Britt en Hebbe winnen GP in Exloo: "ons doel is internationaal"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Britt en Hebbe winnen GP in Exloo: "ons doel is internationaal"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-22 19:12

Phryso
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie.

Het was een succesvolle zondag, afgelopen 6 maart voor Britt Muis en haar It’s Britt’s Hebbe (Olgert 445). De combinatie uit Stadskanaal behaalde 68,21% tijdens de Subtop wedstrijd in Exloo en won daarmee de Zware Tour rubriek.

Niet verwacht
"Ik had nooit verwacht dat we zouden winnen, zelfs na de proef niet!", vertelt Britt. "Ik had wel echt fijn gereden, een pirouette ging iets minder, maar verder was het een redelijk foutloze proef. Maar ja, er deden zulke grote namen mee, dan is het toch altijd even afwachten wat de rest doet." In dit geval kwam de rest niet boven Britt en Hebbe uit, waardoor de winst toch echt voor hen was. "De Grand Prix gaat ons steeds makkelijker af, het is heel fijn om te zien dat waar we voor trainen ook steeds beter gaat. Hebbe blijft steeds meer in de ontspanning maar wel scherp eraan."

Internationale ambities
Voor volgende week staat er weer een Grand Prix wedstrijd gepland voor de combinatie en daarna is het tijd voor een uitzending concours. "Ik hoop dat we twee keer 65% rijden, dan mogen we internationaal gaan starten. Dat is toch echt wel mijn doel met Hebbe, ik heb nu eindelijk een paard waarmee dit mogelijk is."

Daniella en Rinze winnen ZZ-L
Britt was niet de enige amazone die met een Fries startte in Exloo, in de Grand Prix verschenen ook Yvonne Snieder en De Mersken’s Kyan (Tsjalle 454) aan de start. zij behaalden 62,025%. In het ZZ-Licht was de koppositie voor Daniella Vermeij en Rinze fan Oostenburg (Tsjalle 454), met 62,86% wonnen zij hun rubriek.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie