Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 104492
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 22:29

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


In Sint-Denijs was een ploeg wielrenners de wielerronde Kuurne-Brussel-Kuurne aan het verkennen toen het mis ging. De groep had een hoog tempo toen ze langs de route een ruiter te paard zagen dat netjes stond te wachten. Het paard schrok toen ze dichterbij kwamen en ging midden op de weg staan. Daardoor moest de ploeg plots in de remmen en bleven ze niet allemaal overeind. Een stuk of 10 à 12 zijn te val geraakt. Ze liepen wat schaafwonden op en er was wat defect materiaal. Het was snel afgehandeld.

Urbanus

Berichten: 45299
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:32

Ik hoop dat het dier een lekker worteltje heeft gekregen.

LaPluche

Berichten: 2140
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:49

Urbanus schreef:
Ik hoop dat het dier een lekker worteltje heeft gekregen.

+1 !!
Wielrenners zijn stom! (Meestal)

purny

Berichten: 27921
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:56

Karma

Lara_Silver

Berichten: 9122
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:58

Nou lekker dan... hopelijk is de ruiter goed verzekerd. Nog even verder oefenen op het verkeersmak zijn.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20056
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:59

Ik vind dit stiekem ook wel karma. :o

Onali

Berichten: 18792
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:03

Lara_Silver schreef:
Nou lekker dan... hopelijk is de ruiter goed verzekerd. Nog even verder oefenen op het verkeersmak zijn.



Sorry?

Mijn trekker/ groot materiaal en verkeersmakke shetlander schrok afgelopen dinsdag toch ook echt van een Mini die veels te hard voorbij kwam gescheurd.
Blijven wel dieren hè ;)

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:05

"Paard schrok en ging midden op de weg staan "" :+

Beter dat dan in volle galop weg.

Sommige wielrenners zijn wel lief , helaas zijn het er niet veel...

heidy_wilco

Berichten: 4520
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:07

Lara_Silver schreef:
Nou lekker dan... hopelijk is de ruiter goed verzekerd. Nog even verder oefenen op het verkeersmak zijn.


Dit slaat helemaal nergens op. Je paard kan nog zo verkeersmak zijn en geen problemen hebben met fietsers, maar als een hele horde van minimaal 12 wielrenners met een hoge snelheid op fietsen die ook nog raar klinken op je af komen, is het echt niet zo raar dat ze kunnen reageren. Hadden die wielrenners afgeremd, was het paard hoogstwaarschijnlijk niet geschrokken of hadden ze in ieder geval op tijd kunnen remmen. Daarbij... Je vraagt gewoon om ongelukken als je met zo'n grote groep op zo'n snelheid fietst. Nu was het een paard, maar de andere keer is het een tak waardoor een onderuit gaat. Waren ze in een kleinere groepjes verdeeld, zouden de gevolgen minder groot zijn.

Hagel
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:08

Lara_Silver schreef:
Nou lekker dan... hopelijk is de ruiter goed verzekerd. Nog even verder oefenen op het verkeersmak zijn.


Wat een dooie reactie dit. Zelf wielrenner?

Vind 9/10 wielrenners gewoon echt insecten. Denken dat de wereld van hun is en hebben schijt aan elke andere weggebruiker.

DuoPenotti

Berichten: 33686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:10

Ik ben geen wielrenner fan maar lees toch bijzondere berichten.
Niet gek vinden dat men zo ook geen paarden fan is.

Steppe

Berichten: 2846
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:28

Helaas ben je als paarden eigenaar vaak wel aansprakelijk, stalgenoot heeft ooit de mobiel van een wielrenner moeten vergoeden nadat wielrenner was gevallen en zijn mobiel in de sloot verdween.

Sasqiua

Berichten: 1339
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:00

We leven nu eenmaal in klein gebied dat we moeten delen met zijn allen.

Ik vind het jammer om zulke negatieve (en weinig begripvolle) reacties te lezen. Zoals ik uit het bericht op maak is er niemand ernstig gewond geraakt en is alles netjes afgehandeld. Fietsers hun les geleerd en paard ook weer een ervaring rijker.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20056
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:04

Steppe schreef:
Helaas ben je als paarden eigenaar vaak wel aansprakelijk, stalgenoot heeft ooit de mobiel van een wielrenner moeten vergoeden nadat wielrenner was gevallen en zijn mobiel in de sloot verdween.


Maar dit paard stond stil, oke gevarenlichten niet aan, maar is de ruiter dan wel de schuldige partij?

Fitzroy

Berichten: 25414
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:21

Stond stil, midden op de weg. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Ik vind de reacties ook bijzonder. Weinig empathisch om het maar even te zeggen.

Lara_Silver

Berichten: 9122
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:26

Aan de mensen die mij bericht bijzonder vinden. Nee ik ben geen wielrenner, ikzelf heb vooral in de auto een gruwelijke hekel aan ze.

Maar als ik lees dat door een geschrokken dier meer dan 10 mensen onderuit zijn gegaan is mijn eerste reactie niet 'karma' of 'verdiend'. Dat vind ik persoonlijk een gruwelijk gebrek aan fatsoen, zeker omdat de wielrenners in dit geval helemaal niks fout deden.

Als ik op de weg ben, en mijn pony maakt schade aan auto of mens, dan is mijn eerste reactie me dood schamen, en niet 'andere bestuurders doen sowieso altijd stom naar ruiters dus het is KaRmA'. Slaat nergens op.

Raineri
Berichten: 6548
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:30

Lara_Silver schreef:
Aan de mensen die mij bericht bijzonder vinden. Nee ik ben geen wielrenner, ikzelf heb vooral in de auto een gruwelijke hekel aan ze.

Maar als ik lees dat door een geschrokken dier meer dan 10 mensen onderuit zijn gegaan is mijn eerste reactie niet 'karma' of 'verdiend'. Dat vind ik persoonlijk een gruwelijk gebrek aan fatsoen, zeker omdat de wielrenners in dit geval helemaal niks fout deden.

Als ik op de weg ben, en mijn pony maakt schade aan auto of mens, dan is mijn eerste reactie me dood schamen, en niet 'andere bestuurders doen sowieso altijd stom naar ruiters dus het is KaRmA'. Slaat nergens op.


Mee eens. Ik ben wel wielrenner overigens en vind dat 90% van mijn collega’s zich debiel gedragen.
Maar… ik word geregeld van de weg gedrukt door auto’s of echt asociaal afgesneden dat ik echt m’n best moet doen niet te vallen of te worden aangereden. En ik geef altijd netjes voorrang, stap af, communiceer met ruiters en heb een fietsbel.

Echt kinderachtig hoe je dit een ander mens kunt toewensen terwijl ze letterlijk enkel langsfietsen. Weliswaar te snel, maar niet iedereen heeft verstand van paarden.

Urbanus

Berichten: 45299
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:39

Ik wil even rechtzetten dat ik dit iemand toe wens. Ik ben blij dat het met een paar schaafwonden is afgelopen en ik hoop dat we ooit in een wereld zullen wonen waarin wielrenners niet zo teringhard je paard voorbij rijden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58587
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:42

DuoPenotti schreef:
Ik ben geen wielrenner fan maar lees toch bijzondere berichten.
Niet gek vinden dat men zo ook geen paarden fan is.

Ik ben geen wielrenner-fan, dat dit gebeurt is verbaast me niks. Ik ben helaas nog nooit eentje tegen gekomen die zelfs maar enigszins respectvol om ging met de mede verkeersdeelnemers. Of dat nu paarden, auto’s, andere fietsers of wandelaars betrof,... consequent zijn ze wel. Dat dan weer wel.

