Toppaard van Isabel Cool noodgedwongen op pensioen na tragisch ongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Toppaard van Isabel Cool noodgedwongen op pensioen na tragisch ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 18:34

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Bellatrix.

De Belgische dressuuramazone Isabel Cool moet haar toppaard No Limit noodgedwongen op pensioen sturen na een tragisch ongeluk. Ze waren vorige week nog samen te zien op een oefenwedstrijd op Inter 1-niveau. Het duo behaalde in 2021 zilver op het BK voor dressuur.

Ze schreef het volgende op haar social media: "De wereld staat even stil... Mijn knappe hengst No Limit, hier geboren bij Cool Horses en op weg naar de GP's, sprong over de paddock en gleed uit op het beton. Zijn achterbeen, alle pezen, ligamenten en gewrichtsbanden sprongen af. Hij is goed uit de operatie gekomen maar het is nu nog een lange weg en nog een operatie te gaan voor hij een pijnvrij leven op de wei tegemoet gaat. In de sport zal hij nooit meer kunnen lopen. Het was afgelopen zaterdag op de oefenwedstrijd zijn eerste Inter 1 en dus ook mijn laatste rit met hem. We zijn er allemaal het ziek van..."

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 03-02-22 06:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

nicolanca

Re: Toppaard van Isabel Cool noodgedwongen op pensioen na tragisch ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:04

Ongelofelijk sneu. En respect dat ze alles op alles zet om hem toch nog een pensioen te geven.

AaronYveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:39

nicolanca schreef:
Ongelofelijk sneu. En respect dat ze alles op alles zet om hem toch nog een pensioen te geven.

idd een pijnvrij leven in de wei. Mooiste wat ze hem nu kan bieden. Echt sneu voor hen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:31

AaronYve schreef:
nicolanca schreef:

idd een pijnvrij leven in de wei. Mooiste wat ze hem nu kan bieden. Echt sneu voor hen

maar wel een pijnvrij leven in de toekomst, waar tenminste 2 operaties en een lange weg voor nodig zijn. Dat zou, met de info die in de OP staat, niet mijn keuze geweest zijn (naast het feit dat ik daar het geld niet voor (over) heb).

Ontzettend verdrietig nieuws en ik hoop dat het paard snel pijnvrij en paard kan zijn. Sterkte aan de amazone

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:30

Rocamor schreef:
AaronYve schreef:

maar wel een pijnvrij leven in de toekomst, waar tenminste 2 operaties en een lange weg voor nodig zijn. Dat zou, met de info die in de OP staat, niet mijn keuze geweest zijn (naast het feit dat ik daar het geld niet voor (over) heb).

Ontzettend verdrietig nieuws en ik hoop dat het paard snel pijnvrij en paard kan zijn. Sterkte aan de amazone

Is zelf gefokt en haar grote trots.
Geloof me vrij dat ze niets zou doen wat haar paard ten slechte zou uitkomen.

Juist diep respect dat ze dit wel doet. Met de info op haar insta snap je de keuze echt wel :j

Elisa2

Re: Toppaard van Isabel Cool noodgedwongen op pensioen na tragisch ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:35

Ik heb er ook respect voor, voor een paardwaardig leven op de wei..en niet een leven wat alleen maar waarde heeft omdat de ruiter er iets aan heeft.

Wel echt een heel naar ongeluk zeg...