Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:Mensen lopen met een protese redelijk goed. En dat met maar twee benen. Een paard heeft er 4. Dus misschien is dat wel minder erg? Ik weet het niet, ben geen kenner. Maar wellicht dat een vierbener er minder hinder van ondervind dan een twee bener?
Pareltjes schreef:Ik vind dit heel lastig...
Mijn eerste reactie is, jongens dit moet je niet willen.
Na eens goed in me hebben opgenomen zie ik het toch wat genuanceerder.
Zeg ik nee omdat het nieuw is? Zeg ik nee omdat het een paard is? Zeg ik nee vanwege sociale druk?
Mensen lopen met een protese redelijk goed. En dat met maar twee benen. Een paard heeft er 4. Dus misschien is dat wel minder erg? Ik weet het niet, ben geen kenner. Maar wellicht dat een vierbener er minder hinder van ondervind dan een twee bener?
Ik vind het lastig om er een oordeel over helemaal goed of helemaal fout over te geven. Ik geef het het voordeel van de twijfel. Het paard zal me moeten overtuigen door zijn gedrag en levenslust. Een ding heb ik wel geleerd dat mens en dier zich wonderbaarlijk kunnen aanpassen aan een nieuwe realiteit, in dit geval de handicap. Als het paard laat zien dat het zich aan deze nieuwe situatie prima aanpast en een acceptabele funktionaliteit weet te behouden is het mij ok. Ik stam nog uit de tijd dat paarden voor ieder akkefietje werden ingeslapen. Wellicht brengt dit nieuwe inzichten met zich mee....
Pareltjes schreef:Ik vind dit heel lastig...
Mijn eerste reactie is, jongens dit moet je niet willen.
Na eens goed in me hebben opgenomen zie ik het toch wat genuanceerder.
Zeg ik nee omdat het nieuw is? Zeg ik nee omdat het een paard is? Zeg ik nee vanwege sociale druk?
Mensen lopen met een protese redelijk goed. En dat met maar twee benen. Een paard heeft er 4. Dus misschien is dat wel minder erg? Ik weet het niet, ben geen kenner. Maar wellicht dat een vierbener er minder hinder van ondervind dan een twee bener?
Ik vind het lastig om er een oordeel over helemaal goed of helemaal fout over te geven. Ik geef het het voordeel van de twijfel. Het paard zal me moeten overtuigen door zijn gedrag en levenslust. Een ding heb ik wel geleerd dat mens en dier zich wonderbaarlijk kunnen aanpassen aan een nieuwe realiteit, in dit geval de handicap. Als het paard laat zien dat het zich aan deze nieuwe situatie prima aanpast en een acceptabele funktionaliteit weet te behouden is het mij ok. Ik stam nog uit de tijd dat paarden voor ieder akkefietje werden ingeslapen. Wellicht brengt dit nieuwe inzichten met zich mee....
marleen_88 schreef:Ik denk dat dit dier nogal kostbaar witspul aan boord heeft? Waarom zou je anders aan dit dieronvriendelijke project beginnen?
Ik zou dit nooit als optie bedenken, ook niet aanmoedigen overigens.
8Eveline schreef:marleen_88 schreef:Ik denk dat dit dier nogal kostbaar witspul aan boord heeft? Waarom zou je anders aan dit dieronvriendelijke project beginnen?
Ik zou dit nooit als optie bedenken, ook niet aanmoedigen overigens.
Ik dacht nee toch maar zie op Facebook dat hij inderdaad dekhengst is![]()
Moet zeggen dat filmpje van rollen me verbaasde dat hij inderdaad hiermee kon opstaan. Maar paardwaardig leven nee.