Bokt Community

Merrie Leia
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik heb mij op bokt geregistreerd toen ik 18 was. Misschien later dan sommige mensen hier waren, maar ik was dan ook laat met de paardensport. Rond mijn 18e kreeg ik mijn eerste eigen paard, zij was een cadeau van een bedrijf waar ik stage liep. Ik denk dat ik me daarom toen heb geregistreerd, om daar dingen over te delen en mn vragen te kunnen stellen.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt
Iriscope schreef:Hallo penny's!
Ik zit nog niet zo lang op bokt, ( dit is zelfs mn eerste berichtje) en wou gelijk even zeggen dat ik nu al verslaafd ben:S
Toen ik me registreerde deed ik de opleiding Paardenhouderij in Barneveld, de veehouders waren de boeren, dierverzorging de cavia's en de paardenmeiden de Penny's. Vandaar dus...

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ehm zeker een 7, zo niet een 8. Ik ben nogal vrij en open minded en had er geen moeite mee om mijn datingleven te delen in mijn topic over een zekere Zuid Afrikaanse jockey. Als ik teruglees wat een losbol ik was, moet ik eigenlijk vooral lachen. Je moet van het leven genieten toch? Inmiddels ben ik getrouwd en gesetteld en als ik die berichten teruglees voel ik me vooral heel oud en volwassen.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Nou van het "help ik ben verliefd op een jockey" topic dus. Of van de vele setjes topics, ik was vroeger erg fanatiek in het T.E.A.B. topic en ben nog steeds in contact met sommige van die meiden, nu meer dan 10 jaar later. Verder woon ik in Namibië en heb ik een topic over het paardenleven hier.
5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Bokt betekent eigenlijk heel veel! Ik heb ongelooflijk veel vriendinnen die ik allemaal via bokt ken. Hele goede vriendinnen, die ik dagelijks of wekelijks spreek. Die mijn klankbord zijn als ik wil sparren over de paardensport, of als ik even wil klagen. Meiden die me motiveren om teveel dekjes te kopen of er gewoon zijn voor wat advies of een luisterend oor. Bokt is door de jaren heen eigenlijk altijd een constante factor geweest waar ik m'n ei kwijt kon of informatie kon vinden over alles.
6. Wat is jouw droompaard, en heb jij die op stal?
Mijn droompaard heb ik op stal, ook al hebben we geen stallen maar houden we ze hier lekker op het land. Mijn merrie Love of Life - Leia in het kort, is het meest geweldige paard dat ik me kan voorstellen. Toen ze geboren werd kon ze al verzamelen, met 4 jaar 10 meter voltes galopperen was haar favoriete oefening. Ze heeft de werkwilligheid om altijd 1000% te geven en is ook nog eens slim. We doen het rustig aan met haar, maar ik heb zeer hoge verwachtingen van dit geweldige paard. Ze is overigens een warmbloed, met KWPN moeder en een Zuid Afrikaanse vader.

4 jarige Despacito
Mijn andere droompaard moet ik nog gaan ontmoeten maar heb ik wel al gekocht. Hij is een half PRE, half Nooitgedachter, een Zuid Afrikaans ras. Hij heeft het beste van de PRE meegekregen en ik kan nog niet geloven dat hij van mij is. Zijn naam is Despacito. hij is net 4 geworden en komt in april van Zuid Afrika naar Nederland.
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou Afrika in Nederland zijn of Nederland in Afrika, zodat ik al m'n vrienden en familie bij me zou hebben zonder Afrika te hoeven missen.
8. Welke dingen op paard gerelateerd gebied mis je het meest in jouw leven in Namibië?
Ik mis qua paarden ontzettend veel. Wat ik echter het meest mis is veiligheid voor de paarden. Ooit a Million ways to die in the West gezien? Er zijn hier echt A millions ways for a horse to die. Van African Horse Sickness, tot Westnile virus, tot Encephalitis en van teken die verlamming en dood veroorzaken tot slangen. Er is hier zo enorm veel risico als je paarden houdt en ik ben elke week wel bang dat ik een paard verlies. We zijn er zoveel verloren in de afgelopen tijd, dat ik een halve hartaanval krijg wanneer 1 van mijn paarden in de zon ligt te slapen.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Queijo
10. Welke vraag wil je aan deze bokker stellen?
Waarom heb je voor een PRE gekozen en wat wil je nog graag met je PRE bereiken?