Algemeen
Ingezonden door Senna21

Het gewonde paard in de kliniek. Foto: Printscreen Anne-Liza Makkinga op Facebook.
In Beerze zijn enkele dagen geleden twee paarden in hun eigen paddock aangevallen door een loslopende hond. Even voor 15:30 uur viel de husky uit het niets twee paarden aan die in hun paddock stonden langs de bosrand. De paarden zouden meerdere keren zijn aangevallen door de hond en sloegen op de vlucht. Eén paard is er goed vanaf gekomen en staat op stal met lichte schaafwonden. Het andere paard was minder fortuinlijk: het is op de openbare weg gekomen en kon pas na een uur worden gevangen. Het dier heeft meerdere wonden, maar de wond aan het rechter voorbeen ziet er niet goed uit. "Er is een lap vel af en dat valt dan nog wel mee, maar mogelijk is de pees beschadigd."
Het paard staat nu in de kliniek aan het infuus.
Eigenaresse Anne-Liza Makkinga heeft na het voorval kort met de eigenaren van de hond gesproken, maar door alle hectiek zijn de man en zijn zoon vertrokken met hun hond, zonder hun gegevens achter te laten.
Dankzij de kracht van social media heeft Makkinga inmiddels contact gehad met de hondeneigenaren. Ze schrijft op Facebook:
"Allemaal ontzettend bedankt voor jullie medeleven en vele lieve berichten!
Door jullie hulp zijn de eigenaren van de hond gevonden.
Ik wil nog even toevoegen dat de eigenaren van de hond hier net geweest zijn voor een gesprek. Ze waren zich niet bewust van de impact die het heeft gehad en waren oprecht ontdaan. De situatie is uitgesproken en het gevoel van eventuele slechte wil is bij mij nu weg.
Ik hoop dat dit een goede les is voor hondenbezitters om hun hond aangelijnd te houden. Het blijven dieren en de gevolgen kunnen groot zijn.
Hopelijk heb ik binnenkort goed nieuws over het paard."