Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Daihyo schreef:Mijn haflinger heeft ook pas de 1e behandeling gehad voor zijn blessure aan het spronggewricht.
[ [url=m/OsQq6a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uE2Xcd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier had er al 1 losgelaten, vandaar het bloed.
[ [url=m/QenYj6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daihyo schreef:Mijn haflinger heeft een beschadiging aan het spronggewricht, waarschijnlijk door een trap. Hij heeft last van botafbraak. Reguliere behandelingen hielpen niet, dus ben ik het in de alternatieve hoek gaan zoeken en kwam ik hier op uit. We hopen dat zo de afbraak stabiliseert.
8nnemiek schreef:Heel mooi dat dit werkt, maar het verbaast me wel nog steeds dat er zo weinig bekend is over CPL dat zelfs een dierenkliniek het niet herkent. Ik lees vooral over zalfjes, smeren, medicijnen.. terwijl juist de voeding zo belangrijk is bij friezen en koudbloeden met CPL en mok.
hagelslag schreef:Daihyo schreef:Mijn haflinger heeft een beschadiging aan het spronggewricht, waarschijnlijk door een trap. Hij heeft last van botafbraak. Reguliere behandelingen hielpen niet, dus ben ik het in de alternatieve hoek gaan zoeken en kwam ik hier op uit. We hopen dat zo de afbraak stabiliseert.
Aahh wacht ja, ik weet welke haflinger en welke situatie.
Ik hoop van harte dat het helpt!

Muze schreef:Heb er mixed feelings over. Ook enorm duur wel? Hoor soms dat er wel 10 bloedzuigers gebruikt worden ( a 10 euro per stuk) en dan de behandeling vaak nog erbij?
Ben je er dan vaak al met 1 behandeling of meer..
Daihyo schreef:Ik moest alleen de bloedzuigers betalen die beten. Er werden er 8 opgezet en beten er uiteindelijk maar 5. Die andere 3 zijn weer terug het potje in gegaan en worden weer een andere keer ingezet.
Bij de mijne zijn er meerdere behandelingen nodig.
Het nabloeden vond ik er wel pittig uitzien op de lichte benen. Het kan tot 12 uur nabloeden, dus ik was blij dat het in de middag was en snel donker was. Infecties ontstaan er niet, omdat de bloedzuigers zuiverende stofjes in hun speeksel hebben. Ontsmetten zorgt er juist voor dat die werking minder wordt. En juist als het bloedt blijft het schoon.
8nnemiek schreef:Heel mooi dat dit werkt, maar het verbaast me wel nog steeds dat er zo weinig bekend is over CPL dat zelfs een dierenkliniek het niet herkent. Ik lees vooral over zalfjes, smeren, medicijnen.. terwijl juist de voeding zo belangrijk is bij friezen en koudbloeden met CPL en mok.
Muze schreef:Haha sorry de bloedzuigers!