Nieuwe opkomende amazone Sophia Schults met PRE Conocido HGF

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103239
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Nieuwe opkomende amazone Sophia Schults met PRE Conocido HGF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 20:22

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Vandaag richten we onze aandacht op een ruiter wiens rijkunsten, prestaties en toewijding met haar P.R.E. het waard zijn om erkend te worden: Sophia Schults en Conocido HGF.

Ontmoet Sophia Schults
Met haar 21 jaar is Sofia geen nieuwkomer in de dressuurwereld. Ze heeft in de loop der jaren regelmatig deelgenomen aan wedstrijden tijdens het winterseizoen in Florida, vanaf het prille begin op de showterreinen van Global en meer recentelijk in Ocala, Florida.

Oorspronkelijk uit Michigan, bereidde Sophia zich voor om een professionele ruiter te worden. Het begon als hobby rijden en veranderde in een professionele baan als ruiter voor Hampton Green Farms. Haar voorrondes in de paardenwereld gaan terug tot haar jonge jaren. Toen Sophia slechts 3 jaar oud was voelde ze zich aangetrokken tot paarden, en sindsdien was ze verslaafd en keek nooit meer om.

Door de jaren heen hebben haar verschillende trainers, de deelname aan het WIT Programma en haar ruitercarrière bij Hampton Green Farm haar in staat gesteld een zeer gedistingeerde amazone te worden.

Dressage 4 Kids
Dankzij haar stalmanager in Michigan ontdekte Sophia Lendon Gray's Dressage 4 Kids clinics. In de zomer van 2014 besloot ze haar paard daar mee naartoe te nemen en ze had een geweldige ervaring. Ze ontmoette Kimberly Van Kampen en bleef in contact. Het daaropvolgende Wellington seizoen deed ze het Dressage 4 Kids programma en een stage bij George Williams.

Haar paard "Sandro" raakte geblesseerd en ging terug naar Michigan, waardoor ze een paard nodig had voor de drie back-to-back shows in Fruitport. Ze nam contact op met Kim om haar te laten weten dat ze de Lendon's clinic wilde doen, en ze leende Idolo Americano. Een nieuwe succesvolle combinatie was geboren.

Toegewijd aan paardrijden
Sophia werd een HGF-ruiter in 2016, en Idolo Americano was haar metgezel. Hoogtepunten van deze combinatie zijn onder andere in de top zes nationaal staan op Festival of Champions in 2018. Ze ontwikkelt nu de opleiding van jongere paarden, waaronder uitstekende PRE paarden van HGF - evenals haar eigen Conocido HGF.

Conocido HGF is haar eigen juweeltje. Ze kocht hem in de zomer van 2016. Door de jaren heen is Sophia verantwoordelijk geweest voor zijn training en begeleiding door de verschillende niveaus.

"Ik was vijftien toen ik hem kreeg en we hebben onze momenten gehad", zegt ze. "Ik kan nergens spijt van hebben. Mijn reis met hem is een rollercoaster geweest met ups en downs, maar bovenal heeft hij me veel geleerd. In het begin was hij super griezelig, onvoorspelbaar. We hebben veel meegemaakt en daarom hebben we eigenlijk zo'n sterk partnerschap. Vorig jaar klikte alles: hij kwam mentaal tot rust en nu kunnen we een proef doorstaan zonder ons zorgen te maken over de externe factoren".

De kers op de taart
2022, een nieuw jaar en een nieuw seizoen. Sophia is er duidelijk over, en ze wil vechten. Dit jaar heeft ze een doel gesteld met haar eigen Conocido HGF en dat is om zo competitief mogelijk te zijn en in de race te komen voor de Young Rider European Tour.

In januari, in Ocala,reed ze op Young Rider niveau (haar laatste jaar daarin) een wedstrijd en haar resultaten waren uitstekend met twee scores in de buurt van de 70%.

Vorige week ging Sophia weer op pad naar de internationale arena, gecoacht door Charlotte Bredahl. Haar CDI debuut was geweldig. Sophia stelde het paard voor de eerste keer voor en kwam terug met een blauw lint in de YR individueel en een rood lint (tweede plaats) in de YR Team Test.

Afgelopen weekend meedoen aan Global was surrealistisch. Alles waar we hard aan gewerkt hebben begint zijn vruchten af te werpen, en momenten zoals afgelopen weekend in de showring maken de moeilijke tijden de moeite waard. Conocido ontwikkelen tot wat hij nu is, is een van mijn grootste uitdagingen geweest, maar werken met zo'n intelligent en getalenteerd paard maakt elke rit speciaal en ik kan niet wachten om onze training samen voort te zetten.

Sophia heeft alleen maar lovende woorden over haar paard. Ze beschrijft haar metgezel als een heel lief paard, waarbij de pirouettes zijn hoogtepunt zijn. Hij is super consequent in de draf tour en is echt rustig en harmonieus.

Liefde voor de PRE
In een competitief circuit van warmbloedpaarden rijdt Sophia PRE's. Het raszuivere Spaanse paard is een zeer veelzijdig rijdier. Zijn nobele persoonlijkheid en grote hart zijn de eigenschappen die de PRE ideaal maken voor de jeugd.

Sophia heeft warmbloedpaarden en PRE's gereden, en de laatste zijn voor haar heel speciaal "Je moet goed opletten als je PRE rijdt, ze zijn heel gevoelig in de rug en echt bewust van de ruiter, je moet heel voorzichtig zijn. Je moet heel voorzichtig zijn. Je kunt niet op ze stappen en ze meteen pushen".

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Afbeelding