Eensgezinde raad Noordenveld hoopt op snelle verhuizing manege Roden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Eensgezinde raad Noordenveld hoopt op snelle verhuizing manege Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-22 12:48

RTV Drenthe
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet de manege waar het in het artikel om gaat.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

De Noordenveldse gemeenteraad lijkt zonder morren akkoord te gaan met een bedrag van ruim 1,7 miljoen euro voor de verplaatsing van manege De Hulhorst. Het college van burgemeester en wethouders wordt gevraagd om haast te maken met de locatiekeuze.
De manege aan de Hullenweg is sterk verouderd en is daardoor toe aan een verhuizing, nu nieuwbouw op dezelfde locatie al afgeschoten lijkt te zijn. "Al sinds 2014 wordt gesproken over een eventuele verplaatsing", zegt Henk van Dijk van Rij- en Menvereniging Mensinghe. De vereniging is eigenaar van de manege in Roden-Zuid.

Locatie onbekend
Na vele gesprekken ligt er nu eindelijk een raadsvoorstel. Daarin stelt het college voor om maximaal 1,7 miljoen euro vrij te maken voor de verhuizing. "In combinatie met zelfredzaamheid en het aanboren van verschillende subsidies, zien wij mogelijkheden om de verhuizing daadwerkelijk rond te krijgen", aldus Van Dijk. Een locatie is er nog niet, al wordt er gekeken naar de Esweg tussen Roden en Roderesch. Op die locatie zijn drie verschillende scenario's uitgewerkt door de gemeente Noordenveld, die nog nader worden bestudeerd door vereniging en gemeente.

Haast geboden
Inmiddels is de manege zo sterk verouderd, dat de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie volgens Van Dijk er eigenlijk al de stekker uit wilde laten trekken. "Het is dat we in overleg zijn met de gemeente, anders was het al einde oefening", zegt hij.
"Vooral op het gebeid van dierenwelzijn moet het anders. Dit houden we op deze manier niet nog een jaar vol. Haast is geboden."

Motie
De vraag of de manege het ook met een kleiner bedrag af zou kunnen, werd door Van Dijk met een heldere 'nee' beantwoord. "Er zit weinig marge op het bedrag. We moeten nu al creatief zijn."
De VVD heeft al aangekondigd om volgende week met een motie te komen waarin de partij het college aanspoort nog dit jaar tot een locatiekeuze te komen.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

tiwi1969

Re: Eensgezinde raad Noordenveld hoopt op snelle verhuizing manege Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:30

Een mooie kans voor een nieuw begin, hopelijk veel groepshuisvesting met vrije uitloop

Een gezonde geest in een zo gezond mogelijk lichaam

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:01

Ik kwam en kom daar altijd graag.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:26

Korter dan een jaar geleden was ik daar voor het eerst. Tot mijn grote verbazing gebruiken ze daar nog stands! Ik snap wel dat de KNHS de stekker er uit wou trekken. Hopelijk komen ze er snel uit met de gemeente mbt tot het vinden van een nieuwe locatie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:10

MizzMontana schreef:
Korter dan een jaar geleden was ik daar voor het eerst. Tot mijn grote verbazing gebruiken ze daar nog stands! Ik snap wel dat de KNHS de stekker er uit wou trekken. Hopelijk komen ze er snel uit met de gemeente mbt tot het vinden van een nieuwe locatie.

Ik ben nooit in de stallen geweest. Ken alleen de rijbakken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:52

Heb de website bekeken, en daar zijn géén stands te zien, wel gelezen dat ze een beste verbouwing in de stalling gehad hebben ( stands zijn verwijderd) deze zien er nog vrij nieuw uit nl).

Epilepsie en een licht verstandelijke beperking. Dus soms komen dingen ánders over dan jullie bedoelen. Alvast hartelijk dank voor t begrip

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:13

Dat zou kunnen, moet dan afgelopen najaar zijn geweest. Was ook niet in de grote stal maar een schuur verder. Lijkt me ook niet dat je foto’s van stands op de website gaat zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:15

Stands zijn er nog steeds. Wordt gewoon tijd voor een nieuw begin voor iedereen daar!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie