Ondergronds drugslab bij voormalige manege in Ambt Delden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Ondergronds drugslab bij voormalige manege in Ambt Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-22 20:07

Bokt.nl
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet de voormalige manege uit het artikel. Foto: aniek1985.

Bij een voormalige manege in Ambt Delden, Overijssel, is een ondergronds drugslab ontdekt. Het perceel, dat sinds 6 januari in eigendom is van Landgoed Twickel, was hiervoor in eigendom van Valeria Lienhop uit Duitsland. Zij is bestuurder van ‘paardenholding’ Luca Equestrian.

De afspraak was, dat mevrouw Lienhop tot 7 februari de tijd kreeg om de boerderij met stallen en bijgebouwen bezemschoon op te leveren, van mestput tot hooizolder. Als stok achter de deur moest ze een borg betalen van 230.000 euro.

Landgoed Twickel zou volgens de akte de sleutels en vrije toegang tot alle gebouwen krijgen op 10 januari, met uitzondering van de gebouwen die op dat moment nog gebruikt werden. De politie ontdekte dinsdag 1 februari dat daar illegale activiteiten waren.

Rentmeester Egbert Jaap Mooiweer wilde niet inhoudelijk reageren: "De politie heeft mij met klem verzocht om lopende het onderzoek geen mededelingen te doen, en dat doe ik daarom ook niet." Hij kan wel zeggen dat het om een drugslab gaat.

Ook de voormalige eigenaar wilde niet inhoudelijk reageren. Zij zegt sinds augustus vorig jaar in Duitsland te wonen. Ze beweert al acht maanden niet meer op de boerderij in Ambt Delden te zijn geweest. "De boerderij had ik verhuurd, maar ik zeg niet aan wie. Ik wil eerst overleggen met de politie", zegt zij in een eerste reactie.

Lienhop is actief in de paardenbranche. Onder de naam Quality Horses had zij daar sinds 2014 een manege, verhuurde ze paardenboxen en handelde zij in sportpaarden. In 2018 ging het bedrijf failliet. Omdat Lienhop geen boekhouding bijhield is zij volgens curator Kolkman verantwoordelijk voor de schade dat het faillissement veroorzaakte.

In 2017 en begin 2018 ging Quality Horses ook al failliet. Het faillissement werd opgeheven omdat Lienhop de schulden alsnog betaalde.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ondergronds drugslab bij voormalige manege in Ambt Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:37

Het is wat met die paardenbedrijven die ook een drugslab runnen :=
Goede combinatie blijkbaar :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:27

Cayenne schreef:
Het is wat met die paardenbedrijven die ook een drugslab runnen :=
Goede combinatie blijkbaar :+

Sowieso; Homemade hennepstrooisel! :+

Oh, lees net pas lab. Dan geen homemade hennepstrooisel. -O-

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:53

Blijkbaar goede business. Dure hobby die paarden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:16

Nou, echt hè? Die drugscriminelen zijn ook niet gek. Ze weten wel wie ze moeten hebben.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:16

Het zal wel te maken hebben dat paardensport en de onderwereld soms dichterbij elkaar zitten dan we denken. De paardenhandel is een heel handig middel om geld wit te wassen.

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 04:06

Tja iedereen weet toch dat als je een paard hebt er geen geld is voor drugs, dan moet je het toch echt zelf maken :+

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie