Hippisch Centrum Flevodrome nieuwe naam voor Flevomanege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Hippisch Centrum Flevodrome nieuwe naam voor Flevomanege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 09:28

Omroep Flevoland
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Het nieuwe paardensportcentrum aan de Wisentweg in Dronten gaat Hippisch Centrum Flevodrome heten. De eerste paal van het nieuwe centrum is donderdag de grond ingegaan.

Voorzitter Gert Naber is opgelucht dat het eindelijk zover is. Het heeft ruim vijftien jaar geduurd voor de verhuizing van de Flevomanege vanaf De Zuid in Dronten met de juiste vergunningen doorgezet kon worden. Op de oude plek van de manege komen 140 woningen voor veel doelgroepen.

Hippisch Centrum Flevodrome komt naast het Paardensportcentrum Dronten en de Paardenplaats, de afdeling van hippische bedrijfskunde van de Aeres Hogeschool te liggen. Zo ontstaat er een paardenboulevard, waar de drie bedrijven straks gaan samenwerken.

Bekijk hier het filmpje.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

chamion
Huisheks

Re: Hippisch Centrum Flevodrome nieuwe naam voor Flevomanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:42

Eerder 20 jaar :')
Maar fijn voor ze. Ik ken de flevomanege in De Zuid al bijna 20 jaar. Heb er in het verleden gereden, ik heb er op praktijk dagen van school rond gelopen en een lange stage gedraaid. Zelfs nog overwogen om er te gaan werken, maar toch bij mijn huidige baas uitgekomen.

Ik wens ze heel veel plezier op de nieuwe locatie en ik hoop dat de bouw voorspoedig gaat verlopen.

misterA

Re: Hippisch Centrum Flevodrome nieuwe naam voor Flevomanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:29

Respect voor alle vrijwilligers. Na jaren voorbereiding, vergaderen, finaniering rond krijgen is het eindelijk zover. En als kers op de taart, trots op onze provincie, trots op Flevoland. Heel veel succes.