Jacqueline Siu mikt met Carl Hester’s Brioso op Aziatische Spelen 2022

Moderators: Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Jacqueline Siu mikt met Carl Hester’s Brioso op Aziatische Spelen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-22 17:03

Eurodressage.com
Sport

Afbeelding
Jacqueline Siu en Fürst on Tour tijdens de Aziatische Spelen in 2018, waar ze
individueel goud wonnen.
Foto: Yong Teck Lim/ FEI/ Flickr

De in Groot-Brittannië gevestigde amazone Jacqueline Siu heeft voor de Aziatische Spelen 2022 een nieuwe troef in handen. De Hong Kong Racing club sponsort haar en heeft Brioso, van Carl Hester, voor haar vastgelegd.

Brioso is een 12-jarige Hannoveraanse merrie, die in Groot-Brittannië werd geboren. Haar vader is Benetton Dream en haar moeder Dacaprio Ana (Dimaggio x Warkant x Akzent I x Der Lowe xx). Zij werd gefokt door Nicole Nelson bij de Tramontana Stoeterij.

Hester – Dujardin
De vosmerrie werd als net ingereden jong paard gekocht door Carl Hester. In 2014 werd zij geregistreerd bij de FEI, toen met als eigenaren Charlotte Dujardin en Andrew Fletcher. Vijf jaar later was zij in eigendom van Fletcher, Carl Hester en Isobel Barber.

De merrie werd in 2016, op 6-jarige leeftijd, voor het eerst uitgebracht door Charlotte Dujardin. Zij won in dat jaar de Britse Kampioenschappen op basisniveau. In 2017 won zij de Britse Winterkampioenschappen op medium niveau en in 2018 werd ze derde bij de Britse Kampioenschappen op advanced medium niveau.

In 2019 nam Carl Hester de teugels over en bracht haar uit op nationaal lichte tourniveau. Brioso haar laatste wedstrijd was het CDI Bolesworth in Juni 2019. Hier won de combinatie de Prix St Georges met 74.618% en de kür op Inter I niveau met 78.520%.

Jacqueline Siu
Daarna verdween Brioso voor drie jaar uit de wedstrijdring. Maar ze staat nu op het punt haar comeback te maken met Jacqueline Siu, als haar troef voor de Aziatische Spelen.

In het voorjaar van 2017 kocht de Hong Kong Jockey Club het paard Fürst on Tour als Siu haar troef voor de Aziatische Spelen in 2018. Dit paard werd in 2014 Europees Kampioen bij de junioren. De combinatie maakte de verwachtingen waar en won individueel goud. Fürst on Tour is dit jaar 17 jaar geworden en werd in juli 2021 voor het laatst uitgebracht, bij het CDI Hartpury.

De teugels van Brioso zijn nu aan Siu gegeven, zij zal ook gaan trainen bij Carl Hester. De Aziatische Spelen 2022 zullen eind september worden gehouden in Hangzhou, China.

“Bella heeft het in zich een goed Grand Prix paard te worden. Maar het is ook goed voor haar om eerst nog een extra seizoen op lichte tourniveau te doen. Daarom laat ik Jackie dit seizoen op haar rijden en hopelijk mag zij met haar naar de Aziatische Spelen,” vertelt Carl aan Horse & Hound. “Het paard blijft wel van mij, en Jackie komt naar mij toe om haar te rijden. Ze is een liefdevolle amazone en een heel aardige persoon – Ik ken haar al sinds zij een young rider was.”

Ondersteuning van de Hong Kong Jockey Club
Jackie vertelt aan Eurodressage: “Carl heeft mij de geweldige mogelijkheid gegeven om zijn prachtige merrie Bella te rijden met het oog op deelname aan de Aziatische Spelen in September dit jaar. Ik voel mij gelukkig dat ik onder het toeziend oog van Carl mag trainen. Niet alleen met Bella, maar ook met mijn andere paarden.”

Jacqueline Wing Ying Sio is lid van het ruiterteam van de Hong Kong Jockey Club. In het verleden mocht zij meerdere goede paarden rijden, die door hen werden gesponsord, denk aan Connery en Fürst on Tour.

“Ik blijf gesponsord worden door de Hong Kong Jockey Club, de paardensportfederatie van Hong Kong en ook het Sportinstituut van Hong Kong. Zij steunen mij in de aanloop naar het hopelijk bereiken van mijn doel op de Aziatische Spelen. Daar ben ik hen heel dankbaar voor,” zegt Jackie tegen Eurodressage. “Als team werken we er hard aan om Hong Kong te vertegenwoordigen in alle disciplines, op het beste van ons kunnen. We hebben een spannend jaar voor de boeg!”

Afbeelding

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie