Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hahahatsjoe schreef:Daar gaan we weer... Zien jullie nu echt niet dat deze man hart voor dieren heeft ? En vele mishandelde en / of verwaarloosde paarden heeft gered ? Denk je nou heus dat de politie hem een onderscheiding geeft omdat het zo'n rat is ? Niet dus, verdiep je gewoon eens in wat daar gebeurt, praat met ze.
bigone schreef:De hele stichting is uit goede bedoelingen begonnen. Denk dat iedereen het daar wel over eens is, het vervolg is een pure inkomstenbron geworden.
Daihyo schreef:Ik zie ze meer als een dierenasiel voor paarden, maar misschien is mijn beeld verkeerd.
Maar bij een asiel brengt iemand een dier weg, betaalt daar een bijdrage voor. Iemand anders adopteert dat dier weer (met contract/afspraken), betaalt daar ook een bijdrage voor.
Deze bijdrages zijn afhankelijk van de diersoort en leeftijd. Een paard is nu eenmaal duurder in onderhoud dan een cavia. Dus daar zal de bijdrage ook naar zijn.
Van die bijdragen, sponsors, subsidie, enz. worden spullen en eten voor de dieren betaalt, maar ook salaris van een aantal medewerkers (want de coördinatiefuncties zijn vaak geen vrijwilligers, maar betaalde krachten).
Maar wel in de context van een stichting: geen winstoogmerk, maar betaalde krachten op de loonlijst volgens CAO/modaal inkomen.
Doet Paard zoekt baas dit anders?
hahahatsjoe schreef:Daar gaan we weer... Zien jullie nu echt niet dat deze man hart voor dieren heeft ? En vele mishandelde en / of verwaarloosde paarden heeft gered ? Denk je nou heus dat de politie hem een onderscheiding geeft omdat het zo'n rat is ? Niet dus, verdiep je gewoon eens in wat daar gebeurt, praat met ze.
Daihyo schreef:Ik zie ze meer als een dierenasiel voor paarden, maar misschien is mijn beeld verkeerd.
Maar bij een asiel brengt iemand een dier weg, betaalt daar een bijdrage voor. Iemand anders adopteert dat dier weer (met contract/afspraken), betaalt daar ook een bijdrage voor.
Deze bijdrages zijn afhankelijk van de diersoort en leeftijd. Een paard is nu eenmaal duurder in onderhoud dan een cavia. Dus daar zal de bijdrage ook naar zijn.
Van die bijdragen, sponsors, subsidie, enz. worden spullen en eten voor de dieren betaalt, maar ook salaris van een aantal medewerkers (want de coördinatiefuncties zijn vaak geen vrijwilligers, maar betaalde krachten).
Maar wel in de context van een stichting: geen winstoogmerk, maar betaalde krachten op de loonlijst volgens CAO/modaal inkomen.
anjali schreef:Daihyo schreef:Ik zie ze meer als een dierenasiel voor paarden, maar misschien is mijn beeld verkeerd.
Vind ik ook. Hij doet of probeert tenminste iets. En ergens moet geld vandaan komen.Aan de kritikasters: Kunnen jullie het beter? In het algemeen (uitzonderingen daargelaten) is de enige opvang die door Bokkers wordt aangeboden: de dood. Nou die komt voor ieder levend wezen vanzelf wel en hoeft niet door een mens bespoedigd te worden. Vandaar dat ik blij ben met eenieder die paarden of andere levende wezens opneemt en een kans geeft voor het leven.
IHN schreef:Onali, wat is dat nou voor een rare op de man opmerking? Ik ben t lang niet altijd met Anjali eens, maar ze zegt hier niks raars behalve haar mening. Daarbij heeft ze een punt:hoeveel paarden worden er geslacht omdat ze niet meer gereden kunnen worden? Deze man doet tenminste iets en ja, ook ik heb mijn bedenkingen over de Stichting MAAR als ik heeeeeel eerlijk naar mezelf kijk zit daar ook een stukje jaloezie bij. Het lijkt mij heerlijk om dieren te kunnen opvangen en daar ook nog een inkomen mee te verdienen (al werkt hij volgens mij ook nog gewoon). Maar ik ben daar niet handig genoeg voor. Hun wel
Hobbyhorse schreef:Erg fijn voor hem dat de politie hem eert voor zn werk, welverdiend want ze helpen veel paarden en dat al best lang.
Onali schreef:IHN schreef:Onali, wat is dat nou voor een rare op de man opmerking? Ik ben t lang niet altijd met Anjali eens, maar ze zegt hier niks raars behalve haar mening. Daarbij heeft ze een punt:hoeveel paarden worden er geslacht omdat ze niet meer gereden kunnen worden? Deze man doet tenminste iets en ja, ook ik heb mijn bedenkingen over de Stichting MAAR als ik heeeeeel eerlijk naar mezelf kijk zit daar ook een stukje jaloezie bij. Het lijkt mij heerlijk om dieren te kunnen opvangen en daar ook nog een inkomen mee te verdienen (al werkt hij volgens mij ook nog gewoon). Maar ik ben daar niet handig genoeg voor. Hun wel
Van mijn kant geen jaloezie hoor.
Ze verhandelen gewoon in kapotte paarden, waar soms de slager of euthanasie gewoon beter af is.
Er is niks mis met de dood, het is niet eng het hoort bij het leven en zoals hierboven al gezegd door Steentje kan het juist heel mooi zijn.
Nee over de ruggen van deze dieren nog even handelen is veel ethischer want hé ze leven tenslotte nog.