert Rusland tot nu steeds de sancties, toch? Dus als de EU verkoop van paarden naar Rusland verbied, zal Rusland dat ongetwijfeld binnenkort andersom ook doen.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:38

herr_balou schreef:
Lalahorse schreef:

Zij kozen voor Putler (Putin) 'want ze weten/wisten wat ze aan hem hebben en voor een ander weet je dat niet'. Daarbij kan de 'gewone' Rus helemaal geen paard kopen in Europa da's daar weggelegd voor de rijken die rijk zijn dankzij Putler.

Dat kan wel . Maar vind het niet terecht dat rusland niets meer mag . Ze mogen niet meer met het songfestival mee doen
Ze mogen niet meer mee doen met voetbal
Het is naar wat er gebeurt maar om dan de ruslanders die hier niets mee te maken hebben . Die dus tegen puttin zijn . Maar omdat ze bang zijn voor hem . Daarom staan ze ook achter hem . Puur omdat ze bang zijn

love fay love my horses
Vegan

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:43

Het is inderdaad akelig voor de gewone Rus die vast niet blij is met tsaar Poetin en vast en zeker niet blij is met de oorlog.

Maar de oorlog 'is nu eenmaal ook niet leuk'.
Dus geweldloze drukmiddelen zoals economische sancties en boycotts hebben zin.

Uiteindelijk juist ook voor diegenen die nu nog bang zijn voor Poetin.
Want deze man zijn gangetje laten gaan - nee.

[o]

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:45

Lalahorse schreef:

Mensen nemen je eerder serieus als je je eens zou verdiepen in deze materie. En daarbij zijn het Russen en geen Ruslanders.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:50

magda_90 schreef:
Lalahorse schreef:

Mensen nemen je eerder serieus als je je eens zou verdiepen in deze materie. En daarbij zijn het Russen en geen Ruslanders.

Ze noemen ons ook nerderlanders .
Ik heb me er goed in verdiept . Anders zou ik ook niet mee.kunnen praten

love fay love my horses
Vegan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:55

Facebook telt niet als materie om je ergens in te verdiepen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:57

Lalahorse schreef:
Ze noemen ons ook nerderlanders .
Ik heb me er goed in verdiept . Anders zou ik ook niet mee.kunnen praten

Wie zijn "ze"?
Wij noemen onszelf Nederlanders.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:57

Ik heb geen facebook . Ik haal heel veel info over alles via nieuws sites

love fay love my horses
Vegan

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:04

idinn schreef:
Facebook telt niet als materie om je ergens in te verdiepen..

Troll alert ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:18

Lalahorse, je mag het best openbaar zeggen. Ik stel geen prijs op dit soort privé berichten. Kijk eens goed naar je eigen gedrag voor je anderen dat soort berichten gaat sturen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:53

En hoe denk je dat het voor de burgers in Oekraïne is Lalahorse? Wat zou jouw voorstel zijn om dit conflict tot een einde te brengen?
Ik ben daar erg benieuwd naar.
De burgers van Oekraïne hebben hier ook niet om gevraagd, zij kunnen ook niet meedoen met voetbal, songfestival etc. Bezoek aan MacDonalds of Starbucks zit er ook niet in.
Maar als dat hun grootste problemen waren dan zouden ze denk ik in hun handen knijpen.
Ze worden gewoon vermoord, kinderen, ouderen het maakt Poetin niet uit. Heb je misschien gezien wat hij in Syrië heeft aangericht? Werd gisteren nog eens op tv uitgebreid bij stilgestaan. Als de tegenstanders van deze oorlog geen derde Wereldoorlog willen starten zullen ze toch iets moeten, sancties zijn daarbij een heel goed middel. Maar jij vindt dat veel te ver gaan. Benieuwd hoe jij een oplossing ziet

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:52

Ik zie de olossing dat oekraiene gewoon een onderdeel van rusland word
Als ze dit gelijk gedaan hadden als poetin dit had aangekondigd
Dan zaten ze niet in oorlog . De oplossing licht heel simpel . Sansies maken het alleen maar erger in mijn ogen . Hoe meer sangsies hoe meer poetin getriccert word om verder te gaan . Paarden kunnen hier niest aan doen oekaienes kunnen hier niets aan doen . De russen die nooit achter poetin gestaan hebben kunnen hier niets aan doen
Van mij mogen rusland en oekraiene gewoon mee doen met het song frstival.
.zoals ieder land dat mag geld ook over voetbal . Ik volg geen nieuws
Gewoon omdat het me niet aantrekt om er naar te kijken . Er is al genoeg elende in de wereld . Als er iets gebeuet dan komt het gelijk in het nieuws . Als er iets leuks is in de wereld dan komt dit bijna niet meer op tv omdat het alleen maar om de elende gaat
Mijn mening kan anders opgevat worden door bokkers . Dat weet ik . Maar waarom overal een verbod op gooien . Terwijl ander landen die in oorlog gingen geen sangies kregen

love fay love my horses
Vegan

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:00

De propaganda in Rusland over Oekraine spreekt over denazificatie door het doden van alles en iedereen die verdacht is/kan zijn van nazi-achtig gedrag/ideeen. Of heel simpel gezegd : Volgens Rusland is de oplossing voor Oekraine het doden van de gehele bevolking zijnde 44 miljoen mensen. Omdat Rusland geloofd/claimt dat alle Oekrainers denken zoals Stephan Bandera deed in WOII, dat is iemand die toen gruwelijkere dingen deed dan de duitse SS tegen Joden. En hij was gerecuteerd door de nazies om te helpen de toen USSR binnen te vallen. Uiteindelijk is hij in 1959 door de KGB gedood.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:01

Lala, wat een goed idéé! Ik loop nú naar mijn buurman en ik zeg dat zijn 2 hectare vanaf vandaag van mij zijn. :D

Goeie grutten, denk je nou echt dat het werkt om een land gewoon aan een buurland 'te geven'?

Zou Engeland Ierland maar gewoon moeten 'krijgen'? Is het hele Noord Ierland probleem opgelost.

En wat vind je? Moet Israel Palestina krijgen, of moet Palestina Israel krijgen?

Oh, en Trump wilde Groenland wel hebben. Hij wou er dan nog voor betalen, sympathiek wel. Had Denemarken dat maar moeten doen dan?

Lees eens een serieus boek over geschiedenis, en waarom er oorlogen ontstaan en zo.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:04

Lalahorse schreef:
Ik zie de olossing dat oekraiene gewoon een onderdeel van rusland word
Als ze dit gelijk gedaan hadden als poetin dit had aangekondigd
Dan zaten ze niet in oorlog . De oplossing licht heel simpel .

Tja, wij hadden ook geen WO II gehad als wij Hitler alle landen hadden gegeven.
Maar zo simpel ligt het niet..
Ik ga ook niet mijn huis weggeven als mijn buurman het wilt hebben.
Het voorkomt misschien wel ruzie en rechtszaken, maar het geeft niet iemand zomaar een recht om maar alles op te eisen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)