Algemeen
Ingezonden door Ineke2

De trailer en de paarden.
Foto: Printscreen Fleur de Vries op Facebook.
Het is de nachtmerrie van elke paardeneigenaar: een ongeluk met de trailer. Deze nachtmerrie werd werkelijkheid voor dressuuramazone Fleur de Vries. Toen ze met twee paarden onderweg was naar de hoefsmid, sloeg haar trailer twee keer over de kop. Ze vermoedt dat ze van achter is aangereden, maar dit kan ze niet met zekerheid zeggen, want het onderzoek loopt nog. Bij het ongeluk op de A59 bij Fijnaart was ook een Audi aanwezig, die flinke beschadigingen opliep. Fleur is op zoek naar getuigen. Klik hier voor een link naar haar Facebookpagina.
Op een gegeven moment voelde Fleur gestommel achter zich: "Ongeveer zoals je kan voelen als ze gaan bokken. Ik keek natuurlijk naar achteren en toen zag ik mijn trailer naar rechts afbuigen, helemaal los van de auto. De trailer is daarna tegen de vangrail geklapt en twee keer over de kop geslagen. De trekhaak van mijn auto is ook scheef weggedrukt, voor mijn gevoel kan het bijna niet anders dan dat ik van achteren ben aangereden. Het vermoeden bestaat dat ik ben aangereden, maar dat onderzoek loopt nog. Gelukkig dat de twee paarden samen op de trailer stonden, dat heeft ze gered. Ik ben in de trailer geklommen en heb ze los kunnen maken. Ter observatie zijn ze een nacht in de dierenkliniek in Roosendaal gebleven en daarna gelukkig heel kalm in een kleine vrachtwagen naar huis vervoerd. Het ene paard heeft wat schaafwonden op het hoofd, het andere lijkt wat last van z’n nek te hebben. Gelukkig lopen ze nu rustig in de paddock."
Fleur de Vries op Facebook schreef:Voor iedereen die zich afvraagt hoe het met mij en m’n paarden gaat, het gaat goed. Enorm geluk gehad. Paarden hebben wat schrammetjes maar zijn weer veilig thuis.