Mars

Berichten: 33498
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:54

Wielrenners… ik moet de eerste fatsoenlijke nog tegen komen. Vlak langs je paard scheren op hoog tempo, met hele kolonne voor je auto blijven hangen, voorrang geven is er ook niet bij en basic fatsoensregels zijn ver te zoeken.
Ik snap dus de minder empathische reacties wel, en een paard is nu eenmaal een dier dat kan schrikken. Zeker als je er met een grote groep langs sjeest.

welshfan97

Berichten: 1990
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:59

Ik fiets ook wel eens op een wielrenfiets en heb helaas gezien bij de vereniging waar ik meetrainde dat er ook een gebrek aan kennis is. Zij fietsen ook te hard en te kort langs paarden af, en opvallende daarbij was dan ook nog dat ze stopten met praten en dus doodstil langs "zoefde". Ze dachten oprecht dat anders het paard van hun kon schrikken, echter weet ik als ruiter dat de schrik vaak alleen maar erger is bij het paard als je het niet hoort aankomen. :( Het is dus niet altijd met opzet wat wielrenners doen, al ben ik het er mee eens dat er soms dingen gebeuren waar je je het bij afvraagt.

Hetzelfde is trouwens andersom, medeweggebruikers zijn minder vriendelijk als ik op mijn wielrenfiets zit in vergelijking met wanneer ik op mijn stadsfiets zit.

Anoniem

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 01:34

Wielrenners en mtb ers gelijk, verwachten altijd maar dat de tegenpartij stopt (eender wie), zonder zelf ook maar iets vaart te minderen, arrogant volk vaak eenmaal op de fiets.
Lulig voor ze dat ze zijn gevallen, hopelijk steken ze er wat van op, maar dat zal wel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 01:36

welshfan97 schreef:
Ik fiets ook wel eens op een wielrenfiets en heb helaas gezien bij de vereniging waar ik meetrainde dat er ook een gebrek aan kennis is. Zij fietsen ook te hard en te kort langs paarden af, en opvallende daarbij was dan ook nog dat ze stopten met praten en dus doodstil langs "zoefde". Ze dachten oprecht dat anders het paard van hun kon schrikken, echter weet ik als ruiter dat de schrik vaak alleen maar erger is bij het paard als je het niet hoort aankomen. :( Het is dus niet altijd met opzet wat wielrenners doen, al ben ik het er mee eens dat er soms dingen gebeuren waar je je het bij afvraagt.

Hetzelfde is trouwens andersom, medeweggebruikers zijn minder vriendelijk als ik op mijn wielrenfiets zit in vergelijking met wanneer ik op mijn stadsfiets zit.


Zo fietsen ze de meeste weggebruikers voorbij hoor, niet enkel paarden, niet voor niets hebben velen een hekel aan ze. Zit een rem op een fiets he, schijnen ze nooit te kunnen vinden.

mvdende

Berichten: 5882
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wielrenners gaan onderuit door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 02:54

Het gaat denk nog vaak genoeg goed....

Zelf al meerdere keren bijna een wielrenner in m'n pony z'n billen gehad.

Zolang ze zich gewoon gedragen, vind ik het best.

Maar hoe vaak ze wel niet op de rijbaan gaan fietsen terwijl er een "prima" fietspad naast ligt, in onvoorstelbaar.

Ze horen zich gewoon aan de verkeerswet te houden en een maximum snelheid op het fietspad van 25kmh zou óók niet verkeerd zijn.

Wil je hard fietsen, ga je maar op een speciale fietsbaan fietsen, maar het normale verkeer is daar niet voor bedoeld.

boemel

Berichten: 9062
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:45

Ik ben ooit met een goed verkeersmak paard een groep mountainbikers tegen gekomen.
Gaven 0 ruimte en paard besloot last minute zich om te draaien en er vandoor te gaan.

2 mountainbikers klapten op mijn paard en mijn paard viel bovenop me, stond op en galopeerde in paniek weg.

Gelukkig kwam hij na een paar minuten terug toen ik riep.
Ik was geblesseerd aan knie en enkel, paard was nog heel, maar erg gestresst.

Mountainbikers...geen idee of ze ergens last van hadden. Ik was toen veel te boos op ze :D