Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103240
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 18:24

* Bokt
Bokt Community


Deze keer hebben we Lid Nieuwsredactie Banjer gestrikt om vragen te beantwoorden. Lees meer over haar konijnen, haar speciale hobby paaldansen en 'de grote dag'.

Afbeelding
Vera op Banjer



* Hoe lang ben je al teamlid?
Nog niet zo heel lang... vanaf 23-8-2021 :D

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Ik vind het erg leuk om bij te dragen aan een goed gevulde voorpagina... het nieuws verzamelen, artikelen schrijven of vertalen... dat is echt zo leuk om te doen! En natuurlijk de samenwerking met de andere lavendeltjes... en de rest van het team.

Ik zit al bijna 20 jaar op Bokt (wat voel ik me nu oud := ) en ik ben blij dat ik op deze manier iets terug kan doen voor het forum dat mij al die jaren al heel veel plezier bezorgt :D

* Wat is je grootste blunder?
Heb je even? :)) Ik zal me beperken tot blunders op Bokt... ik zet een nieuw artikel altijd eerst achter de schermen, en verplaats het daarna naar VN... dat is voor mij een stukje ingebouwde veiligheid... dan kan ik fouten er nog snel even uithalen, als ik die tijdens het schrijven over het hoofd heb gezien. Als ik een topic verplaats, dan staat bijna altijd standaard VN geselecteerd als bestemming, maar ik had een keer niet gezien dat RT-HAW geselecteerd stond, dus... je raadt het al.... er stond een artikel op RT-HAW... gelukkig hebben de modjes dit heel snel kunnen corrigeren.

Het allerergste was eigenlijk nog wel, dat een paar weken later precies hetzelfde gebeurde... iets met een ezel en een steen.....

Kan je omschrijven hoe een dag als NR lid eruit ziet?
's Ochtends, als ik net uit bed kom, dan start ik de laptop op en kijk naar welke nieuwstips er zijn. Als het een vrije dag is, dan zet ik de knip-en-plakartikelen op VN. De artikelen die we zelf mogen schrijven, en vertalingen, doe ik meestal eind van de middag of 's avonds. Als het een werkdag voor me is, dan probeer ik tussendoor wat knip-en-plak-artikelen te plaatsen en 's avonds de andere artikelen. Als ik dat gedaan heb, dan kijk ik op het forum van de bloggers en de correspondenten, die ik begeleid, of daar nog actie of input van mij nodig is. Verder kijk ik ook in de mail van de Nieuwsredactie of daar nog tips zijn binnengekomen, en als ik een leuk/interessant artikel tegenkom op internet, dan kijk ik ook nog of ik dat kan plaatsen. Dat overleg ik dan uiteraard met de andere NR-leden :)

Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik ben zeker nog wel eens op Bokt als gewone gebruiker. Ik ben de laatste tijd wel meer een lezer dan een poster... komt vooral door tijdgebrek. Ik mag graag een potje WvW spelen, als ik daar tijd voor heb... en verder lees en reageer ik ook in het konijnentopic... en roep af en toe iets in het tattoo-topic... :D

Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Dat zijn er verschillende... de aller eerste gebeurtenis die me te binnen schiet, is het overlijden van Dorine... Dorine was een hele mooie, sterke en positieve vrouw, die haar verhaal op Bokt deelde. Bokt was toen overigens nog een "Boktje". De dag dat Bokt een zwarte rand had, die staat me nog altijd bij.

Een andere gebeurtenis die me altijd is bijgebleven, is de BvA-veiling... Bokt voor Azië... het was zo leuk om te bieden op het aanbod van anderen, en natuurlijk ook om zelf dingen aan te bieden. Ik heb toen nog een heel leuk etentje gewonnen, met Karin, Romkabouter, Tallie1979 en Maarten... daar denk ik nog regelmatig aan terug, met een grote glimlach :D

Afbeelding
Vera en Kneel. Foto: Renate Zuidema Fotografie



Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Al sinds ik een klein meisje ben, ben ik gek op paarden.. ik was dan ook vier, toen ik voor het eerst op een paard zat... dat was bij een boer die een aantal Fjorden had, waar hij les op gaf. Uiteindelijk ben ik naar een "echte" manege overgestapt, waar ik jarenlang met plezier heb gereden.

Door wat (mentale) gezondheidsproblemen van mezelf ben ik er tijdens mijn middelbare schooltijd een paar jaar tussenuit geweest, maar toen het weer beter ging, ben ik weer begonnen.

Op mijn 22e kocht ik mijn eerste eigen paard, Banjer.... en ik heb haar gelukkig nog steeds. We hebben samen de mooiste dingen beleefd: van buitenritten tot lessen, tot onderlinge wedstrijdjes, van omscholen naar western tot slipjachten rijden. Banjer is nu 25, en we doen een tandje rustiger aan... we rijden nu alleen nog buitenritjes 1-2x per week) en daar genieten we allebei met volle teugen van.

Een paar jaar geleden zei mijn vriend verloofde dat hij paarden toch ook wel leuk begon te vinden, en dat hij een Fries wou kopen. Het probleem was wel, dat hij nog geen ervaring had met paarden, en dat hij nog niet kon rijden. Ik ben hem toen les gaan geven op een paard van de manege (over dat paard later meer :P ) en na 1,5 jaar kocht hij zijn eigen paard... een Friese jaarling (die nu in april 6 wordt).

In de tussentijd dacht ik er al wel over om een opvolger voor Banjer te kopen, zodat zij het met de tijd rustiger aan kon gaan doen... en uiteindelijk zag ik Knelis voorbijkomen op facebook.. hij was nog geen 24 uur oud en ik wist direct "Dit is hem!"... dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en Ibbel een pb gestuurd... toen Kneel 3 weken oud was, heb ik hem voor het eerst ontmoet en ik was direct verkocht... en hij dus ook :D Toen Kneel een jaar oud was, is hij naar mij verhuisd... Inmiddels is hij 4,5 jaar en zijn we rustig met beleren begonnen.

Het manegepaard... tja... wat zal ik zeggen.. als je je vriend een hele tijd les geeft, dan krijg je een band met dat paard... ik had al snel zoiets van "ik wil hem hebben!" (het paard, mijn vriend had ik al :P ) maar het paard was niet te koop... hij was het beste paard van de manege en iedereen was gek op hem. Op een gegeven moment had de staleigenaar ruimtegebrek, dus hij vroeg ons of dat betreffende paard niet bij onze paarden in het land mocht in het weideseizoen. Natuurlijk, het was een superlief paard, en we konden hem ermee helpen. Toen had ik al een vermoeden dat dit wel eens "fout" kon gaan aflopen.

Halfweg het seizoen, werd Oregon steeds aanhankelijker naar ons toe... de manegelessen waren tijdelijk gestopt (zomervakantie) en hij zag ons elke dag, kreeg elke dag aandacht van ons, snoepjes, etc. Toen ben ik naar de staleigenaar gegaan... "Wat zou een paard als Oregon moeten kosten?" Hij noemde een bedrag, en dat was een alleszins redelijk bedrag.... het bedrag dat ik zelf ook al in mijn hoofd had... na een paar dagen ben ik naar hem toe gegaan en zei ik dat ik Oregon wou kopen. Hij schrok ervan en wou nog even nadenken... het is natuurlijk niet niks, je beste manegepaard kwijtraken... maar na een paar maanden van spanning en "overhalen" kwam het verlossende woord: we mochten Oregon kopen en sinds 1 november 2020 is hij van ons <3

Onze kudde is nu wel compleet hoor. :D

Waar komt je liefde voor konijnen vandaan en vertel es wat over je konijnen?
Vanaf de basisschoolleeftijd ben ik al gek op konijnen... een oom en tante van me, die helaas zijn omgekomen bij een verkeersongeluk in Duitsland, hadden jonge konijntjes en ze vroegen of wij er geen twee wilden...mijn ouders zeiden al snel ja... en de eerste nijntjes waren een feit. Ik ben altijd konijnen blijven houden.

Mijn huidige konijnen zijn Romeo & Julia... ik heb ze van Stichting Flappus (opvang) geadopteerd. Julia is een witte hangoor rex van vier jaar, en Romeo een Japanner van 2 jaar. Romeo heeft een misvormd pootje, maar hij ondervindt daar geen hinder van... het zijn twee erg lieve konijnen, die een knuffel op zijn tijd zeker kunnen waarderen <3

Je hebt een hele aparte hobby, namelijk paaldansen. Hoe is dat begonnen, train je veel, heb je een eigen paal in huis? Is het zwaar om te doen?
Je moet weten dat ik altijd al een voorliefde voor circus en acrobatiek heb gehad. Maar door gebrek aan flexibiliteit en talent, heb ik nooit iets met die liefde gedaan.

Jaren geleden was er een tv-programma, Celebrity Poledancing, waarin BN'ers leerden paaldansen. Toen had ik zoiets van "hmmm... als zij het kunnen leren, waarom zou ik het dan niet kunnen leren?" dus ik heb een studio in de buurt hier opgezocht, en ben lessen gaan volgen. Flexibiliteit en talent heb ik overigens nog steeds niet, maar het is echt heel erg leuk om te doen.

Afbeelding
'De Superman'



Inmiddels train ik niet meer bij een studio, vanwege tijdgebrek (iets met 4 paarden :P )... maar gelukkig heb ik thuis een paal staan, dus ik kan blijven trainen en ik volg online lessen. Ik train minder dan dat ik zou willen trouwens.... maar mijn goede voornemen voor dit jaar is om daar verandering in te brengen :j

Ik heb gehoord dat je gaat trouwen en dat je druk aan het regelen bent. Vind je het lastig dat je eventueel met corona maatregelen zit? Denk je dat je wel de bruiloft kan houden die je wil?
Klopt! Mijn vriend verloofde heeft me dit jaar op mijn verjaardag ten huwelijk gevraagd <3 We zijn al bijna 17 jaar samen :D

De coronamaatregelen zijn natuurlijk wel jammer, maar we willen het allebei klein houden (alleen naaste familie, we blijven incl. fotograaf en aankleedhulp voor m'n jurk onder de 10 personen), dus eigenlijk merken we er niet heel veel van. De max groepsgrootte... daar zitten we bij lange na niet aan... en een feest geven willen we toch niet... we willen er geen circus van maken. We willen na het trouwen foto's gaan maken en aansluitend lunchen, dan naar huis en dan 's avonds nog uit eten. Het is natuurlijk wel afwachten of we dan ergens kunnen eten met zijn allen, maar we hebben goede hoop dat dat moet gaan lukken (augustus dit jaar).

Het regelen is eigenlijk al klaar... het enige dat we nog niet hebben, is de locatie voor de lunch en het diner, maar dat restaurant zit bij een borg/museum, waar we altijd met de honden lopen, en we komen de eigenaren regelmatig tegen... en die hebben al aangegeven dat het geen probleem is als we daarheen willen... we moeten het alleen nog officieel vastleggen :D

balance
Moderator Over Paarden

Berichten: 18362
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 05:23

Wat leuk om dit zo over je te lezen, mooie maand om te gaan trouwen ;). Ik vind dat paaldansen toch wel heel erg knap :=.

Bentuh

Berichten: 3456
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:13

Wauw jullie hebben een leuke kudde verzameld zeg. Leuk dat je toekomstige man ook het paardenvirus heeft opgepakt.

een paaldansen, ik ben al trots dat ik een rondje kan draaien. HAHA paaldansen is echt topsport..

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:57

Stoer hoor, dat paaldansen! :)) :wow:

Amado7

Berichten: 10773
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:22

Leuk! Heel knap inderdaad dat paaldansen!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Algemeen & Markt

Berichten: 28307
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:29

Wat een leuk stuk Banjer :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49085
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:15

Dank jullie :D

hobbelheks

Berichten: 8846
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:34

gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!
wat een gave kudde heb je ondertussen verzameld :)

Jorinda

Berichten: 13478
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:42

Leuk interview! Wist helemaal niet dat jullie ook gaan trouwen. :D Heel leuk! En ik mis natuurlijk een foto van Oregon :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49085
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:45

Dank jullie :D

Oregon <3
Afbeelding

Tallie1979
Berichten: 22891
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:29

Kijk nou! Ik sta in je verhaal genoemd! Wat een tijden waren dat hè? Goede ouwe tijd! :D

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, Vera! :D

Leuk stukje! :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49085
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Vraag het Teamlid februari 2022: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:32

Dank je Tallie! Dat waren inderdaad mooie tijden he... als je een keer naar het hoge noorden wil komen, doen we het etentje over... :D