Sport

Marc Boblet, hier met Noble Dream Concept Sol, heeft zijn paard Tamino naar
Jessica von Bredow - Werndl zien vertrekken.
Foto: Franz Venhaus/ Flickr
Marc Boblet, de Franse Grand Prix ruiter die voorheen ook deel uitmaakte van het landenteam, ziet zijn lichte tourpaard Tamino verhuizen. Het dier gaat naar de stallen van Jessica von Bredow – Werndl in Duitsland.
Tamino is een 8-jarige Oldenburger ruin van Tomahawk uit de merrie Weissella (Florencio x Donatalli x Aktuell). Hij werd gefokt door Helmut Osterkamp.
Hij werd als 3-jarige voor het eerst uitgebracht in Duitsland, door Tatjana Kaiser. In 2017 reed de professionele amazone Andrea Müller – Kersten hem tijdens de Oldenburger kampioenschappen voor jonge paarden in Rastede.
Verhuisd naar Frankrijk
Later werd hij verkocht naar de Fransman Guillaume Samson. Tamino maakte als 5-jarige zijn debuut in Frankrijk, in maart 2019 tijdens de nationale wedstrijd in Marcon. Dat jaar kwam hij uit in de rubrieken voor 5-jarige paarden.
Onder Marco Boblet maakte de donkerbruine ruin zijn internationale wedstrijddebuut op lichte tourniveau. Dit was in 2021, het paard was toen 7 jaar. De combinatie nam deel aan het CDIO Compiegne, hier werden ze 8e in de Prix St Georges met 68.676% en 6e in de Intermediaire I met 68.647%. Boblet nam het jonge lichte tourpaard mee naar Duitsland om deel te nemen aan de kwalificatiewedstrijd voor de Nurnberger Burgpokal in Elmlohe in augustus, gevolgd door die in Schenefeld in oktober.
Naar Duitsland voor Jessica
Een paar weken geleden droeg Samson de teugels van Tamino over aan olympisch kampioene Jessica von Bredow – Werndl.
Jessica bracht dit nieuws op haar eigen Instagram-account en kondigde de komst van het paard aan alsof hij zichzelf presenteerde:
“Langzaamaan vind ik mijn weg hier op stal, ik bloei op. Ik vind het erg fijn om met iedereen samen te werken, er hangt hier een coole sfeer in de rijbanen. Ik doe ook graag mijn best omdat Jessi zegt dat ze in mij gelooft en dat ik veel kan bereiken. Ik ben al klaar voor de lichte tour, maar dit jaar wil ik me graag ontwikkelen richting Grand Prix. De dames vinden mij een mooie kleine blikvanger. Ik hou van knuffelen, zelfs als ik slaap (en dat doe ik veel). Telkens als iemand langs mijn stal loopt, wil ik even hallo zeggen en iedereen begroeten.”