Bertram Allen wint GP Wellington, Harrie Smolders in de de prijzen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14555
Geregistreerd: 20-04-16

Bertram Allen wint GP Wellington, Harrie Smolders in de de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 18:07

Equnews
Sport

Afbeelding
Bertram Allen, hier met GK Casper. Foto: © FEI/Simon Stafford.


In totaal waagden 45 combinaties zich aan de CSI3* Grote Prijs van Wellington. Na een barrage met 14, herhaalde Bertram Allen zijn succes en won met Nicola Philippaerts' voormalige Harley vd Bisschop (Dulf Van den Bisschop). Allen won dezelfde Grote Prijs ook vorig jaar.

In het zadel van 15-jarige schimmel verwees de Ier olympisch kampioen Ben Maher naar de tweede plaats. Maher kwam als achtste aan de start en volgde uiteindelijk op de tweede plek met de 12-jarige KWPN'er, Faltic HB (Baltic VDL). Samen met de ruin uit de fokkerij van HA Brinkman & M. Huisman verwees de Brit Eduardo Pereira de Menezes met H5 Elvaro (Calvaro FC) naar de derde plek.

Net buiten het podium volgde Conor Swail met de 14-jarige Count Me In (Count Grannus). Nayel Nassar en de zon van Cassini, Coronado vervolledigden de top vijf voor trainer, Harrie Smolders met Jennifer Gates' Monaco (Cassini II).

"Mijn broer rijdt Harley normaal, maar Harry is momenteel in Spanje. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn hem nu te starten", vertelt Allen na afloop. "Ik had geen intentie druk te zetten voor de eindzege. De schimmel is sinds 2018 in de 'familie' maar werd eerder uitgebracht door Nicola Philippaerts."

Uitslag