Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
Lalahorse schreef:Oke ik vind dat we niet alles moeten verbieden . De ruslanders hebben zelf niets met de oorlog te maken . Die burgers die hebben dit niet veroorzaakt .
Janneke2 schreef:Goede zaak.
Economische sancties zijn een beproefde geweldloze manier om nare regimes tegen te werken.
En de gewone Rus...?
.... in 1985 pleitte onder andere bisschop Tutu voor economische sancties tegen 'zijn' land, het apartheids bewind van Zuid-Afrika.
'We blacks in South Africa, we suffer anuway.
But when the economic sanctions come, that will be suffering on the way to freedom!'
Het duurde tot 1990 voor het er van kwam.
Heel snel daarna kwam eerst Mandela uit de gevangenis en daarna kwamen er echte verkiezingen. En werd 'Mandiba' president.
En nu gaat het zoveel sneller en 'dieper'...
Janneke2 schreef:Madiba, niet Mandiba. En het regime van de NP is niet echt te vergelijken met dat van Rusland.Goede zaak.
Economische sancties zijn een beproefde geweldloze manier om nare regimes tegen te werken.
En de gewone Rus...?
.... in 1985 pleitte onder andere bisschop Tutu voor economische sancties tegen 'zijn' land, het apartheids bewind van Zuid-Afrika.
'We blacks in South Africa, we suffer anuway.
But when the economic sanctions come, that will be suffering on the way to freedom!'
Het duurde tot 1990 voor het er van kwam.
Heel snel daarna kwam eerst Mandela uit de gevangenis en daarna kwamen er echte verkiezingen. En werd 'Mandiba' president.
En nu gaat het zoveel sneller en 'dieper'...
Cherdenise schreef:Die staan in Oekraïne volgens mij en niet in Rusland.
En kopen mag dan ook niet
herr_balou schreef:Lalahorse schreef:Oke ik vind dat we niet alles moeten verbieden . De ruslanders hebben zelf niets met de oorlog te maken . Die burgers die hebben dit niet veroorzaakt .
Zij kozen voor Putler (Putin) 'want ze weten/wisten wat ze aan hem hebben en voor een ander weet je dat niet'. Daarbij kan de 'gewone' Rus helemaal geen paard kopen in Europa da's daar weggelegd voor de rijken die rijk zijn dankzij Putler.
magda_90 schreef:Lalahorse schreef:Oke ik vind dat we niet alles moeten verbieden . De ruslanders hebben zelf niets met de oorlog te maken . Die burgers die hebben dit niet veroorzaakt .
Mensen nemen je eerder serieus als je je eens zou verdiepen in deze materie. En daarbij zijn het Russen en geen Ruslanders.
Lalahorse schreef:Ik zie de olossing dat oekraiene gewoon een onderdeel van rusland word
Als ze dit gelijk gedaan hadden als poetin dit had aangekondigd
Dan zaten ze niet in oorlog . De oplossing licht heel simpel .