Tommie Visser over oorlog in Oekraïne: De dieren worden vaak vergeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Tommie Visser over oorlog in Oekraïne: De dieren worden vaak vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 16:32

Sportnieuws.nl
Algemeen

Afbeelding
Tommie Visser, hier met Tops Zoë. Foto: Aniek Molenaar Fotografie.

Niet alleen talloze onschuldige mensen worden slachtoffer van de oorlog in Oekraïne, ook miljoenen dieren zijn slachtoffer van het menselijk geweld. Paardentrainer Tommie Visser heeft klanten en paarden in Oekraïne. De Nederlandse grandprixrijder dacht dan ook direct aan hen toen de oorlog uitbrak in het land. "Hoe moet het met de paarden? De dieren worden in oorlogstijd vaak vergeten."

Lees het hele artikel op Sportnieuws.nl.

anjali

Re: Tommie Visser over oorlog in Oekraïne: De dieren worden vaak vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:44

Oorlog is afschuwelijk slecht voor iedereen en zeker ook voor dieren die geheel onschuldig zijn aan menselijke conflicten.Ik denk zeker aan ze maar ben machteloos.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:24

https://helpukrainehorses.eu/?amp=1 vriendin en; k hebben hier 400 kilo grasbrok via een Poolse website laten bezorgen naar de grens in Oekraïne. Zij proberen ook paarden uit Oekraïne over de grens te krijgen.

anjali

Re: Tommie Visser over oorlog in Oekraïne: De dieren worden vaak vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:06

De Poolse Fundacja Centaurus,die eigenlijk afgedankte paarden in Polen opving, blijkt nu ook met busjes vol hondenvoer door Oekraine te rijden om honden te redden.Waarbij ze zelf ook behoorlijk afzien en gevaar lopen.Voor zover ik het van de Poolstalige filmpjes begrijp willen ze de dieren in Polen laten adopteren.Ik vind het altijd fijn te zien dat mensen proberen om ook dieren in nood te helpen,dat geeft me het vaak beschaamde vertrouwen in de mensheid weer terug.