Dirk-Jan van de Water nieuwe ruiter bij Tim Coomans

Moderators: xingridx, Firelight, Essie73, NadjaNadja, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Dirk-Jan van de Water nieuwe ruiter bij Tim Coomans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 21:24 Tip de Nieuwsredactie

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: © Richard Juilliart /FEI.

De Nederlandse dressuurruiter Dirk-Jan van de Water heeft een nieuwebaan gevonden bij TC Dutch Sporthorses, van Tim Coomans, ter vervanging van Jeanine Nieuwenhuis die in september besloot om voor zichzelf te beginnen.

De afgelopen vijf jaar was Van de Water assistent ruiter bij Sport Pro Horses van Arie Yom-Tov in Uden, Nederland, waar hij de mogelijkheid kreeg om zowel jonge paarden op te leiden tot Grand Prix-niveau, als het starten op internationale dressuurwedstrijden, waaronder de vierjarige pilot op het WK voor Jonge Paarden in Ermelo.

"Ik heb daar mooie jaren gehad, veel geleerd en mooie wedstrijden gereden. Ik heb mijn Grand Prix-debuut gemaakt en mooie paarden gereden", vertelt Van de Water aan De Hoefslag. "Ik ben Arie heel dankbaar, maar ik vond dat de tijd rijp was om me ergens anders verder te ontwikkelen."

Dirk-Jan rijdt sinds december proef bij Tim Coomans' TC Dutch Sporthorses, waar de functie van topruiter open stond, omdat Jeanine Nieuwenhuis was vertrokken. De combinatie Dirk-Jan en Coomans werkte, en de ruiter is daar nu officieel aangenomen.

's Ochtends rijdt Van de Water voor Comans in Oud-Beijerland en 's middags rijdt hij ook de paarden van Lennart Bos in Werkendam.

De 30-jarige Van de Water startte zes verschillende paarden die in eigendom van Sport Pro Horses waren, op CDI's in Europa, na zijn internationale debuut in mei 2019 op het CDI Pilisjaszfalu. Hij startte verder nog in Leudelange, Le Mans en Ornago en hij maakte zijn Grand Prix-debuut op Hexagon's Grandville, die in de zomer van 2021 werd toegewezen aan de Hongaarse Under 25-ruiter Jazmin Yom-Tov als haar troef voor het EK.

Afbeelding

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie