Groentesoep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Groentesoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 12:42

* Bokt
Community

Apple draait al jarenlang mee op Bokt en in het moderatorteam. Als Community Redacteur zal zij regelmatig een column schrijven over zaken die opvallen op Bokt of in haar eigen leven met haar paarden. Bij voorkeur natuurlijk een combinatie van beiden!

Afbeelding

Eind januari 2002 (!) plaatste Bokker Pokemon een topic dat ze een pony wilde nemen. Van haar ouders mocht ze geen pony, maar nu hadden zij en haar vriendin een leeg schuurtje ontdekt op een volkstuincomplex waar de pony dan in kon staan. De pony kon wel gevoerd worden met wat er over was van de volkstuinen en kon ook groentesoep krijgen. Op de manege waar ze les hadden lagen nog oude ongebruikte borstels enzo die ze mee konden nemen. Het idee was om het geld dat ze nu elke week op de manege uitgaven dan maar te besteden aan de pony zodat hun ouders er niet achter kwamen. Enige vraag nog was hoe ze aan een pony zouden komen :+

Er kwam nog een vervolgtopic waarbij trots foto's werden getoond van een verzorgpony. Waarbij de pony op de foto's van een Bokker bleek te zijn. Sterker nog, van twee Bokkers: op de ene foto stond een vospony en op de andere een bruine (winter en zomervacht, dan verschieten ze van kleur :+ )

Jullie lazen het goed, geen typfout, het oorspronkelijke Groentesoeptopic is inmiddels al 20 jaar oud. Het groentesoep verhaal is een geheel eigen leven gaan leiden en tot op heden ten dage wordt er hier op Bokt verwezen naar 'groentesoep' zodra een Bokker een ongeloofwaardig verhaal op hangt. Veel van de huidige Bokkers weten misschien niet eens meer waar de groentesoep vandaan komt of begonnen net aan de kleuterschool toen het oorspronkelijke topic werd geopend. Dat maakt verder niet uit: de vermelding van Groentesoep dekt de lading volledig.

Twintig jaar verder in de tijd, januari 2022. Een van mijn paarden, De Dais, heeft een wat rare hoest. Niet constant, niet elke dag of op vaste momenten, onvoorspelbaar. Een keertje toen ik haar had buiten gezet een grote hoest toen ze op stond na het rollen. Een andere dag hoorde een stalgenoot een rare rochel net na het voeren, alsof er iets in het verkeerde keelgat zat of wellicht een slokdarmverstopping. Weer op een andere dag plots een hoest tijdens het buitenritje. Andere dagen en momenten weer niets aan de hand. Niet een vast moment met 'in de ochtend opstarten' of 'bij het eten' of 'tijdens het rijden' of 'continue'. Af en toe een hoest en dan weer een poos niets.

Stalgenoot had nog een hoestpoeder staan. Dat had ze ooit aan haar paard gegeven toen hij een kuchje had en het was toen eigenlijk wel snel over ook. Het rook wel lekker en had ingrediënten als fenegriek, paardenbloem, brandnetel, tijm, knoflook, zoethout en nog een rijtje planten en kruiden. Zij had het niet meer nodig en anders zou het toch maar over de houdbaarheidsdatum gaan.

Dan de volgende uitdaging: hoe dit te voeren aan De Dais? Volgens Stalgenoot at haar paard het gewoon over zijn voer, maar De Dais is nogal kieskeurig. De Dais eet alleen dingen die ze kent. Toen ze net bij ons kwam was een wortel al een uitdaging, maar ondertussen is ze zo ver dat ze dingen eet als wortels, appels en zaken die uit een verpakking komen waar een paard op staat. Paardensnoepjes met een smaakje dat verder gaat dan appel, wortel of vanille eet ze overigens ook niet (ook al staan er 20 paarden op de verpakking). Er stond een afbeelding van een paard op de pot hoestmix dus dat zou goed moeten komen.

De Dais krijgt elke avond wat speedibeet. Aangemaakt met warm water. De hoestmix werd door de warme speedibeet gemengd en jawel: voor wat betreft geur leek het precies op *tromgeroffel* groentesoep. De Dais at het met smaak op.

Het rare kuchje is inmiddels verdwenen. Dus. 20 jaar na dato. Groentesoep: helpt tegen hoest :+

Voor de Bokkers die het originele Pokemon/Groentesoep topic nog eens willen doorlezen: [VSW] pony nemen

Mungbean

Re: Groentesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:49

Geniaal _O-

Ik weet alleen niet of ik er blij van wordt om te weten dat ik gewoon alweer zo oud ben := |(

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:51

Hahah fantastisch!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:52

Prachtig topic :D
En mooi om te weten dat groentesoep dus wél echt werkt.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:55

Haha, nu snap ik waar het groentesoep verhaal vandaan komt :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:55

Je hebt deze vinding toch wel gepatenteerd hoop ik? En ik zou het in de biologische mensenwinkel leggen, beetje slapend rijk worden (wel even het paardvan de verpakking halen anders krijg je daar weer gezeik mee) :))

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:56

Heerlijk topic!! :D Weet nog dat ik voor het eerst de groentesoep verwijzing tegenkwam en het originele topic indook, leuk dat ook de nieuwe garde bokkers de uitleg nu krijgen! En fijn dat De Dais er goed op gaat :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:58

Ik wist het nog, de vervolg topics heb ik toen gelezen nog als meelezer ipv bokt lid en daarna het orginele eerste topic ook.

Maar gelukkig zie je groentesoep werkt wel. :))

Is er ooit achterhaald wie Pokemon was trouwens?
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-02-22 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:00

Ik las de topictitel en moest inderdaad weer denken aan het topic van lang, lang geleden. Heerlijk. Echt een inside joke voor oude bokkers haha

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:03

Was het nu een echt verhaal of een verhaal om Bokt op de kast te krijgen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:07

Ik zie iets opmerkelijks...
De registratiedatum van Apple is héél toevallig nét een paar dagen voor 'Pokemon' :+

Valt niet op hoor, Apple :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:08

Dus de moraal van het verhaal: Apple = Pokemon? }>
Wat fijn dat de groentesoep uiteindelijk toch blijkt te werken! :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 13:11

Nu je het zegt Ibbel :)) Dat was mij nog niet opgevallen :D :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:21

Prachtig hoe een internettrol faam kan genereren. 20 jaar later en het gros van Bokt weet waar je het over hebt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:22

Wat leuk! Zo zie je maar weer. Geen ‘Oma weet raad’ maar ‘Bokt weet raad’!
Groentesoep is goed voor vele kwaaltjes.
Ja het Pokemon topic, dat is lang geleden. Toen was ik nog jong. :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:27

Nu komt de aap uit de mouw Apple.

Maar geniaal _O-

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:56

Ow jeetje, noet hoed maar ik weet het originele verhaal ook nog, toen met verbazing ......
Wat vliegt de tijd , maar ik heb het wel altijd geweten hoor, die groentesoep worden paarden groot sterk en gezond van hahaha
Prachtig verhaal

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:02

draai ik alweer zo lang mee dan, de groentesoep ken ik nog wel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:30

Groentesoep = echte boktklassieker!

Nu Baaisikkel en wheelingkawa :-)

halterscoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:32

Heerlijk verhaal om te lezen en het verklaard ook veel voor nieuwe leden ;p

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:44

Ik zat net op bokt toen dat betreffende topic langs kwam en ik wist niet wat ik las :D.

Mooi dat je nu nog steeds groentesoep aan je paard geeft, is het toch nog ergens goed voor geweest *D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:55

meteen allemaal oude bekenden, wat leuk!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:56

Wauw ik wist niet dat het groentesoep verhaal al zo oud was, ik voel me oud..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:37

Amado7 schreef:
Nu komt de aap uit de mouw Apple.

Maar geniaal _O-

Nu komt de pokemon uit de mouw bedoel je!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:38

Jeetje, zit ik alweer zo lang op Bokt? Ze zou haar pony toch ook hoestsiroop geven als hij ziek zou zijn. Dan was de dierenarts niet nodig.