Carlijn en Evelien Huberts zijn binnen 3 dagen Othello en Romeo kwijt

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103258
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Carlijn en Evelien Huberts zijn binnen 3 dagen Othello en Romeo kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 20:44

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


De Nederlandse jeugdruiters Carlijn en Evelien Huberts verloren twee van hun internationale dressuurpaarden, de een na de ander in drie dagen tijd op 13 en 15 februari 2022.

Ze namen afscheid van junioren paard Othello en young riders paard Romeo.

Othello
De familie Huberts nam ook afscheid van de 26-jarige zelfgefokte KWPN-ruin Othello.

De bruine ruin werd door Carlijn en Evelien's vader Tonnie opgeleid tot Grand Prix niveau en werd het CDI-debuutpaard voor Carlijn. Zij reed in januari 2014 voor het eerst langs de middellijn in een internationale piste in Drachten. Carlijn reed toen op juniorenniveau.

Othello overleed op 15 februari 2022.

"Othello was voor mij als klein meisje mijn eerste grote paard", zei Carlijn op Facebook. "Ik reed mijn eerste internationale juniorenwedstrijd met Othello en hij was mijn eerste grote tourpaard. De afgelopen zes jaar genoot hij van zijn pensioen in de wei."

Romeo
Romeo is overleden op 13 februari 2022. Hij was een 24-jarige Nederlands KWPN ruin van Jazz uit Erijke (v.Ulft). Romeo werd gefokt door P.van Stiphout en was in eigendom van Lia en Fried van Stiphout.

De bruine Romeo was een echt familiepaard die bijna 8 jaar bij de familie Huberts heeft doorgebracht. Hij kwam in 2014 en had in 2016 zijn internationale wedstrijddebuut onder Carlijn. Ze stonden Nederlands junioren- en young riders-team genoteerd, maar het duo deed slechts één CDI. Ze werden zesde op het Nederlands kampioenschap Young Riders 2016.

Vier jaar later in 2020, op 22-jarige leeftijd, verscheen hij opnieuw in de internationale arena op het CDI Lier onder jongere zus Evelien Huberts. Zij reed hem verder bij de young riders in Sint-Truiden en Grote Brogel en stelde hem in mei 2021 op 23-jarige leeftijd voor het laatst voor in België. De ruin met één oog werd daarna uit de sport teruggetrokken.

"Ik heb een hele leuke tijd gehad met hem en Evelien heeft ook heel erg van hem genoten", aldus Carlijn. "Romeo was het liefste paard van stal en een echt maatje. We wensten hem een mooi pensioen, maar het heeft niet zo mogen zijn."

Evelien vult aan: "Ik ben hem heel dankbaar voor een ongelooflijk mooie tijd die we de afgelopen 4,5 jaar samen hebben beleefd. We hebben zoveel doelen bereikt en mijn grote droom om internationaal mee te doen."

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 38791
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Carlijn en Evelien Huberts zijn binnen 3 dagen Othello en Romeo kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:17

Ach wat sneu..vooral als je zo'n dier nog zo'n mooi pensioen wenst.