Voor 5*- en derbydebutant Mans Thijssen komt een droom uit

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14555
Geregistreerd: 20-04-16

Voor 5*- en derbydebutant Mans Thijssen komt een droom uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 17:39

KNHS.nl
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Jim Hollander/ FEI/ Flickr


Afgelopen zomer was KNHS Talententeam-lid Mans Thijssen de beste Nederlandse springruiter op het EK voor Young Riders en dit weekend mag hij ruiken én deelnemen aan het allerhoogste niveau: The Dutch Masters – Indoor Brabant. “De eerste keer vijfster is heel mooi en dat het dan hier in Den Bosch is, is helemaal mooi. Ik denk dat het voor vele een droom is en zo ook voor mij.”

Mans Thijssen heeft voor The Dutch Masters zijn drie beste paarden van stal meegenomen, zijn EK-troef Hello, Charlie en Grand Blanc de Villa d’Arto. Laatstgenoemde zadelde hij voor de Indoor Derby van gisteravond. “Zij is een heel braaf paard, ze doet haar ding in de ring en kijkt eigenlijk nergens naar. Ik heb er vertrouwen in dat zij een indoor derby kan springen, het is echt een paard waar je van op aan kunt.” Op de vraag of Mans Thijssen het spannend vindt om debutant aan derby te zijn antwoord hij: “Nee, zenuwen ken ik eigenlijk niet. Alleen beetje gezonde wedstrijdspanning.” Wel heeft hij een vraag aan de parcoursbouwers van de derby vanavond, Louis Konickx en Quintin Maertens. “Wat is het geheim van deze derby?” Quintin Maertens: “Het is een afwisseling van naar voren galopperen en wendingen rijden waarbij je risico kunt nemen. De truc is om dat risico goed in te schatten, rustig te blijven waar moet en het tempo opvoeren waar kan.”

Niet alleen The Dutch Masters is een droom van Mans Thijssen, de pas 19-jarige heeft nog heel wat dromen meer te vervullen. “Door blijven zetten zodat ik hopelijk op nog meer van dit soort wedstrijden kan rijden.” En misschien je zus, Sanne Thijssen, achternagaan? “Ja”, antwoordt hij resoluut en vol overtuiging. “We gaan voor de topsport.”

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.