Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
oomens schreef:PETA. Gewoon überhaupt geen aandacht aan schenken. Next.
Elisa2 schreef:Koren op de molen.Tja dit is natuurlijk kaft op de koren voor PETA, hier was ik al bang voor. En ik hoop dat de FEI goed gaat ingrijpen.
En dat ze bij PETA gaan leren dat het bloed uit de neus niks met dierenmishandeling te maken heeft. Wel graag de paardensport doen in een land met een gunstig klimaat voor de sporters. En dat de vijfkamp niet onder de paardensport valt...
Mkango schreef:Elisa2 schreef:Koren op de molen.Tja dit is natuurlijk kaft op de koren voor PETA, hier was ik al bang voor. En ik hoop dat de FEI goed gaat ingrijpen.
En dat ze bij PETA gaan leren dat het bloed uit de neus niks met dierenmishandeling te maken heeft. Wel graag de paardensport doen in een land met een gunstig klimaat voor de sporters. En dat de vijfkamp niet onder de paardensport valt...
Tja, kon je natuurlijk op wachten en heel eerlijk: ik geef ze geen ongelijk. Het IOC mag ook weleens wat kritischer gaan kijken naar andere sporten wat dat aangaat, want als we dachten dat turnen in Nederland erg is, dan wil je landen als Rusland en China niet zien.
xxCYNNxx schreef:Dit was idd wel te verwachten ja dat een organisatie als PETA hier direct op in zou springen.
En ja gezien wat er gebeurd ook wel begrijpelijk.
PETA is een organisatie waar ik dan absoluut niet achter sta. Het is een eng clubje die het liefst zou zien dat het houden van dieren verboden wordt; alle dieren wel te verstaan; als het aan hun ligt blijft dat niet bij vee en sport, maar ook huisdier.
En dat gaat veel te ver.
Maar ik geef ze wel gelijk dat topsport verboden zou moeten worden; uiteindelijk is daar geld verdienen toch eerste prioriteit, want je moet ervan leven en zo'n stallencomplex onderhouden + alle paarden kost veel geld. Welzijn zou nooit op de tweede plaats mogen staan. En soms haalt het niet eens die plaats, want komt roem/eer ( hoe je het ook maar noemen wil) eerst nog, voordat welzijn in the picture komt.
En ja; ik zal het ook heel jammer vinden, want paardensport kan zo mooi zijn. Maar er moet nu echt drastisch wat veranderen; er zit ook veel leed achter deze sport. En voor elk paard wat de top haalt staan 10 tegenover die het niet haalden en via de achterdeur zijn weg gegaan. De een waarmee niks aan de hand is, maar ook wel die mentaal helemaal van de flos zijn omdat ze teveel gepushed zijn.
En de paarden die wel de top halen krijgen te maken met trainingsmethoden die absoluut niet door de beugel kunnen ( uitzonderingen daargelaten uiteraard)
Gini schreef:Het feit dat PETA een punt heeft, vind ik zeer eng. Want dat is zo het type organisatie waarvan je nooit hoopt dat ze een punt hebben.
DuoPenotti schreef:Maar Peta is ook eng, want als ze dit lukt, denk maar dat uiteindelijk een ritje in het bos als recreant ook als mishandeling bevonden word. Dat soort lui heeft geen rem.
Asciugamano schreef:Bijzonder dat op een forum van dierenliefhebbers een organisatie die het welzijn van dieren probeert te verbeteren als een eng clubje wordt gezien.
neetoch schreef:Tja ik geef ze gelijk. En als het waar is wat jullie zeggen dat ze hoog beginnen en dan steeds verder naar beneden gaan tot ze bij ons paardenklootjesvolk zijn aanbeland, wat zegt dat dan over ons, het paardenvolk?
Asciugamano schreef:Bijzonder dat op een forum van dierenliefhebbers een organisatie die het welzijn van dieren probeert te verbeteren als een eng clubje wordt gezien.
Gebruikers op dit forum: Babootje, Cowgirl, Facebook, Felixity, floorsxm, ikkedus, Jette, JudithGigi, nafkedemi, Poosje81, SjakieXX, Somebody85, stella92, Supervixen, TessaxQuincy, Vernon en 15 bezoekers