Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gowlan schreef:Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Als je een Piet paniek paard hebt die reageert op de kussens dan denk ik eerder dat de risico's groter zijn dan kleiner.
Daarbij wordt zowel het hoofd als de staart vastgebonden en ondersteund bij het opstaan vanuit een narcose en is de recovery box vaak al bekleed met speciale wanden tegen verwondingen.
Ik heb hier dus eigenlijk niet echt een mening over, het zal vast voor sommige paarden werken maar ik denk niet voor alle.
Captain schreef:office schreef:Waarom hangen ze ze niet in een tuigje met een paard er naast tijdens het ontwaken ? Ben ik toch wel benieuwd naar.
Zo'n tuig waar ze inderdaad in 'hangen' maar ook in staan... dat lijkt me ook veel logischer eigenlijk!!
Mariloulou schreef:Vind dit een interessante ontwikkeling, maar vraag mij af hoeveel klinieken daadwerkelijk de tijd en mensen hebben om met twee/drie man het paard in bedwang te houden bij het ontwaken in de kussens.
Mijn ervaring is toch dat het paard in de recovery wordt gelegd en het dan zelf moet uitzoeken.
Gowlan schreef:Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Als je een Piet paniek paard hebt die reageert op de kussens dan denk ik eerder dat de risico's groter zijn dan kleiner.
Daarbij wordt zowel het hoofd als de staart vastgebonden en ondersteund bij het opstaan vanuit een narcose en is de recovery box vaak al bekleed met speciale wanden tegen verwondingen.
Ik heb hier dus eigenlijk niet echt een mening over, het zal vast voor sommige paarden werken maar ik denk niet voor alle.