Paard week na ongeluk op set overleden, KBS biedt excuses aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Paard week na ongeluk op set overleden, KBS biedt excuses aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 14:27

Bokt.nl
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: © FEI Photos.

Korean Broadcasting System (KBS) heeft verontschuldigingen aangeboden aan "kijkers en liefhebbers van dieren" voor de dood van een paard dat werd gebruikt bij de opnames van de TV-serie The King of Tears, Lee Bang Won. KBS verklaarde dat het paard op 2 november viel tijdens het filmen van een scène voor het drama "The King of Tears, Lee Bang-won" en neemt de verantwoordelijkheid voor het ongeluk op zich.

"Het is erg moeilijk om een val van een paard te filmen. De veiligheid van het paard is van fundamenteel belang, en we moeten ook rekening houden met de veiligheid van de acteur op het paard en de die van de crewleden, die de scène filmen. Daarom heeft het productiepersoneel meerdere dagen besteed aan de voorbereiding van de scène om te voorkomen dat er mogelijk ongelukken zouden gebeuren. Ondanks deze voorbereiding gebeurde er tijdens het filmen een ongeluk, waarbij de acteur hard van het paard werd gegooid en het bovenlichaam van het paard met grote kracht de grond raakte. Na het ongeluk stond het paard op eigen kracht op, en controleerden we of het geen uitwendige verwondingen had, voordat we het terugbrachten. Omdat kijkers zich echter zorgen begonnen te maken over de huidige toestand van het paard, hebben we de toestand van het paard opnieuw gecontroleerd, en tot onze spijt moeten we zeggen dat het paard ongeveer een week na de opnames is overleden.

We verontschuldigen ons tegenover de kijkers voor het niet voorkomen van dit ongeluk en het veroorzaken van zo'n ongelukkige gebeurtenis,"

De Korean Animal Welfare Association (KAWA) bekritiseert in een verklaring de productieploeg voor het naar verluidt niet controleren van de toestand van het paard nadat het was gevallen. "Direct na het filmen rende het personeel om de acteur te controleren die op de grond was gevallen, maar niemand controleerde de conditie van het paard."

Gebruikers op social media zijn woedend. "Ze denken er niet eens aan dat het paard gewond raakt. De nek is helemaal verdraaid, het is zo gewelddadig. Ik kijk niet meer naar dit drama", luidde een reactie.

Zuid-Korea heeft wetten tegen dierenmishandeling, maar dierenrechtenorganisaties hebben lang gepleit voor een strengere uitvoering ervan.

Bekijk hier de beelden van de betreffende val. LET OP! DE VIDEO KAN ALS ZEER SCHOKKEND WORDEN ERVAREN!
Laatst bijgewerkt door JPitty op 30-01-22 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Video in link gezet.

MerleSimone

Re: Paard week na ongeluk op set overleden, KBS biedt excuses aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:29

What the fuck. Wordt dat paard nou serieus met touwen bewust getackeld waardoor hij over de kop vliegt? Wat ziek -:(-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:30

Wtf, waarom? :n

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:33

%) why....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:34

Dit is echt verschrikkelijk!!!
Dat het dier op gestaan is is nog een wonder.
Wat een debielen daar!
En dan hier lopen zeiken over het paard van sinterklaas..... weet wel een beter land om te gaan lopen zieken.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:36

Zag ik nou goed dat ze het paard met touwen laten struikelen? Ik hoop het toch echt niet %)

Welke debiel verzint het dan ook, wtf %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:38

Nou snap heel goed dat kijkers over de zeik zijn. Je ziet heel duidelijk dat dit paard gwn letterlijk getackeld word door een touw wat om de benen slaat (of er al aan vast zat). Hoop dat ze flink worden gestraft. Heel leuk die films maar ga geen val in scène zetten met dit als gevolg.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:40

Dit laat je bloed toch koken. Zorg dan voor een goed opgeleid stuntpaard of skip de scène. Maar nee, gewoon opzettelijk een paard laten verongelukken. Want dat doe je imo met zo'n touwconstructie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:41

Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:42

Ik dacht dat dit soort praktijken inmiddels toch wel overal illegaal waren, walgelijk :r

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:43

Jemig, dit is toch te zot voor woorden... :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:43

Vreselijk dit!
Van wat ik hier begreep, te walgelijk voor woorden en met opzet gedaan natuurlijk. Zoiets valt niet te oefenen.

