Paardenzadels in Maas, schip verliest containers bij aanvaring

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14970
Geregistreerd: 20-04-16

Paardenzadels in Maas, schip verliest containers bij aanvaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 18:12

NOS
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie.


Bij een aanvaring met de Willemsbrug in Rotterdam heeft een binnenvaartschip vanmiddag twee containers verloren. Van de twee containers zonk eentje naar de bodem, de ander kon op tijd naar de kant worden gesleept. Niemand raakte gewond.

De brug is volgens de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond beschadigd, maar het verkeer kan er wel gewoon overheen.

Volgens de regionale omroep Rijnmond werd de brug geraakt door de Jenga, een containerschip onder Nederlandse vlag. Dat gebeurde rond 13:30 uur vanmiddag toen het schip naar het oosten, richting de Van Brienenoordbrug, voer.

De inhoud van de containers is ongevaarlijk, meldt Rijnmond. In een van de twee containers zaten bouwmaterialen. De andere container bevatte hondentuigjes en paardenzadels.

Na de aanvaring is het schip aan de Feijenoordkade op het Noordereiland aangemeerd. Het heeft lichte schade aan de stuurhut. Het scheepvaartverkeer lag een tijdje stil, maar kan inmiddels weer onder de Willemsbrug door varen.

Art_Ificious
Berichten: 12831
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paardenzadels in Maas, schip verliest containers bij aanvaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:31

Jeetje dat zou zuur zijn als iemand al maanden op z'n nieuw zadel aan het wachten is en blijkt dat die nu gezonken is.

Lukasje
Berichten: 11916
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:50

Dat schoot er ook door mijn hoofd! Na bijna 10 !! maanden wachten hoop ik dat mijn zadel nu niet gezonken en vergaan is.

Art_Ificious
Berichten: 12831
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:58

Lukasje schreef:
Dat schoot er ook door mijn hoofd! Na bijna 10 !! maanden wachten hoop ik dat mijn zadel nu niet gezonken en vergaan is.

Wauw 10 maanden is wel erg lang.
Ik verwacht mijn zadel in mei. In december is die besteld.

Nickeltje

Berichten: 28431
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:58

Ik ben ook sinds oktober aan het wachten op een zadel... Hopelijk ook niet eentje die in deze partij zat...