Fruitteler Dominic Leenaers uit Sint-Truiden (België) keek raar op, toen hij ineens een partij van negen zadels, enkele hoofdstellen en twee paardendekens in zijn fruitplantage aantrof. De fruitplantage is al eerder gebruikt als dumpplek voor houtafval, betonpuin en asbestafval, maar voor paardenspullen was dit de eerste keer. “Dit kan niet van een particulier zijn. Dit is eerder een opruiming van een manege. Op de zadels staan de namen van de paarden”, zegt Dominic.
Leenaers heeft een klacht ingediend bij de politie, maar hij verwacht daar niet veel van. “De daders blijven meestal onvindbaar, waardoor wij het afval zelf moeten opruimen.”
Ik kan me niet voorstellen dat een manege of pension ineens 9 zadels ergens dumpt, en dan ook nog met de namen erop. Zo lang de boom niet stuk is, is elk zadel nog wel wat geld waard. Denk ook eerder aan een diefstal, en dat de dieven de oude zooi waar te weinig aan te verdienen was hebben weggegooid.
Art_Ificious
Geplaatst: 18-01-22 21:21
Goh, ik heb de foto gezien op fb. De zadels zijn beschadigd dus gedumpt door oorspronkelijke eigenaar van de zadels kan echt wel. Naar stort brengen als grof vuil kost immers ook geld per kg.
In artikel op fb staat echter of iemand de namen herkent. Maar verder wordt er nergens een foto ofzo gepost van de namen. Dus tja hoe willen ze dan dat mensen de namen herkennen?
Ik vind het toch wel een klein beetje dom om dat te dumpen mét de namen van de dieren er nog op/aan. Of het is wel gestolen maar door niet al te slimme dieven..
The_Cat
Geplaatst: 19-01-22 09:56
siskeh schreef:
Ik vind het toch wel een klein beetje dom om dat te dumpen mét de namen van de dieren er nog op/aan. Of het is wel gestolen maar door niet al te slimme dieven..
Met die namen ben je niets
Poney 7 & Oxer kan alles en iedereen zijn op een manege. Zelfs als je een vermoeden hebt begin maar eens... En zoals dat materiaal er uit ziet, zijn de helft waarschijnlijk minstens al hondenbrokken
Marilu
Geplaatst: 19-01-22 13:06
Hopelijk zijn ze met de dieren die er ooit onder liepen zorgzamer omgegaan.