Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Tja probleemwolven mogen zelfs volgens de EU wet geschoten worden. Definitie probleemwolf maken die alles wat vee eet omvat en je komt een stuk verder. Maar daarvoor zal de overheid van in dit geval Belgie lef moeten tonen en eens wat beter gaan opletten wat de problemen zijn voor zowel vee als wild & natuur als er geen populatiecontrole op de wolf toegepast wordt. Zijn voorbeelden en onderzoeken zat over, zowel recent als van langer geleden.
Ibbel schreef:Dat is het ergste, de manier waarop deze dieren aan het einde komen. Ja, dat geldt ook voor wild, maar die hebben nog een béétje kans te ontsnappen. Tussen de hekjes van een wei is een dier kansloos.
liedje89 schreef:Eerlijk gezegd valt een dergelijk bedrag me nog best mee voor de ophef die er is over de wolf. Ik vraag me dan ook af hoe dat in verhouding staat tot de schade en regelingen die je bijvoorbeeld hebt voor zwijnen, want daar zie je op de Veluwe ook altijd best veel schade van, aan omheiningen, campings, aanrijdingen etc.
Nadeel van de wolf lijkt mij dan ook vooral het immateriële deel, al krijg je wel de daadwerkelijke marktwaarde van je dier en dat maakt (toch vooral bij een hobby dier) niet echt goed dat je dier een nare dood is gestorven.
janderegelaa schreef:elnienjo schreef:Hopen maar dat ze bij de EU snel het licht zien en die beschermde status er af halen. Een jachtgeweer aanschaffen is goedkoper.
In Spanje schieten ze ieder jaar een substantieel deel van de wolvenpopulatie af. Mag gewoon onder EU regelgeving. En mogen wij dus ook.
Gebruikers op dit forum: Silly_Woman, Ubermetrics en 4 bezoekers