Kijktip: Liefde voor paarden vanaf 7 november op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Kijktip: Liefde voor paarden vanaf 7 november op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:38

*Bokt.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Privé bezit Feline

Aanstaande zondag 7 november begint op SBS6 het nieuwe programma 'Liefde voor paarden'. Een programma boordevol informatie op het gebied van verzorging, welzijn, transport, revalidatie en heel veel meer. Daarnaast beantwoordt dressuuramazone Anky van Grunsven kijkersvragen. De presentatie van het programma is in handen van Feline de Jonge, op Bokt ook wel bekend als Felinehoi. Feline gaat bij paardenbedrijven en paardenmensen langs om alles rondom paarden in beeld te brengen.

Presenteren
Wij hebben Feline gevraagd hoe het presenteren haar bevallen is. "Het presenteren zelf was echt super leuk om te doen, de regisseur hielp ook goed en het was fijn dat het allemaal niet in een keer perfect hoefde. Maar als ik kritisch naar mezelf kijk vielen mijn skills eigenlijk best tegen. En dat komt echt puur omdat ik 0,0 ervaring heb en niemand mij ooit een tip heeft gegeven, dat had ik graag achteraf gezien van te voren wel anders willen doen door bijvoorbeeld een presenteer cursus te volgen. Natuurlijk wist ik dat het anders zou zijn dan het vloggen, maar er waren echt 101 dingen die ik uit gewoonte (of mezelf aangeleerd te hebben door de jaren heen) anders moest doen en dat was soms best even moeilijk! Ik heb mezelf na een paar opname dagen pas voor het eerst terug gezien en dacht; wie is dit? Zo kon ik toch reflecteren op hoe ik overkwam en meer mezelf zijn tijdens de rest van de opnames."

Vervolg
Op de vraag of er een vervolg komt antwoord Feline: "Wie weet! Dat hangt uiteraard volledig af van de kijkcijfers :) Als het aan het team ligt wel maar dat moeten we gaan zien!"

Kijktip
Op tv vanaf zondag 7 november
SBS 6 - 12:30 tot 13:00 uur
Herhaling zaterdag 13 november 12.00 - 12.30 uur

Klik hier voor een voorproefje op Facebook.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:22

Net gekeken maar vond het eigenlijk 1 groot reclameblok -O- Het sluit allemaal niet op elkaar aan, gewoon allemaal losse en heel korte items wat meer reclame was voor de bedrijven dan echt informatief. Vond het stuk van Horses in Hands ook wel erg obvious dat het vooral reclame was omdat Feline haar kent en erbij lest, Astrid zei zelf nog dat Feline dit paard toch kent :+ Valt zoveel meer uit te halen dan dit, echt zonde maar was wel te verwachten.

Dan kijk ik liever Felines eigen informatieve video's waar echt aandacht en tijd is voor de plek en mensen waar ze is.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:25

NorwayFjord schreef:
Net gekeken maar vond het eigenlijk 1 groot reclameblok -O- Het sluit allemaal niet op elkaar aan, gewoon allemaal losse en heel korte items wat meer reclame was voor de bedrijven dan echt informatief. Vond het stuk van Horses in Hands ook wel erg obvious dat het vooral reclame was omdat Feline haar kent en erbij lest, Astrid zei zelf nog dat Feline dit paard toch kent :+ Valt zoveel meer uit te halen dan dit, echt zonde maar was wel te verwachten.

Dan kijk ik liever Felines eigen informatieve video's waar echt aandacht en tijd is voor de plek en mensen waar ze is.

Dit deel ik helemaal.
Feline heeft t leuk gedaan. Maar de inhoud vond ik inderdaad echt gebaseerd op soort verkapte reclame.

We zijn hier voor de flexineb en vervolgens word de tekst op het flexinebapparaat geblurt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:30

Hier ook gekeken en ik sluit me aan bij bovenstaande.
Het was idd een groot reclameblok, maar dat was ook wel een beetje te verwachten.
Vooral het gedeelte met Horses in Hands was echt een captain obvious moment :=
Leuk voor jongere kijkers, maar jammer dat het niet beter is opgezet.
Misschien worden de volgende afleveringen beter?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-11-21 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:43

Ik vind het vooral jammer dat ze dan niet meer van bvb de prinses Beatrix manege laten zien, dat vind ik op zich nog interessant, bvb wat de huifkar dan bijdraagt aan het leefgenot van een meervoudig gehandicapt kind en zo riep het item nog veel meer vragen op. Je zou er echt wel een volledige aflevering mee kunnen vullen ipv 3 minuten blokjes. Bij de flexineb zat ik te wachten op wat de prijs is aan het einde van het "reclameblok". Ik ben niet verder dan horses in hands gekomen, omdat kijk daarna 9 reclames ging afspelen. :+
Ik denk dat dit programma geen stand gaat houden zo.

Edit; geluid even afgezet, ik vond het flauw dat ze Anky zo afsnijden zeg qua stukje. De overgangen tussen de stukjes zijn echt alles behalve soepel.

Selina

Re: Kijktip: Liefde voor paarden vanaf 7 november op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:10

Ik vond de stukken ook veel te kort, miste de diepgang. En waarom ze nou de namen blurren op spullen terwijl ze wel steeds het merk noemen := Het voelde allemaal wat kort en geforceerd. Ik had bv wel wat meer over werken aan de hand willen zien (wat je nu alleen in tussenstukken zag). Maar ik ben denk ik ook niet de doelgroep haha. Ik had die manege al eerder gezien in Felines vlogs en die was veel interessanter. Toen mocht ze zelf ook even de huifkar proberen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:39

De manier van presenteren is ook erg statisch. Begrijp ook helemaal dat dit de eerste keer voor Feline is en het daarom misschien zo overkomt. Ruimte voor verbetering in ieder geval.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:09

L_iek schreef:
De manier van presenteren is ook erg statisch. Begrijp ook helemaal dat dit de eerste keer voor Feline is en het daarom misschien zo overkomt. Ruimte voor verbetering in ieder geval.

Denk dat dit met name komt door de regie. Vond dat ze het heel goed deed met het script wat je krijgt bij zulke tv programma’s. Normaal neemt Feline veel meer de tijd om met mensen natuurlijk in gesprek te gaan en krijg je daaruit veel meer diepgang. Maar wellicht hebben ze daar voor dit programma de opname en zend tijd niet voor.

In haar podcast had ze al benoemd dat het anders werd dan haar videos omdat ze hier alleen presenteert en de regie door talpa word gedaan. Vond het ook gek dat ze haar niet voorstelde, menig paarden persoon kent haar wel maar ik denk dat de doelgroep voor dit programma niet per see weet wie ze is.

Als paarden kenner kijk ik veel liever naar haar eigen videos. Daar staat ze per video of serie stil bij een onderwerp en springt het niet zo van de hak op de tak. En ook al is ze officieel een infuencer ik heb bij haar videos niet het idee dat ik naar reclame aan het kijken ben en dat heb ik hier wel.

Plus de videograaf van Feline, Alieke is veel meer bekend met paarden en hoe deze goed in beeld te brengen. De hoeken die af en toe genomen werden tijdens het programma waren vaak wat vreemd. Bij het stukje met Janneke Boonzaaier kwam zij net bovenaan in beeld en Feline dan alleen onder van achteren. Als allround videograaf en ontwerper in opleiding doet dat pijn om het dan zo op televisie te zien. Filmen en fotograferen met paarden vereist gewoon echt wat kennis van de paarden zelf. Ook vond ik de stukken van Anky bijvoorbeeld erg ver weg en knipte ze net op het laatst te vroeg weg terwijl Anky nog wat aan het uitleggen was.

Eindconclusie, als paarden leek is het waarschijnlijk wel een leuk programma maar als paarden kenner kun je veel beter naar Feline’s eigen YouTube series kijken, meer kwaliteit, inhoud en veel meer uren kijkplezier. Daar kan talpa echt nog wat van leren!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:11

De paarden die op de prinses Maxima manege liepen hadden er weinig zin in, net als het paard wat gebruikt werd tijdens de flexineb. Vind dat altijd jammer om te zien.

Verder was het inderdaad een groot reclame blok.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:16

Ik heb net ook maar eens gekeken n.a.v. de reacties hier en in het andere topic.

Ik denk echt een grote gemiste kans voor SBS6. Feline kan je het weinig kwalijk nemen, ik neem aan dat zij vast zit aan een script en regie van het programma. Wel zal ze in de toekomst hopelijk nog wel een tweede keer nadenken voor ze zoiets aangaat, want ik vind het geen reclame voor haar eigen imago. De inspiratie-huisvesting serie op haar Youtubekanaal heb ik met veel plezier gekeken, maar dit programma voegt echt niks toe.

Het voelt gehaast, alsof er zo veel mogelijk tekst in beperkte tijd kwijt moest. Er wordt heel veel dialoog gefilmd met nauwelijks zinnige tussenshots. Het blurren van merknamen (op de Flexineb, maar ook op de pot Duohoef en op de emmers bij die stal) snap ik niet, aangezien - zoals hierboven ook al wordt genoemd - overal de naam genoemd staat of genoemd wordt. Ik vond die wisselende blurs enorm afleiden.

En de dialogen zelf voelen echt zó gespeeld aan. Ik snap dat je werkt met en script en dat de mensen in het programma geen gedoodverfde acteurs zijn, maar dit was wel echt cringe. Ik had bij het stukje met Astrid plaatsvervangende schaamte ("Je kent hem! Het is Harry! Mijn paard!"....). Jammer. Ik denk dat als ze - in plaats van de focus om zoveel mogelijk productinformatie in drie minuten te pompen - gewoon een meer informatief programma hadden gemaakt (vertel en tóón vooral wat meer over die aquatrainer, over grondwerk, maak de dialoog wat menselijker in plaats van een uit het hoofd geleerd en opgerakeld script etc.) dan had het nog best leuk geweest. En dat je als kijker dan niet zo het idee hebt dat je naar een gesponsord programma zit te kijken.

Het enige béétje informatieve wat enige potentie had, was de gespeelde "kijkersvraag" van Esra (die totaal niet opvallend op het Anky Trainingscentre stond voor de opname, evenals die Flexineb-dame :+ ). Ik was wel benieuwd inderdaad, hoe kan je nou het beste eraan blijven rijden tússen je wissels in een serie ("om de 4"). Het antwoord van Anky: "Zo rij je wissels om de drie, zo om de twee en zo eners" waarbij het beeld dan ook nog midden in de eners weggeknipt wordt om over te schakelen op een "advertorial" over hoefvet.

Er is niks mis met een commercieel programma, maar dit voelt als twintig minuten reclameblok zonder inhoud. En omdat het SBS6 is word je als kijker ook nog verplicht in totaal 12 reclames te verstouwen om het programma überhaupt te kunnen zien. Gezien de grote bedragen die de 'adverteurs' in dit programma moeten neerleggen voor zendtijd krijg ik ook het idee dat het SBS helemaal niet om de kijkers gaat, maar dat het programma an sich al zijn geld moet binnenharken via de mensen en bedrijven die gefilmd worden. Voor mij geen tweede keer, dan kijk ik liever Feline's eigen vlogs.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:24

Ik vond t ook erg commercieel en weinig diepgang, viel ook wel te verwachten. Mensen die feline leuk vinden kunnen idd beter de vlogs kijken.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:43

Ik vond dat Feline het leuk deed maar, het is zoals verwacht 1 groot commercieel reclame programma.
Had het ook niet anders verwacht met hoe de aanpak van te voren was en, de benadering van het programma naar zijn klanten. Jammer, ik denk dat het 1 seizoen is en dan is het weer over..

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:56

Ik vond aflevering 2 in tegenstelling tot vorige week al veel leuker! Het zal geen top educatief programma worden, maar deze vond ik in ieder geval geen verspilling van mijn tijd :=

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:01

DoretteK schreef:
Ik vond aflevering 2 in tegenstelling tot vorige week al veel leuker! Het zal geen top educatief programma worden, maar deze vond ik in ieder geval geen verspilling van mijn tijd :=

Was het dit keer geen groot reclame blok?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:04

Voornamelijk het Friese paard in de hoofdrol (keuring, fokkers en trainingsstal in beeld geweest als ik het goed herinner). Dat was in ieder geval veeeeeel minder commercieel. Wel heel random een paardentrailer dealer, met een stukje over veiligheid maar voornamelijk zijn bedrijf verkopen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:32

Eens, deze aflevering was wat spontaner en meer in het teken van de liefde voor de Fries dan echt puur reclame. Nog steeds wel reclame makend voor hun bedrijf maar zeker niet zo obvious als het vorige week was. Ik vond de trailerdealer ook wel echt heel random tussendoor, dat was wel vooral reclame inderdaad. Zat ook Fryso bij van de zadels, maar was ook informatief ipv puur reclame.

Vond het wel weer raar dat het item over Fryso ging en de ene keer de naam vol in beeld was op halster/shirt en de andere keer werd het geblurd. Snap nog steeds niet helemaal wat daar de reden voor is.

Zeker betere aflevering dan de vorige keer iig!

Fleurdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:26

Op SBS 6 is dit wel te verwachten het is een commerciële zender dus er zullen sponsoren moeten zijn. Daarnaast geeft Feline zowel voor dat ze begon als nu het uitgezonden is aan dat het anders zou zijn dan haar eigen video’s. Dit progamma moet natuurlijk ook een veel bredere doelgroep aanspreken. Ik vond het zelf helemaal niet zo storend en al helemaal niet slecht voor haar imago. ze heeft een progamma op TV mogen presenteren daar kun je alleen maar trots op zijn. Ik denk dat wij als paardenmensen blij kunnen zijn dat er zo’n progamma’s uitgezonden worden zodat we meer mensen bereiken en informeren over paarden en een heleboel daar om heen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:36

Ik heb me groen en geel geërgerd aan het eh eh eh van die trailerboer... oh wat erg was dat!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 01:24

Ik heb het even terug gekeken en het kon me ook niet boeien. Vraag me dan ook af wat de doelgroep is.

De ervaren paarden mensen hebben hier niks aan en zullen niet echt gaan kijken.

Jonge paarden meisjes hebben ook erg weinig aan reclame voor bijv een flexineb.

Anky hoeft van mij helemaal niet, maar snap dat die het bekendst is. Maar eerlijk? Paarden mensen hebben niks aan een vraag over de galop wissels en kinderen/manege ruiters zijn daar vaak niet mee bezig.

Ik vraag me ook af hoeveel afleveringen dan komen en of het niet beter verdeelt had kunnen worden. Dus bij afl 1 een basis vraag en elke afl iets moeilijker, zodat het ook wat opbouwt en het mensen trekt.

Meer diversiteit en activiteit qua paarden en minder reclame was ook zeker aantrekkelijker geweest.

Uiteraard wil sbs reclame, maar als niemand kijkt, heb je daar ook bar weinig aan verder.

Haar eigen filmpjes zijn leuk, maar vind ik soms eigenlijk dan weer iets te langdradig. Maar dan kijkt men gericht op onderwerp bijvoorbeeld.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:10

ik dacht ergens gelezen te hebben 5 afleveringen

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:15

Ik heb respect voor Feline dat ze het durft, en ze doet het ook best leuk voor de eerste keer. Jammer dat ze steeds net lang genoeg in beeld komt om haar intro te doen en haar vragen op te lezen.

Verder vind ik het jammer genoeg een inhoudsloos programma. Friese paard is best een leuk onderwerp. Maar dan wordt er groots aangekondigd “we zijn op de merriekeuring” en vervolgens wordt er niets verteld over waar ze dan naar kijken etc. Alle items zijn zo kort dat je de diepte niet in kan, blijft allemaal vreselijk oppervlakkig.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:50

Even het topic omhoog halen,
Er is sinds afgelopen weekend een nieuw seizoen gestart!