Het filmpje kan ik niet zien?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:47

En dan wordt er een probleem gemaakt van spoor of zweepgebruik, een balk die tijdens het sprongen omhoog wordt gehouden of een te harde inwerking van een slofteugel. Bizar dit.

Charlotte124

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:49

Ragdollcat schreef:
Vreselijk dit!
Van wat ik hier begreep, te walgelijk voor woorden en met opzet gedaan natuurlijk. Zoiets valt niet te oefenen.

Het filmpje kan ik niet zien?

Dit filmpje wil je niet zien.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:50

Romeo2007 schreef:
En dan wordt er een probleem gemaakt van spoor of zweepgebruik, een balk die tijdens het sprongen omhoog wordt gehouden of een te harde inwerking van een slofteugel. Bizar dit.

Ja.... en terecht! Want ook dat is volkomen kl*te.....

Wat men doet met die touwen is overigens nog veel geziene hobby in zuid Amerika meen ik... horse trippin

Deze mensen zijn intens triest

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:51

Romeo2007 schreef:

Dit gebeuren betekent niet dat de rest opeens wel kan en dat maar toegelaten moet worden.

Waarom wordt dit niet al verboden? Dan snap ik wel dat mensen denken dat andere vormen van mishandeling wel oké zijn. Als dit al niet over de grens gaat volgens de wet

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:52

Romeo2007 schreef:

En terecht dat ook daar een probleem van gemaakt word want is ook een paard iets aandoen wat pijn doet. Oke hij verongelukt dat is dan het verschil.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:55

Te triest voor woorden dit. Zo verdrietig wat mensen dieren toch allemaal aandoen. Ik las ook dat ze daar huisdieren aan het verbieden zijn. Iedereen moet zijn hond inleveren. Het hebben van huisdieren is een foute vorm van luxe vinden ze en zou te westers zijn. De honden worden allemaal afgemaakt. Bozen tongen beweren zelfs dat ze worden opgegeten. Ik ben erg blij dat mijn wiegje daar niet heeft gestaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:00

Het arme dier. Echt bespottelijk dat dit gebeurt.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:00

Wow wat gruwelijk!
Inderdaad zeer schokkend dit filmpje, puur mishandeling ook als het in hun ogen goed was verlopen. Echt heel goed dat dit naar buiten is gebracht en ik hoop dat er wat gaat veranderen en de dood van dit dappere dier niet voor niks is geweest. |(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:14

Dit is geen ongeluk, dit is gewoon opzettelijk.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:19

Daar heeft men toch tegenwoordig computer-animaties voor?

Gini schreef:
Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.

Ik meen me een nieuwsbericht te herinneren dat er bij de LotR opnames (of was het voor The Hobbit?) wel iets mis gegaan is, maar dat had een andere oorzaak. Vallende paarden werden iig bij de LotR ook al met computer-animaties na gemaakt; heb wel eens zo'n docu gezien...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:49

Ow wat verschrikkelijk dit filmpje waarom kijk ik dit ;(
Ik wist niet dat ze dit soort dingen gebruikte in films dacht indd ook dat dat tegenwoordig wel dmv computer animatie ging :n

Het dier lijkt gewoon vast te zitten aan een touw aan de boom achter waar het vandaan komt galopperen en dan na een week kijken of t paard nog leeft,het was een wonder geweest als dit paard het überhaupt overleefd zou hebben.
Schandalig gewoon!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:02

afschuwelijk :n :n :r
en dat te weten dat ze tegenwoordig zo veel kunnen met special effects gemaakt dmv computers ect........

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:06

sneppie schreef:
afschuwelijk :n :n :r
en dat te weten dat ze tegenwoordig zo veel kunnen met special effects gemaakt dmv computers ect........

Ik wist ook niet beter dan dat het tegenwoordig allemaal animatie was.. walgelijk