Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lara_Silver schreef:Nou lekker dan... hopelijk is de ruiter goed verzekerd. Nog even verder oefenen op het verkeersmak zijn.
Lara_Silver schreef:Nou lekker dan... hopelijk is de ruiter goed verzekerd. Nog even verder oefenen op het verkeersmak zijn.
Steppe schreef:Helaas ben je als paarden eigenaar vaak wel aansprakelijk, stalgenoot heeft ooit de mobiel van een wielrenner moeten vergoeden nadat wielrenner was gevallen en zijn mobiel in de sloot verdween.
Lara_Silver schreef:Aan de mensen die mij bericht bijzonder vinden. Nee ik ben geen wielrenner, ikzelf heb vooral in de auto een gruwelijke hekel aan ze.
Maar als ik lees dat door een geschrokken dier meer dan 10 mensen onderuit zijn gegaan is mijn eerste reactie niet 'karma' of 'verdiend'. Dat vind ik persoonlijk een gruwelijk gebrek aan fatsoen, zeker omdat de wielrenners in dit geval helemaal niks fout deden.
Als ik op de weg ben, en mijn pony maakt schade aan auto of mens, dan is mijn eerste reactie me dood schamen, en niet 'andere bestuurders doen sowieso altijd stom naar ruiters dus het is KaRmA'. Slaat nergens op.
DuoPenotti schreef:Ik ben geen wielrenner fan maar lees toch bijzondere berichten.
Niet gek vinden dat men zo ook geen paarden fan is.
welshfan97 schreef:Ik fiets ook wel eens op een wielrenfiets en heb helaas gezien bij de vereniging waar ik meetrainde dat er ook een gebrek aan kennis is. Zij fietsen ook te hard en te kort langs paarden af, en opvallende daarbij was dan ook nog dat ze stopten met praten en dus doodstil langs "zoefde". Ze dachten oprecht dat anders het paard van hun kon schrikken, echter weet ik als ruiter dat de schrik vaak alleen maar erger is bij het paard als je het niet hoort aankomen.Het is dus niet altijd met opzet wat wielrenners doen, al ben ik het er mee eens dat er soms dingen gebeuren waar je je het bij afvraagt.
Hetzelfde is trouwens andersom, medeweggebruikers zijn minder vriendelijk als ik op mijn wielrenfiets zit in vergelijking met wanneer ik op mijn stadsfiets zit.
Gebruikers op dit forum: F_inley, Katyatje, Ninah, schumiegirl en 16 bezoekers