Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Kuggur schreef:Dat viel mij inderdaad ook op Ibbel.
Maar ik moet toegeven, ik lees de "tips van de top" alleen voor de amusementswaarde.
Ben benieuwd waar in het artikel staat hoe je gebruik maakt van het kuddegedrag (titel van het artikel)
Kuggur schreef:Dat viel mij inderdaad ook op Ibbel.
Maar ik moet toegeven, ik lees de "tips van de top" alleen voor de amusementswaarde.
Elisa2 schreef:Ik zie er niet zoveel negatiefs in? Oke..als je muggenzift over het woordje "had".
Maar wat ik er uit haal is:
-Wees een duidelijke leider.
-Werk op rust en vertrouwen.
-Houdt altijd rekening met schrikreacties en straf het paard daar niet voor.
-Zorg dat het paard geen angst voor je heeft.
Toch een goede les voor een aantal mensen denk ik...
fransje23 schreef:He is wel een knullig stukje met die verleden tijd en dit als samenvatting van de tip:
Tip van Marion: Het paard is een kuddedier, daar hebben we soms last van, maar we maken er ook gebruik van.
Ibbel schreef:Elisa2 schreef:Ik zie er niet zoveel negatiefs in? Oke..als je muggenzift over het woordje "had".
Maar wat ik er uit haal is:
-Wees een duidelijke leider.
-Werk op rust en vertrouwen.
-Houdt altijd rekening met schrikreacties en straf het paard daar niet voor.
-Zorg dat het paard geen angst voor je heeft.
Toch een goede les voor een aantal mensen denk ik...
De titel is: "maak gebruik van kuddegedrag" Een mens is geen kudde, zelfs geen onderdeel ervan.
Wees een duidelijke leider is geen "gebruik maken van kuddegedrag".
Gebruik maken van kuddegedrag is: je paard durft niet door de plassen? Vraag één of meer ruiters mee met paarden die dol zijn op water en laat je paard hun volgen. Dát is een tip om 'gebruik te maken van kuddegedrag'.
Elisa2 schreef:Voor sommige mensen is fouten kijken veel makkelijker dan de positieve dingen er uit halen he? Ik ben blij niet tot die groep te behoren.