Vanaf 1 april pilot met flexibel springabonnement voor springruiters

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14555
Geregistreerd: 20-04-16

Vanaf 1 april pilot met flexibel springabonnement voor springruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 18:18

KNHS
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: © Jim Hollander/FEI.


Goed nieuws voor de springruiters. Op 1 april 2022 begint voor de springsport een pilot met een maandelijks opzegbare abonnementsvorm voor de startpas. Deze aanvulling op de bestaande startpassen is een eerste stap in het goedkoper en meer flexibel maken van startpassen, een langgekoesterde wens van vele ruiters. De pilot duurt tot 1 april 2023.

In aanvulling op de huidige startpassen, die gewoon blijven bestaan, komt er nu voor springruiters een extra mogelijkheid: een springabonnement met maandelijks opzegbare startpas die per combinatie (één ruiter met één paard of pony) kan worden aangevraagd. Je kunt met het springabonnement maandelijks zelf je startpas activeren of stopzetten via Mijn KNHS of de Mijn KNHS-app. Zo betaal je alleen voor de maanden dat je ook daadwerkelijk gebruik wilt maken van de startpas.

Manager wedstrijdsport Gerard Arkema over het springabonnement, “We hebben geluisterd naar onze achterban en we denken met het springabonnement beter aan te kunnen sluiten op de behoefte van onze springruiters. Springruiters die slechts enkele maanden gebruik maken van hun startpas of die regelmatig wisselen van paard of pony, kunnen op deze manier flink besparen op hun startpas.”

Eerst springabonnement regelen
Als je interesse hebt in het springabonnement, vul dan eenmalig het aanvraagformulier in via de KNHS-site of Mijn KNHS. Aan het springabonnement zijn geen kosten verbonden, je betaalt voor de startpassen die je eraan koppelt. Zodra je een springabonnement hebt, kun je daar zelf één of meerdere maandelijks opzegbare startpassen aan koppelen.

Het springabonnement kun je vanaf 15 maart aanvragen met een formulier op de KNHS-website of in Mijn KNHS. Door het afsluiten van het springabonnement ga je akkoord met de automatische incasso van je KNHS-facturen.

Startpassen aanvragen
Zodra je het springabonnement hebt afgesloten is het mogelijk de maandelijks opzegbare startpassen met een ingangsdatum vanaf 1 april aan te vragen via Mijn KNHS. Deze kun je gebruiken op springwedstrijden, je kunt er niet mee deelnemen binnen andere disciplines.
Er wordt bij het tarief van deze startpassen geen onderscheid meer gemaakt tussen paarden en pony’s, maar wel op leeftijd van de ruiter. De maandelijkse kosten van de startpas voor ruiters onder de 18 jaar bedragen € 7,50 per combinatie. Vanaf 18 jaar zijn de maandelijkse kosten € 10,00 per combinatie. Je betaalt alleen voor de maanden dat deze startpas actief is.

Wijze van betalen
Als je de startpas voor een combinatie aanvraagt, betaal je het eerste maandbedrag direct via Mijn KNHS. Daarna ontvang je maandelijks een factuur voor de startpassen die actief zijn onder het springabonnement. Medio september zal naar verwachting gestart worden met de automatische incasso.

Wanneer regelen?
Als je al in het bezit bent van een startpas kun je zodra deze afloopt overstappen op de maandelijks opzegbare startpas. Je kunt wel alvast het (gratis) springabonnement afsluiten, zodat je daarna voor een eventuele nieuwe combinatie eenvoudig de maandelijkse startpas kunt regelen. Vergeet niet om je reguliere startpas af te melden als je de overstap wil maken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37863
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:39

Mmmm >;) die datum van de start is wat apart.

Maar wat zou de toevoeging zijn? Een abbonement? En startpassen daaraan koppelen? Ik snap er niet veel van eigenlijk -O-

Zeepsop

Berichten: 2147
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:55

karuna schreef:
Mmmm >;) die datum van de start is wat apart.

Maar wat zou de toevoeging zijn? Een abbonement? En startpassen daaraan koppelen? Ik snap er niet veel van eigenlijk -O-


De datum loopt gelijk aan het ingaan van de nieuwe dressuurproeven en is tevens het begin van het outdoor seizoen. :)

Koekeroekus

Berichten: 3324
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Vanaf 1 april pilot met flexibel springabonnement voor springruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:12

Ik vind het geld klopperij.

Ik als recreant deed af en toe wel eens mee aan een impuls parcour. Op een hoogte die mijn oudje aan kan en toch een klein beetje wedstrijd vibes.

Met deze reglementen kan dat dus niet meer want zelfs voor 30 cm moet je al een startkaart aanvragen.

Weer iets waar we als recreant in gekort worden... Zo wordt het wel erg onaantrekkelijk om nog ergens aan mee te doen.

callippo

Berichten: 3265
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:13

karuna schreef:
Mmmm >;) die datum van de start is wat apart.

Maar wat zou de toevoeging zijn? Een abbonement? En startpassen daaraan koppelen? Ik snap er niet veel van eigenlijk -O-


KNHS voert inderdaad altijd de wijzigingen door vanaf 1 april.
Ook al zitten er regelmatig dingen tussen waarvan je denkt "dat had ook zó een grap kunnen zijn" ;-)

Frost

Berichten: 808
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:27

Koekeroekus schreef:
Ik vind het geld klopperij.

Ik als recreant deed af en toe wel eens mee aan een impuls parcour. Op een hoogte die mijn oudje aan kan en toch een klein beetje wedstrijd vibes.

Met deze reglementen kan dat dus niet meer want zelfs voor 30 cm moet je al een startkaart aanvragen.

Weer iets waar we als recreant in gekort worden... Zo wordt het wel erg onaantrekkelijk om nog ergens aan mee te doen.


Hier was ook het eerste wat we zeiden, oh ze moeten het geld wat ze verloren hebben in de corona tijd terughalen.

Koekeroekus

Berichten: 3324
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:35

Frost schreef:
Koekeroekus schreef:
Ik vind het geld klopperij.

Ik als recreant deed af en toe wel eens mee aan een impuls parcour. Op een hoogte die mijn oudje aan kan en toch een klein beetje wedstrijd vibes.

Met deze reglementen kan dat dus niet meer want zelfs voor 30 cm moet je al een startkaart aanvragen.

Weer iets waar we als recreant in gekort worden... Zo wordt het wel erg onaantrekkelijk om nog ergens aan mee te doen.


Hier was ook het eerste wat we zeiden, oh ze moeten het geld wat ze verloren hebben in de corona tijd terughalen.


Dat dus, je bent tegenwoordig dus al 30 euro kwijt voor parcourtje springen.. Als je twee rondjes wil 35/40. Dan de benzine erheen nog. Wordt duur dagje voor even voor de fun een rondje doen.

Heb toendertijd al eens een reactie geplaatst op hun Facebook maar daar komt uiteraard geen reactie op. Knhs doet tegenwoordig echt niks meer voor de recreanten. Terwijl er toch best wel groot deel van de leden zijn.

Mettee
Berichten: 3109
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Vanaf 1 april pilot met flexibel springabonnement voor springruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:46

Ik vind het top. Afgelopen jaar door ziekte en wat andere dingen weinig kunnen starten maar je startpas loopt maar door en je hebt al betaald.. Nu kan je hem hiermee even stopzetten tot je weer aan wedstrijden toe bent dus lijkt me een super toevoeging!