Paardensport neemt afscheid van Willy Taets, fokker van Hello Sanctos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardensport neemt afscheid van Willy Taets, fokker van Hello Sanctos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 15:19

Equnews.be
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

De paardensport heeft helaas afscheid moeten nemen van Willy Taets. Hij was de trotse fokker van de legendarische ruin Hello Sanctos.

Het talentvolle paard Hello Sanctos is een zoon van Quasimodo van de Molendreef en komt uit de fokkerij van Willy Taets. Met Scott Brash heeft de sBs-ruin maar liefst ruim 20 internationale zeges op zijn naam waarvan heel wat GCT Grand Prix's. Sanctos was ook het eerste paard dat de Rolex Grand Slam op zijn naam schreef. De Olympische Spelen in Rio de Janeiro was het laatste kampioenschap voor het fokproduct van Willy Taets.

Willy Taets mocht in 2015 de World Breeding Federation for Sport Horses Rolex Award in ontvangst nemen als de beste fokker van het jaar in de showjumpingwereld.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:06

Uit het nieuwsbericht was me niet helemaal duidelijk of hij gestopt was met fokken en het afscheid daarom was of dat er iets anders aan de hand was. Toen ik het bericht op Equnews verder las zag ik dat hij bij een auto ongeluk om het leven was gekomen. Ben je 83 en dan moet iedereen door zoiets plotseling afscheid van je nemen...
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/143 ... -en-heille .