Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nieuwsredactie schreef:Equnews
Algemeen
"Als je van paarden houdt, waarom gebruik je dan een zweep en sporen"
Als we een zweep en sporen gebruiken, doen we dat niet om onze paarden te straffen. We gebruiken het op een veilige en verantwoorde manier om onze paarden op de best mogelijke manier te begeleiden. De paarden moeten begrijpen wat we van ze vragen en soms hebben we daar een beetje extra hulp bij nodig.
Shae schreef:Gini schreef:Op zich als je de financiële middelen hebt om een paard degelijk te houden en te verzorgen, behoor je zonder twijfel tot het rijkere deel van de wereldbevolking.
Echt hoor. Een paard is luxe. Heel luxe. Er zijn mensen die proberen om elke maand rond te komen van een hongerloontje.
Shae schreef:Gini schreef:Op zich als je de financiële middelen hebt om een paard degelijk te houden en te verzorgen, behoor je zonder twijfel tot het rijkere deel van de wereldbevolking.
Echt hoor. Een paard is luxe. Heel luxe. Er zijn mensen die proberen om elke maand rond te komen van een hongerloontje.
roxiie schreef:Shae schreef:
Dan is alles wat meer is dan brood en een dak boven je hoofd toch luxe?
1 of 2x per jaar op vakantie is ook luxe, uiteten is luxe, 1 of soms 2 auto’s is luxe en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En het kunnen onderhouden van kinderen is ook luxe, ze kosten een godsvermogen.
Wat mij vaak opvalt is dat mensen die roepen dat paardenmensen rijk zijn, zelf ook een paard zouden kunnen hebben en onderhouden als ze andere keuzes zouden maken.
Ik moet bepaalde dingen ‘laten’ (en dat is een hele bewuste keuze) om mijn paarden te onderhouden. Ben ik rijk? Nee. Voel ik me rijk? Ja, absoluut
Schrompeltje schreef:roxiie schreef:
Dan is alles wat meer is dan brood en een dak boven je hoofd toch luxe?
1 of 2x per jaar op vakantie is ook luxe, uiteten is luxe, 1 of soms 2 auto’s is luxe en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En het kunnen onderhouden van kinderen is ook luxe, ze kosten een godsvermogen.
Wat mij vaak opvalt is dat mensen die roepen dat paardenmensen rijk zijn, zelf ook een paard zouden kunnen hebben en onderhouden als ze andere keuzes zouden maken.
Ik moet bepaalde dingen ‘laten’ (en dat is een hele bewuste keuze) om mijn paarden te onderhouden. Ben ik rijk? Nee. Voel ik me rijk? Ja, absoluut
Ik zie al die dingen inderdaad als luxe, ik ben zelf al blij als ik 1x per 2 jaar op vakantie kan. Rijbewijs halen heb ik ook maar opgegeven omdat ik toch nooit een auto kan betalen.
Mensen vergeten echt te vaak wat voor een gat er zit tussen arm en rijk, zeker paardenmensen lijken zich daar echt niet bewust van.
Suzanne F. schreef:Ik vond de meest vervelende vragen: zullen we een weekendje weg? Of zelfs: Blijf je vanavond eten en slapen?
Als ik nu terugkijk heeft het houden van paarden best een enorme wissel op mijn jeugd getrokken.
Appeltje_1 schreef:Britta31 schreef:O,je bent er ook zo'n 1.
Oh die heb ik heel wat keren mogen horen