International Horse Sports Confederation kiest nieuwe vice-voorzitter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

International Horse Sports Confederation kiest nieuwe vice-voorzitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-22 20:42

Persbericht FEI
Algemeen

Afbeelding
Foto: International Horse Sports Confederation (IHSC).

De Algemene Vergadering van de International Horse Sports Confederation (IHSC) heeft de heer Winfried Engelbrecht-Bresges unaniem verkozen tot vice-voorzitter van de organisatie.

De heer Engelbrecht-Bresges, die voorheen vertegenwoordiger van de International Federation of Horseracing Authorities (IFHA) in de General Assembly van de IHSC was, is tevens Chief Executive Officer van de Hong Kong Jockey Club (HKJC), een functie die hij sinds 2007 bekleedt. Hij is ook voorzitter van de IFHA, de wereldwijde leider van de internationale volbloedracesport, en voorzitter van de Asian Racing Federation (ARF), die bestaat uit 28 nationale raceautoriteiten en race-gerelateerde organisaties uit Azië, Oceanië, Afrika en het Midden-Oosten.

"Winfrieds expertise in de paardenrennen is van grote waarde geweest voor het werk van het IHSC, net als zijn inzet voor de bescherming van het welzijn van paarden en de menselijke sporters", aldus IHSC-voorzitter Ingmar De Vos.

"De IHSC is opgericht om de samenwerking tussen de paardenrennen en de paardensport te versterken en te formaliseren op gebieden waar we gemeenschappelijke belangen hebben, en specifiek om een partnerschap tot stand te brengen tussen de paardensport en de Wereldorganisatie voor diergezondheid (OIE)."

"We hebben veel lopende projecten op verschillende gebieden, en ik kijk ernaar uit om deze nauwe werkrelatie met Winfried en de IFHA voort te zetten. Ik wil hem van harte feliciteren met zijn verkiezing. Ik wil ook mijn hartelijke dank overbrengen aan zijn voorganger Louis Romanet, voor zijn grote bijdrage aan onze organisatie."

Na zijn verkiezing tot vice-voorzitter van de IHSC zei de heer Engelbrecht-Bresges: "Ik ben zeer vereerd dat ik tot vice-voorzitter van de IHSC ben verkozen. Ik wil onze voorzitter, Ingmar De Vos, en de General Assembly bedanken voor hun vertrouwen en steun. Ik wil ook onze vorige voorzitter en IFHA-voorzitter emeritus Louis Romanet bedanken, die een belangrijke rol heeft gespeeld bij de oprichting van het IHSC als het eerste instrument voor samenwerking tussen toonaangevende topsportorganen voor de paardensport in de wereld. Ik kijk ernaar uit om de collectieve doelstellingen van de IFHA en de FEI te bevorderen, en ook om voor de paardensector te pleiten bij de Wereldorganisatie voor diergezondheid (OIE) en andere internationale organen."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie