Joyce Ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103239
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Joyce Ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 20:35

* Bokt
Community
Tekst: Joyce Ter Horst

Afbeelding
Joyce Ter Horst. Foto: Remco vd Kruis


Joyce Ter Horst is oprichter van Paard Verzameld. Wat dat precies inhoudt legt ze hieronder uit. Wat dit nou zo bijzonder maakt is dat er meerdere bokkers hun creaties op die website laten zien en je er de mogelijkheid hebt om hun creaties ook daadwerkelijk te kopen. Geïnteresseerd en wil je meer weten? Lees dan wat Joyce over haar website verteld en neem eens een kijkje op de website.


Paard Verzameld, een eerbetoon
Om de herinnering aan mijn eigen paard levend te houden, richtte ik in 2016 Paard Verzameld op, waar Paard Verzameld Gallery en Paard Verzameld Collective onder vallen. Een internationaal kunstplatform, met een knipoog in de naam naar de paardensport. Alles heeft betrekking op mijn paard. De kleuren van ons logo zijn bijvoorbeeld die van haar halster, dekens en zadeldekjes. Als kind had ik al een liefde voor paarden en tekenen. Door mijn studie aan de kunstacademie en later mijn werk als illustrator kreeg kunst een speciale plek in mijn hart. In kunst kon ik mijn emoties kwijt en vond ik troost toen mijn eigen paard onverwachts overleed. Inmiddels zijn we zes jaar verder en is Paard Verzameld nog steeds een prachtig eerbetoon.

Het paard, de muze
Paard Verzameld Gallery bestaat uit een platform met diverse social media kanalen, en een online galerie en agentschap dat zo’n 40 internationale kunstenaars vertegenwoordigt. Deze kunstenaars hebben allemaal één gemene deler: het paard als hun muze. Schilderijen, tekeningen, lino en etsen, maar ook beeldhouwwerk en fotografie. Van traditioneel klassiek tot hypermodern abstract. In iedere stijl en prijsklasse.

De afgelopen jaren heeft Paard Verzameld ook mooie en creatieve samenwerkingen gehad. Zo werkten we mee als partner van het Mauritshuis Museum rondom de tentoonstelling van George Stubbs en Whistlejacket en organiseerde we in samenwerking met het magazine Bit drie keer de coverwedstrijd. In 2021 zijn we officieel partner geworden van het grote paardenevenement Fieracavalli Verona in Italië en hebben we een fantastische partner gevonden in De Paardenkamp, waar we dit jaar samen een expositie organiseren!

Paard Verzameld Collective
Naast het vertegenwoordigen van deze internationale kunstenaars houden we ons ook bezig met netwerken en educatie. Dit gebeurt sinds 2017 in het Paard Verzameld Collective. Ongeveer 115 kunstenaars uit 35 landen komen hier (online en live) samen.

Afbeelding
Gemaakt door _San87_.



Onder deze leden bevinden zich ook Bokkers, sommigen actief vanaf het eerste uur. _San87_ (winnaar Bokt Kunst Bokaal 2021), Fnanne (winnaar Bokt Kunst Bokaal 2020), Sall, NikkiDeKerf, Marjoke, Daisyree en Mar_Fay. Mar_Fay’s reis naar Verona om te exposeren op het Art&Cavallo-evenement hebben jullie vast voorbij zien komen!

Voor de patronleden van deze groep organiseren we maandelijks een ‘art challenge’ met elke maand een ander thema. Dat kan een specifieke kunstenaar zijn, een stroming of techniek. De bedoeling hiervan is dat je leert ‘out of the box’ denken in plaats van in je bekende patroon als kunstenaar te blijven werken. Soms is input vanuit onverwachte hoek fijn om net even een bepaalde techniek beter te leren beheersen of meer te weten te komen over die ene kunstenaar van wie je wel eens had gehoord. Ook organiseren we dit jaar weer diverse masterclasses met een specifiek thema en inspiratiedagen op locatie de Paardenkamp, waar we twee dagen samen observeren, schetsen, lekker eten en vooral veel praten. Voor over het algemeen solistische kunstenaars is samen zijn met ‘like-minded spirits’ erg belangrijk. En vooral gezellig! Voor onze meeting in maart komen leden uit Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk en Engeland samen bij De Paardenkamp om samen ons jubileum te vieren! Wil je (nog) meer weten over ons, de galerie of ben je geïnteresseerd in het collectief, kijk dan op onze website of social media kanalen.

Afbeelding
Gemaakt door Mar_Fay
Afbeelding
Gemaakt door Fnanne
Afbeelding
Gemaakt door Sall




Joyce Ter Horst, oprichter Paard Verzameld
https://www.paardverzameld.com
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 11-02-22 07:11, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42555
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Joyce ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:34

Leuk artikel :D. En een superleuk collectief om lid van te zijn.

RianneH

Berichten: 28325
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Joyce ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:47

Wat een leuk artikel, mooi om de achtergrond te leren kennen! Ik volg Paard Verzameld op FB, komen echt prachtige dingen voorbij! Eens iets aanschaffen staat wel op het lijstje :D

mar_fay

Berichten: 2626
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:18

_San87_ schreef:
Leuk artikel :D. En een superleuk collectief om lid van te zijn.


Helemaal mee eens! Ik heb er alweer jarenlang plezier, doe er kennis op en ben enorm gegroeid in deze inspirerende omgeving <3 . En ik heb Paard Verzameld ooit leren kennen via Fnanne, toen zij het noemde in een topic op UK op bokt :j

Daisyree

Berichten: 2874
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:23

_San87_ schreef:
Leuk artikel :D. En een superleuk collectief om lid van te zijn.


Helemaal waar!
❤️

janouk
Blogger

Berichten: 18061
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Joyce ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 07:35

Trots op je, Joyce. <3

Sall

Berichten: 6839
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Joyce ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:48

Erg leuk artikel, ook ik ben trots om onderdeel van het Paard Verzameld collectief te zijn en dat mijn werk vertegenwoordigd wordt door de Paard Verzameld Gallery

Fnanne

Berichten: 14277
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:23

Sall schreef:
Erg leuk artikel, ook ik ben trots om onderdeel van het Paard Verzameld collectief te zijn en dat mijn werk vertegenwoordigd wordt door de Paard Verzameld Gallery


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten :)
Een mooi en actief collectief, fijn om je passie te kunnen delen :D

sultan15

Berichten: 601
Geregistreerd: 30-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:10

Go Joyce *\o/* Super gaaf om zo met je passie bezig te zijn :D :D

horsiegek

Berichten: 2361
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Joyce ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:25

Super gaaf collectief! Ooit wil ik ook eens lid worden, leuk om mee te doen met de challenges lijkt mij, maar voor nu heb ik gewoon te weinig om te laten zien om aan te sluiten.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:33

Jaaa *\o/* Leuk om te lezen én deel van uit te mogen maken <3

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:17

Wat fijn en mooi om te lezen! En hoe fier ik ben om hier deel van te mogen uitmaken <3

CaPrIoLe`79
Berichten: 5546
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Joyce Ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:27

Deze galerie is echt de perfecte manier om paardenliefhebbers en kunstenaars samen te brengen. Er ontstaan steeds meer interessante samenwerkingen. Ik zit al een aantal jaar bij hun kunstcollectief en daarom volg ik hun socials ook. Ik moet zeggen dat dat echt genieten is met al het werk dat daar langs komt.

Seven

Berichten: 21295
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Joyce Ter Horst aan het woord over haar website Paard Verzameld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:37

Heel leuk artikel en het collectief volg ik ook al even geweldig om al die stijlen samen te zien komen <3