Bon Bravour staat weer ter dekking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Bon Bravour staat weer ter dekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-22 19:29

Bokt.nl
Fokkerij

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Bon Bravour staat weer ter dekking. De zestienjarige Painted Black-zoon liet onder Anky van Grunsven al zien dat hij klaar is voor het hoogste niveau, daarom werd hij eerder teruggetrokken uit de dekdienst om zich op zijn sportieve carrière te kunnen concentreren.

Bon Bravour is goedgekeurd bij verschillende stamboeken, waaronder het Hannover Verband, Oldenburger Verband, Rheinland, Westfalen en het KWPN. IPS Horse Group verklaart: "Na veel verschillende verzoeken, vanuit zowel binnen- als buitenland om met de bij 5 stamboeken goedgekeurde hengst I.P.S Bon Bravour te kunnen dekken is na overleg met amazone Anky van Grunsven besloten om hem dit seizoen ter dekking te zetten."

De hengst komt ter dekking bij Hengstenhouderij Brouwers in Mariaheide.

Carrière
Bon Bravour heeft al een indrukwekkende erelijst op zijn naam staan. Zo werd hij in 2009 vierde tijdens de VSN Cup. In dat jaar werd hij ook goedgekeurd bij het SbS Studbook. In 2010 werd hij goedgekeurd bij het KWPN en in 2011 bij het Hannover Verband en het Oldenburger Verband. Ook werd hij kampioen in de klasse L van de KWPN hengstencompetitie 2010/2011. In 2011 was behaalde hij ook nog de finale van het WK voor jonge dressuurpaarden in Verden, waar hij derde en vijfde werd. In 2012 werd hij kampioen in de klasse M van de KWPN hengstencompetieie 2011/2012. In 2012 volgde ook nog goedkeuring voor het Deens Warmbloed en werd hij geselecteerd voor het WK jonge dressuurpaarden in Verden.

Goedgekeurde zonen
Bon Bravour heeft al meerdere goedgekeurde zonen: de KWPN-hengsten Galandro, Iconic B en Johnny Cash; de Hannoveraanse hengsten Blackstage, Bon Scolaire en Bob Marley; en de Oldenburgerh hengsten Black Rock en Barrique.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Bon Bravour staat weer ter dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:39

Voor het paard zelf zal t niet uit maken, maar ik vind het zo jammer dat Bon Bravour nooit uitgebracht is en van t toneel verdwenen is, so to speak.

*Burp*

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:48

Maar waarom niet uitgebracht dan?

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:15

Desi_2409 schreef:

Zo ver ik weet omdat Anky daar gewoon geen zin meer in heeft en lekker wil genieten van haar paarden thuis. En dat is haar goed recht.

But... correct me if i'm wrong
Meende dit eens bij haar te lezen

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[FA] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:27

Kabayo schreef:
Desi_2409 schreef:

Zo ver ik weet omdat Anky daar gewoon geen zin meer in heeft en lekker wil genieten van haar paarden thuis. En dat is haar goed recht.

But... correct me if i'm wrong
Meende dit eens bij haar te lezen

Nee, klopt. Ze rijdt geen wedstrijden meer. Maar Bon Bravour is niet haar paard, dus ik vind het zonde :D.

*Burp*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:29

Zeker zonde voor ons als fokkers. Maar denk dat het paard er verder (gelukkig) niet onder lijdt. Wel heel mooi dat de kans om met hem te dekken er weer is voor dit jaar!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[FA] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:35

Desi_2409 schreef:

Nou inderdaad. Klaar voor het hoogste niveau heb je niet veel aan. Als Anky er geen zin aan had, had de eigenaar hem beter ergens anders neer gezet.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:36

pillow schreef:
Desi_2409 schreef:

Nou inderdaad. Klaar voor het hoogste niveau heb je niet veel aan. Als Anky er geen zin aan had, had de eigenaar hem beter ergens anders neer gezet.

Wellicht geeft de eigenaar er ook niet zoveel om, om dat hoogste niveau?
zover ik weet heeft Anky voor Bon Bravour bij haar kwam al aangegeven geen wedstrijd meer te willen rijden dus de eigenaar wist waar hij aan begon lijkt me.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:40

Anne meulendijks rijdt wedstrijd met 2 van de paarden van Anky. Lijkt mij als iedereen het echt had gewild dat zij ook bon bravour zou kunnen uitbrengen.

[o]

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:57

cobiie schreef:
Anne meulendijks rijdt wedstrijd met 2 van de paarden van Anky. Lijkt mij als iedereen het echt had gewild dat zij ook bon bravour zou kunnen uitbrengen.

:j Dier is 16 inmiddels, die gaat echt niet meer de ring in gereden worden.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:00

Nu niet meer, nee.. maar had in de afgelopen 8(!?) jaar best een keer gekund .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:03

Getup schreef:

Wellicht... een dekhengst die uit de dekdienst gehaald wordt, zelfs chemisch gecastreerd is geweest als ik het me goed herinner, voor de sport. Die vervolgens nooit uitgebracht wordt.... Noem me gek maar ik gok dat daar een reden voor is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:05

Of mss is het ook wel eens goed om een goede dekhengst te hebben die niet per se in de sport geweest is… genoeg mensen die twijfelen over topsport met paarden, zou mooi zijn als kwalitatief fokken dan ook kan zonder de wedstrijdsport.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:42

Ayasha schreef:
Getup schreef:

Wellicht... een dekhengst die uit de dekdienst gehaald wordt, zelfs chemisch gecastreerd is geweest als ik het me goed herinner, voor de sport. Die vervolgens nooit uitgebracht wordt.... Noem me gek maar ik gok dat daar een reden voor is.

Een poos er tussenuit vanwege een blessure wellicht? Meen me te herinneren dat daar iets over is gezegd in de afgelopen jaren.

Ik snap dat velen het recht menen te hebben om uitspraken te doen over het wel of niet iets kunnen en moeten van een paard omdat dit nu een dekhengst is. Ik zit niet in die fokkerij wereld. Dus mijn volgende uitspraak staat hier los van...

Ik vind het heerlijk om te zien dat er ook topsporters zijn die louter voor hun plezier rijden en dit plezier niet willen korten of inleveren voor wedstrijden. Wellicht mijn idealistische interpretatie, ik slaap er iig heerlijk bij!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:54

Misschien was ie gewoon goed maar niet bijzonder genoeg. Kan me voorstellen dat Anky alleen nog verleid kon worden om alsnog mee te gaan als t een absolute topper was.

Poking Stick: about 30cm long [&], that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:19

Tot welke leeftijd heeft hij mogen dekken? Vanaf wanneer werd zijn carrière gericht op sport ipv dekkerij? En wat heeft hij nou daadwerkelijk groots gepresteerd in de sport tot hij 16 is?
Ik heb het idee dat ik een aantal sportieve jaren mis, waarin hij prima ter dekking gesteld kan worden?
Al met al, fijne hengst. En tof dat hij nu wederom ter dekking komt! En super dat Anky al die tijd thuis er plezier mee heeft gehad!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z2+10
Milente’s Belle Amie -Ster Sport M2+2
Milente’s Past & Present

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie