Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:fleurtjeuh schreef:Ai, hiermee zal ze zich bij veel mensen in het verkeerde licht zetten
Top! Hopelijk weer een scheurtje verder in de topsport zodat er hopelijk een verbod gaat komen.
Captain schreef:fleurtjeuh schreef:Ai, hiermee zal ze zich bij veel mensen in het verkeerde licht zetten
Top! Hopelijk weer een scheurtje verder in de topsport zodat er hopelijk een verbod gaat komen.
Earth schreef:Ach, zij zal zelf de paarden voor de benen slaan om ze vlugger te krijgen in de piaffe, dus ze zal inderdaad niet zo schrikken van deze praktijken. En voordat je gaat mauwen dat zij dat vast niet doet, ik zie dat zoveel. En ik heb een keer bij de oh zo vriendelijke Tristan Tucker ook per ongeluk gezien dat een stalmedewerker het paard tijdens het handwerk echt keihard voor de benen sloeg om hem flitsender te maken in de piaffe, dus ik heb niet zoveel op met diervriendelijkheid en correct opleiden in het hogere segment.![]()
En nee, het was niet aantikken, het was echt met de hele arm keihard slaan, meerdere keren tegen de achterbenen aan. Ik stond tijdens een rondleiding te roken en liep een stukje het terrein over. Ze was op een tactische plek net achter de bosjes met het paard aan het trainen, dus ze wist dondersgoed wat ze aan het doen was![]()
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat de topruiters mogelijk niet schrikken van dit soort beelden, omdat ze dit soort 'geweld' tegen dieren gewoon gewend zijn.
sterregoud schreef:Earth schreef:Ach, zij zal zelf de paarden voor de benen slaan om ze vlugger te krijgen in de piaffe, dus ze zal inderdaad niet zo schrikken van deze praktijken. En voordat je gaat mauwen dat zij dat vast niet doet, ik zie dat zoveel. En ik heb een keer bij de oh zo vriendelijke Tristan Tucker ook per ongeluk gezien dat een stalmedewerker het paard tijdens het handwerk echt keihard voor de benen sloeg om hem flitsender te maken in de piaffe, dus ik heb niet zoveel op met diervriendelijkheid en correct opleiden in het hogere segment.![]()
En nee, het was niet aantikken, het was echt met de hele arm keihard slaan, meerdere keren tegen de achterbenen aan. Ik stond tijdens een rondleiding te roken en liep een stukje het terrein over. Ze was op een tactische plek net achter de bosjes met het paard aan het trainen, dus ze wist dondersgoed wat ze aan het doen was![]()
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat de topruiters mogelijk niet schrikken van dit soort beelden, omdat ze dit soort 'geweld' tegen dieren gewoon gewend zijn.
Dan moeten we maar stoppen met de topsport. Echt als al dat slaan en erger toegestaan wordt, dan hoeft het voor mij, en velen met mij niet meer.
Shae schreef:Citaat:"We willen sport doen en topprestaties leveren met onze paarden. Dat is waar we ze voor moeten trainen. Het moeilijke is dat we dat natuurlijk niet mogen zeggen, want dan worden we door sommige mensen als dierenmishandelaars bestempeld."
Goh. Waar zou dat nou vandaan komen.
_San87_ schreef:Captain schreef:Top! Hopelijk weer een scheurtje verder in de topsport zodat er hopelijk een verbod gaat komen.
Idd. Als je alleen topsport kunt bedrijven door paarden tegen de benen te meppen, dan mag t voor mij per direct over zijn.
Een opvoedingsmandaat. Door te slaan.
Wauw. Koren op de molen voor de dierenrechtenorganisaties. En terecht.